Σε προχωρημένες διαβουλεύσεις με τη γερμανική εταιρεία Krauss Maffei Wegman (KMW) φέρεται να βρίσκεται το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, με απώτερο στόχο τη μεταφορά της γραμμής παραγωγής των αρμάτων μάχης Leopard-2 στην Ελλάδα, αλλά και την αναβάθμιση περίπου 700 αρμάτων μάχης του Στρατού, τα οποία ανήκουν σε διάφορες εκδοχές αυτού του τύπου (Leo 2A4, Leo 1A5).
Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ του Βασίλη Νέδου για την «Καθημερινή», η μεταφορά της γραμμής παραγωγής (στον Βόλο ή στη Θεσσαλονίκη) των γερμανικών Leopard στην Ελλάδα αποτελεί μια πρωτοβουλία της Αθήνας, η οποία επιχειρεί να μετατρέψει τη χώρα σε κόμβο επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης των γερμανικών αρμάτων μάχης, τα οποία υπάρχουν στο οπλοστάσιο συνολικά 20 χωρών στον κόσμο, με τις περισσότερες από αυτές να βρίσκονται στην Ευρώπη. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο αρμάτων μάχης Leopard στην Ευρώπη.
Hδη, κατά το ρεπορτάζ, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, έχει συναντηθεί με εκπροσώπους της KMW και αν τελικά οι δύο πλευρές καταλήξουν σε συμφωνία, η αναβάθμιση των ελληνικών Leopard αναμένεται να κοστίσει περί το 1 δισ. ευρώ.
Η εν λόγω αναβάθμιση περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό των οπλικών συστημάτων, προσθήκη σύγχρονων αντιμέτρων, αλλά και δομική αναβάθμιση των αρμάτων.
«Ουσιαστικά», αναφέρεται στο δημοσίευμα της «Καθημερινής», «η αναβάθμιση των ελληνικών Leopard θα αποτελεί “προίκα” της νέας γραμμής παραγωγής, η οποία εκτιμάται ότι λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που υφίσταται στην παγκόσμια αγορά, δεν θα έχει πρόβλημα λειτουργίας».
Επιπλέον, σημειώνεται, η αναβάθμιση σημαντικών οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων όπως τα Leopard, αν συνδυαστούν με την υπό συζήτηση προμήθεια 78 αμερικανικών αμφίβιων οχημάτων, ουσιαστικά αποτελούν και μια κίνηση ενίσχυσης των δυνατοτήτων του Στρατού Ξηράς, καθώς μέχρι τώρα, από τις αμυντικές δαπάνες έχουν επωφεληθεί κυρίως η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό, μέσω της αγοράς των μαχητικών Rafale και της συμφωνίας για ναυπήγηση γαλλικών φρεγατών FDI (Βelharra).
Η μεταφορά της γραμμής παραγωγής των γερμανικών Leopard στην Ελλάδα, καταλήγει το δημοσίευμα, αποτελεί και μια ουσιαστική κίνηση αμυντικής διπλωματίας, καθώς οι συζητήσεις για αναβάθμιση των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων τα τελευταία χρόνια δεν περιλάμβαναν μεγάλης κλίμακας γερμανικά συστήματα (μοναδική εξαίρεση οι τορπίλες βαρέος τύπου για τα υποβρύχια τύπου 214 του Π.Ν.). Ουσιαστικά, η υπόθεση των Λέοπαρντ μπορεί να αναβιώσει τον ελληνογερμανικό δεσμό στον τομέα της άμυνας, που, μάλιστα, αν συνδυαστεί με μια σειρά από πιθανές συνέργειες και σε επίπεδο Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) της Ε.Ε., μπορεί να γίνει ακόμα ισχυρότερος.