Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά από την ΤΕΡΝΑ η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), στο Καστελι, με την πρόοδο να κινείται πάνω από το 30% με βάση το νέο βελτιωμένο σχεδιασμό του, όπως διαπίστωσε σε επίσκεψη (εδώ) που πραγματοποίησε τη Δευτέρα στο εργοτάξιο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα.
Αναλυτικότερα, στην περιοχή του Αεροδρομίου έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.
Οσον αφορά τις εργασίες σε κτίρια, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το κτίριο της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτιρίου νερού.
Στο Κτίριο Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτίριο Κεντρικού Σταθμού ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτίριο Αεροσταθμού.
Τέλος, ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.
Οι οδικές συνδέσεις
Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου (σύνδεση με ΒΟΑΚ / ΝΟΑΚ), στη Βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).
Όπως αναφέρει η ΤΕΡΝΑ, «η γεωπολιτική θέση της Κρήτης, η τουριστική της ανάπτυξη, η ανάγκη για υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, η δυνατότητα αξιοποίησης κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο της πρωτογενούς παραγωγής της Κρήτης και η ανάγκη ολιστικής προώθησης της Κρητικής Διατροφής και Υγείας, απαιτούν ένα ισχυρό Μεταφορικό Κόμβο για την Κρήτη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και σε αυτή την κατεύθυνση, βασίζεται ο νέος βελτιωμένος σχεδιασμός του αεροδρομίου».