| CreativeProtagon
Επικαιρότητα

Τέλος τα αυτοκίνητα στο κέντρο του Παρισιού – γκρίνια από τους οδηγούς

Οι νέοι κανόνες, που τίθενται σε ισχύ από 4 Νοεμβρίου, αποσκοπούν στη μείωση του θορύβου και της ρύπανσης στη γαλλική πρωτεύουσα. Εξαιρούνται μόνο όσοι οδηγοί κυκλοφορούν για δουλειά, ψώνια, ή φαγητό
Protagon Team

Εν μέρει απαγόρευση των αυτοκινήτων επιχειρείται από 4 Νοεμβρίου στο κέντρο του Παρισιού με πρωτοβουλία του δημοτικού συμβουλίου, που ελέγχουν οι Σοσιαλιστές, για τον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη γαλλική πρωτεύουσα.

Η δήμαρχος, Αν Ινταλγκό, είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό ότι θα δημιουργήσει μια ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, όπως αναφέρουν οι Times του Λονδίνου. Η περιοχή των 5 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που καλύπτει τα τέσσερα πρώτα διαμερίσματα του Παρισιού, φιλοξενεί 100.000 κατοίκους και περιλαμβάνει το Λούβρο, τους κήπους Τουιλερί, τη Οδό Ριβολί και το μεγαλύτερο μέρος της Λεωφόρου Οπερά.

Το σχέδιο, που ακολουθεί τα βήματα της Ρώμης, της Μαδρίτης και άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, απαγορεύει στα οχήματα να εισέρχονται σε αυτή τη ζώνη, εκτός από τα ταξί και τα λεωφορεία. Ωστόσο, επιτρέπει την πρόσβαση στα οχήματα των κατοίκων, των επιχειρήσεων και των ατόμων που μετακινούνται για δουλειά, ψώνια, παραδόσεις, φαγητό, ποτό, ή για επισκέψεις σε μουσεία και κινηματογράφους.

Παρά το πλήθος των εξαιρέσεων, αναφέρουν οι Times, ο δήμος ισχυρίζεται ότι η κυκλοφορία στους μεγάλους δρόμους, όπως η Λεωφόρος Οπερά, θα μειωθεί κατά 30%, ενώ θα περιοριστεί τόσο ο θόρυβος όσο και η ατμοσφαιρική ρύπανση. Αλλά η συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς ίσως αποδειχθεί δύσκολη, όπως παραδέχονται και οι αρμόδιοι αξιωματούχοι.

Για διάστημα περίπου έξι μηνών, η δημοτική αστυνομία -την οποία ελέγχει το κράτος και όχι ο δήμος- θα εκδίδει προειδοποιήσεις χωρίς πρόστιμο.

Ακόμη δεν έχει γίνει σαφές πώς οι οδηγοί θα αποδεικνύουν τον σκοπό της μετακινησής τους στην εν λόγω περιοχή. Πιθανώς θα εφαρμοστεί ένα σύστημα ηλεκτρονικής εγγραφής πριν από την είσοδο των οχημάτων.

Πάντως, επειτα από διαβουλεύσεις με κατοίκους και επιχειρήσεις και διαπραγματεύσεις με την αστυνομία της πόλης, η ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας που είχε υποσχεθεί για πρώτη φορά η Ινταλγκό το 2021, τελικά συρρικνώθηκε.

Αρχικά κάλυπτε ένα τμήμα της αριστερής όχθης του Σηκουάνα, τους δρόμους κατά μήκος των αναχωμάτων του ποταμού, μαζί με τις περιοχές Ιλ ντε λα Σιτέ και Σαν Λουί – οι οποίες περιλαμβάνουν ιστορικά κτίρια της πόλης, μεταξύ των οποίων και την Παναγία των Παρισίων.

Από την εκλογή της το 2014, η Ινταλγκό έχει επεκτείνει τις προσπάθειες του προκατόχου της, Μπερτράν Ντελανοέ, να απωθήσει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πιο πυκνοκατοικημένης πρωτεύουσας της Ευρώπης. Ηδη ισχύουν μια σειρά από περιορισμοί στη στάθμευση –ο πιο πρόσφατος είναι η εισαγωγή επιπλέον χρεώσεων για τα SUV– και οι δρόμοι έχουν στενέψει, με τη δημιουργία νέων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων.

Οπως αναφέρουν οι Times, τα μέτρα είναι σε μεγάλο βαθμό αποδεκτά από τους Παριζιάνους, αλλά δεν λείπουν και εντάσεις, ακόμη και οι ακραίες αντιδράσεις. Τον περασμένο μήνα, ένας οδηγός κατηγορήθηκε για φόνο, όταν η αστυνομία διαπίστωσε ότι το SUV του εσκεμμένα χτύπησε 27χρονο ποδηλάτη, ύστερα από καυγά σε ποδηλατική λωρίδα στο κέντρο της πόλης!

Οι αυτοκινητικές οργανώσεις ισχυρίζονται ότι το μέτρο λειτουργεί τιμωρητικά για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους στην πιο πυκνοκατοικημένη ευρύτερη περιοχή του Παρισιού – ενώ διαφωνούν και με την επιβολή ορίου ταχύτητας 50 χλμ. στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο μήκους 34 χλμ., γύρω από την πόλη.

Προς το παρόν, ο δήμος των Παρισίων δεν έχει πρόθεση να εφαρμόσει μέτρα όπως η επιβολή διοδίων στους κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους που οδηγούν προς το κέντρο του Παρισιού, όπως έχει συμβεί στο Λονδίνο και σε άλλες μεγάλες πόλεις.