Το κατάστημα Prada στο Μιλάνο | Wikipedia
Επικαιρότητα

Τέλος στα γουναρικά από την Prada

Ολα τα brands του ομίλου Prada ανταποκρίνονται στο κάλεσμα ακτιβιστών και από το 2020 σταματούν να σχεδιάζουν και να εμπορεύονται προϊόντα με τη χρήση γούνας
Protagon Team

Μια νέα εποχή για τα ζώα ξεκίνησε στις 22 Μαΐου μετά την ανακοίνωση του ομίλου Prada ότι θα σταματήσει τη χρήση αληθινής γούνας σε όλα τα προϊόντα του. Ο αποκλεισμός των γουναρικών θα αρχίσει να ισχύει από τον ερχόμενο Φεβρουάριο οπότε θα παρουσιαστούν οι γυναικείες συλλογές για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2020, και η απόφαση ισχύει για όλα τα brands του ιταλικού ομίλου μόδας, Miu Miu, Church’s, Car Shoe και φυσικά για τον οίκο Prada.

Η ανακοίνωση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Prada με την Fur Free Alliance, ένωση με περισσότερους από 50 οργανισμούς προστασίας ζώων από 40 χώρες στους κόλπους της, η οποία το 2018 με μια εκστρατεία της άσκησε πίεση  στον ιταλικό όμιλο να σταματήσει τη χρήση γούνας. Η Prada συνεργάστηκε επίσης με τις οργανώσεις The Humane Society of the United States και την ιταλική LAV για τα δικαιώματα των ζώων.

Οι ακτιβιστές αύξησαν πέρσι τις πιέσεις τους στην Prada, επειδή -σύμφωνα με την Humane Society- πωλούσε μπουφάν από αλεπού και μινκ, προϊόντα, τα οποία κατέβηκαν ήδη από την ιστοσελίδα του οίκου.

«Ο Όμιλος Prada δεσμεύεται στην καινοτομία και την κοινωνική ευθύνη, και η πολιτική μας για τη μη χρήση γούνας, στην οποία καταλήξαμε μετά από έναν θετικό διάλογο με την Fur Free Alliance και ειδικά με την LAV και την Humane Society of the United States, είναι μια επέκταση αυτής της δέσμευσης », δήλωσε η ιδιοκτήτρια του οίκου, Μιούτσια Πράντα, τονίζοντας ότι «Τα καινοτόμα υλικά, στα οποία εστιάζουμε, θα επιτρέψουν στην εταιρεία να διερευνήσει νέα όρια δημιουργικού design, ικανοποιώντας επίσης τη ζήτηση για “ηθικά” προϊόντα».

Ο Τζο Βίντινγκ, πρόεδρος της Fur Free Alliance, επικρότησε την απόφαση και επεσήμανε ότι «Ο όμιλος Prada με τα brands του εντάσσεται στον συνεχώς αυξανόμενο κατάλογο των εμπορικών σημάτων χωρίς γούνα που ανταποκρίνονται στην μεταβαλλόμενη στάση των καταναλωτών απέναντι στα ζώα», ενώ και ο Π.Τζ. Σμιθ, διευθυντής της Humane Society of the United States δήλωσε ότι: «Με την ανακοίνωση του Ομίλου Prada για τα γουναρικά, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας μόλις έγινε ηγέτης για την ευημερία των ζώων και την καινοτομία για τις επόμενες γενιές».

Ακόμη, ο Σιμόνε Παβέζι  διευθυντής της Animal Free Fashion Area της LAV τόνισε ότι «Η απόφαση του Ομίλου Prada να σταματήσει τη χρήση γουναρικών είναι σύμφωνη με τη νέα έννοια της “ηθικής πολυτέλειας” και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των νέων καταναλωτών που είναι πιο προσεκτικοί επιλέγοντας βιώσιμα προϊόντα τα οποία σέβονται το περιβάλλον και τα ζώα».

Σχολιάζοντας την απόφαση, η Μπριγκίτ Οέλε της Fur Free Alliance επεσήμανε ότι «ο όμιλος Prada ήταν μια από τις εταιρείες οι οποίες ανταποκρίθηκαν ταχύτατα στον διάλογο που προκάλεσε η καμπάνια». Ανακοίνωσε επίσης ότι στο πρόγραμμα «Fur Free Retailer» συμμετέχουν ήδη 1000 εταιρείες, πράγμα που δείχνει ότι «αυτό το παγκόσμιο κίνημα αποκτά ταχύτατα δυναμική και είναι πολύ απίθανο να επιστρέψει κάποτε η γούνα ως αποδεκτή τάση».

Σύμφωνα με την Humane Society International, ανάμεσα στους οίκους μόδας που έχουν σταματήσει να σχεδιάζουν και να εμπορεύονται γουναρικά είναι και οι Burberry, Armani, Versace, Gucci, Chanel, Coach, Donna Karan, Michael Kors, Jimmy Choo, Diane von Furstenberg, Furla and Bottega Veneta, ενώ στους οίκους που εξακολουθούν να έχουν γουναρικά στις συλλογές τους περιλαμβάνονται οι Fendi, Max Mara, Celine, Valentino, Saint Laurent and Dolce & Gabbana.

Η Prada διευκρίνισε στο CNN ότι η απόφασή της περιορίζεται στα γουναρικά και ότι θα συνεχίσει να πουλάει δερμάτινα είδη και άλλα προϊόντα που θεωρούνται υποπροϊόντα του εμπορίου κρέατος. Επίσης θα συνεχίσει να πουλάει παλιότερα προϊόντα με γουναρικά μέχρι την εξάντληση των αποθεμάτων.