Φως στα αίτια και τους υπεύθυνους του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, με κρίσιμα δεδομένα για τις δικαστικές Αρχές, ρίχνουν τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, δύο τον αριθμό, εξειδικευμένοι επιστήμονες που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή για να συντάξουν πόρισμα για την τραγωδία, ήδη παρέδωσαν τα συμπεράσματά τους στις αρμόδιες ανακριτικές Αρχές, μέσα σε μόλις μία εβδομάδα από τα τραγικά γεγονότα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα πολυσέλιδα πορίσματα περιλαμβάνουν «κρίσιμα στοιχεία», τα οποία τέθηκαν υπόψιν της ανακρίτριας.
Στο μεταξύ, οι ανακριτικές ενέργειες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και εκτός απροόπτου ενδέχεται να ασκηθούν νέες ποινικές διώξεις, ακόμη και την Πέμπτη.
Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης αναμενόταν να βρεθεί ο επιθεωρητής που έβαλε τον άπειρο –όπως όλα δείχνουν– σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ οι έρευνες στρέφονται και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας, που όφειλε να είναι στο πόστο του έως τις 11, αλλά έφυγε νωρίτερα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι πληροφορίες από ανακριτικές πηγές ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.
Παραμένει όμως άγνωστο αν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό, αν τον πήρε και δεν απαντούσε, κάτι που θα φανεί από τις έρευνες στο τηλέφωνο του σταθμάρχη, το οποίο έχει ήδη κατασχεθεί, προσέθεσε η «Καθημερινή».
Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, αποτελούμενη από 21 συνολικά ανώτερους δικαστικούς, προκειμένου να επιλέξει τους δύο εφέτες ανακριτές που θα «τρέξουν» στο εξής τις έρευνες, έπειτα από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών που ελήφθη.
Χωριστή δικογραφία για την υπόθεση σχηματίζει η Οικονομική Εισαγγελία, η οποία αποφάσισε να διεξαγάγει έρευνα, μεταξύ άλλων, για την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, που έχει ως αντικείμενο την «Ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης» του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.