Ο Νίκος Ταχιάος, υφ. Μεταφορών και Υποδομών, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Γιαννούλη για το Μετρό της Θεσσαλονίκης | INTIMENEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Επικαιρότητα

Ταχιάος: Στην ώρα τους όλες οι πιστοποιήσεις για τη λειτουργία του Mετρό Θεσσαλονίκης

Αντιπαράθεση για τα... τραγούδια του Αντώνη Ρέμου στα εγκαίνια του Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και διαβεβαιώσεις του υφ. Μεταφορών και Υποδομών για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και τη λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι όντως σημειώθηκε μια βλάβη. «Γι’ αυτό γίνονται δοκιμές. Για να βγουν οι παιδικές ασθένειες των συστημάτων», εξήγησε
Protagon Team

Στην ώρα τους θα έχουν εκδοθεί όλες οι πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το Mετρό Θεσσαλονίκης διαβεβαίωσε, την Παρασκευή, από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος. «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έχει δώσει ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Μετρό, χωρίς να έχει τη διαβεβαίωση ότι όλες οι απαραίτητες πιστοποιήσεις για να λειτουργήσει το μετρό, θα έχουν εκδοθεί στην ώρα τους και θα αφορούν την πλήρη ασφάλεια του έργου», είπε ο κ. Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Γιαννούλη.

Αυτές οι πιστοποιήσεις, πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος, δεν είναι δουλειά του υφυπουργού ή του υπουργού, ούτε κανενός πολιτικού στελέχους. Γίνονται και αφορούν την κατασκευαστική κοινοπραξία, γίνονται και αφορούν τον λειτουργό του έργου, που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες πιστοποιήσεων στον κόσμο, την TUV Rheinland, είναι πιστοποιήσεις που έρχονται στην ώρα τους, και προ της 30 Νοεμβρίου θα έχουν εκδοθεί, είπε ο κ. Ταχιάος.

Στην ερώτησή του, ο κ. Γιαννούλης έθεσε και το δημοσίευμα εφημερίδας για ατυχήματα στο πλαίσιο των δοκιμών, με τον κ. Ταχιάο να σημειώνει ότι όντως σημειώθηκε μια βλάβη σε μία τραβέρσα, από κακό χειρισμό ενός οδηγού από την εταιρεία κατασκευής και ότι το κόστος αυτής της ζημιάς καλύπτεται από την εγγύηση. Επίσης, στο εάν υπήρξε σύγκρουση, απάντησε αρνητικά: Οχι, υπήρξε δοκιμή της σύνδεσης δύο τραίνων, κάτι το οποίο γίνεται όταν ένα τραίνο χρειαστεί να μεταφέρει ένα άλλο, που έχει μείνει στη σήραγγα, και σε αυτή την σήραγγα αστόχησε ο ένας σύνδεσμος, κάτι που καλύπτεται από την εγγύηση και αφορά τον κατασκευαστή: «Γι’ αυτό γίνονται δοκιμές. Για να βγουν οι παιδικές ασθένειες των συστημάτων. Για να βγουν οι τυχόν αστοχίες των συστημάτων και καλύπτονται από τον κατασκευαστή».

Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Γιαννούλης αστειεύτηκε με ένα τραγούδι του Αντώνη Ρέμου, που λέει «έλα να με τελειώσεις», και το οποίο, σύμφωνα με τον βουλευτή, «έχει διττή ερμηνεία, είτε με την σπουδή της ταχύτητας που μπορεί να εμπεριέχει και το στοιχείο της προχειρότητας ή το διθυραμβικό, που θέλει να αποδώσει ότι στις 30 Νοεμβρίου θα μπει σε εμπορική λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης».

«Αυτό το τραγούδι στο οποίο αναφερθήκατε, μάλλον εθνικός ύμνος του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή την εποχή» σχολίασε ο κ. Ταχιάος, με τον κ. Γιαννούλη να λέει ότι «εάν υπάρχουν στίχοι που χαρακτηρίζουν την πολιτική πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι του Αντώνη Ρέμου, αλλά (…) αυτοί που λένε για την πολιτική αντιπαράθεση ότι “καταλαβαινόμαστε τώρα, δεν χρειάζονται περισσότερα”, και για αυτούς που θέλουνε να ενώνουν τον κόσμο και όχι να τον χωρίσουν. Γιατί αυτές οι αιχμές δεν βοηθούν στο να ενωθεί ο κόσμος, αλλά αναπαράγεται ένα στερεότυπο αντιπαράθεσης που δεν οδηγεί πουθενά».