Εκκληση στα πολιτικά κόμματα «να αποφύγουν να συνεχιστεί το γνωστό τροπάριο της πόλης, όπου τα έργα αποκτούν ένα πολιτικό πρόσημο και στη συνέχεια βλέπετε ότι στοχοποιούνται και οδηγούνται είτε σε αδιέξοδα, είτε σε τεράστιες καθυστερήσεις, όπως το Μετρό», απηύθυνε την Τετάρτη ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ύστερα από την εντολή του Συμβουλίου της Επικρατείας για προσωρινή αναστολή των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Flyover, μέχρι την εκδίκαση των προσφυγών, η οποία ορίστηκε μία μέρα νωρίτερα, την ερχόμενη Τρίτη 16 Απριλίου.
«Το να πολιτικοποιείται ένα έργο είναι αυτό που δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και πρέπει να το αποφύγουμε», είπε ο υφυπουργός.
Ταυτόχρονα κάλεσε τα κόμματα να αντιμετωπίσουν σοβαρά ένα έργο το οποίο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και, όπως είπε, «θα αναστρέψει τα πράγματα και θα δώσει μία διέξοδο σε έναν περιφερειακό ο οποίος έχει φτάσει στα όρια του και σε λίγο θα εμφάνιζε φαινόμενα που δεν θα θέλαμε να ζούμε και σήμερα που τα ζούμε, ως μία προσωρινή ταλαιπωρία της πόλης, καταλαβαίνουμε πόσο πραγματικά απευκταία είναι».
Σε δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά από την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου για το Flyover, στο υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Ταχιάος τόνισε πως από την αρχή είχε πει ότι το μόνο που τον φοβίζει σε αυτό το έργο είναι οι δικαστικές εμπλοκές.
«Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη, δηλαδή ο περιφερειακός σε ένα ποσοστό της τάξης του 80% έχει πάρει τη μορφή την εργοταξιακή που θα έχει στη συνέχεια του έργου», επισήμανε και συνέχισε: «Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να παραδοθεί στα τέλη Απριλίου, αλλά τώρα σταματάμε, με την προσωρινή εντολή.
»Εάν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μία σύμβαση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ένα ΣΔΙΤ, που δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μία νέα εργολαβία για να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός και να τον αποδώσει στην προτέρα κατάσταση. Που και αυτό δεν είναι εφικτό, είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πάρα πολλά θέματα προδιαγραφών και ζητήματα τα οποία δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν.
»Κατά συνέπεια νομίζω ότι πρέπει η πόλη να το λαμβάνει και αυτό υπόψη της. Έχει ξεκινήσει ένα έργο. Τα έργα δεν ξεκινούν για να γίνονται από βίτσιο. Ξεκινούν για να τελειώνουν και να βελτιώνουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να αντιδρούν. Όμως η πόλη δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τη συνέπειες ενός έργου, όπως το Flyover. Είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, αλλά είναι κυρίως και όσοι έχουν έναν πολιτικό ρόλο».