Κάθε σχολική μονάδα θα έχει τη δυνατότητα να έχει τα δικά της έσοδα από εκδηλώσεις, συνέδρια και την αξιοποίηση των υποδομών της, που θα καταλήγουν σε ένα «κουμπαρά».
Πρόκειται για μία από τις προτάσεις της επιτροπής Πισσαρίδη (από το «Σχέδιο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία») που αφορούν την παιδεία, τις οποίες το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει να θέσει σε εφαρμογή εντός του νέου σχολικού έτους.
«Η σχολική μονάδα αποκτά μεγαλύτερη οικονομική αυτονομία με την αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος για εκδηλώσεις, συνέδρια, προγράμματα που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και με τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας χρηματοδότησής της επιπλέον της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, και από δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων. Τα κονδύλια αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω της αρμόδιας σχολικής επιτροπής» τονίζει το υπουργείο Παιδείας.
Στις προτάσεις που θα τεθούν σε εφαρμογή, αναφέρει άρθρο του Απόστολου Λακασά στην «Καθημερινή της Κυριακής», περιλαμβάνεται ακόμη η δυνατότητα οι διευθυντές να μπορούν να δίνουν υπερωριακά ώρες σε εκπαιδευτικούς, η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν οι ίδιοι τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, αλλά και η δυνατότητα στα πανεπιστήμια να χρηματοδοτηθούν με κριτήρια αριστείας για το στρατηγικό τους σχέδιο.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει ζητήσει κατάλογο των προτάσεων Πισσαρίδη που δεν έχουν υλοποιηθεί, ώστε να προχωρήσουν άμεσα με νομοσχέδιο, το όγδοο του υπουργείου εντός της θητείας αυτής της κυβερνητικής.
Παράλληλα, θα δοθεί έμφαση και στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν νομοθετηθεί. Πρόκειται για περίπου 75 αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες.
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των μαθητών, η εξέταση δεν θα πρέπει υποχρεωτικά να έχει τη μορφή ωριαίου διαγωνίσματος, αλλά θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να αποφασίσει ποια μορφή θα λάβει, όπως ατομικές ή ομαδικές εργασίες, παρουσιάσεις, εφαρμογή της μεθοδολογίας της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom). Η Ελλάδα θα αποκτήσει τον δικό της διαγωνισμό PISA, κατ’ αναλογία εκείνου του διεθνούς προγράμματος του ΟΟΣΑ. Κατά το τρέχον σχολικό έτος θα οργανωθούν διαγνωστικά τεστ σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου.
Ο διευθυντής του σχολείου θα μπορεί, τέλος, να αναθέτει σε εκπαιδευτικό υπερωριακή διδασκαλία, υποχρεωτική ή προαιρετική, έως πέντε ώρες την εβδομάδα. Η ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων.