| CreativeProtagon
Επικαιρότητα

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι όλα ίδια»

Αντίλογος στον Ρόουαν Ατκινσον από βρετανό οικονομικό συντάκτη που υπερασπίζεται την ολοκληρωτική ηλεκτροκίνηση. Θεωρεί ότι η Κίνα έχει κάνει οικολογικά άλματα
Protagon Team

Ειρωνική και μάλλον αφ’ υψηλού απάντηση έδωσε ο υπεύθυνος οικονομικών άρθρων της Telegraph, Αμπρόουζ Εβανς-Πρίτσαρντ, στον Ρόουαν Ατκινσον, εξημμένος από την πρόσφατη αρθρογραφία του δημοφιλούς ηθοποιού περί ηλεκτροκίνησης (έγραψε ότι ακόμη δεν έχει έρθει η ώρα της).

Ο δημοσιογράφος αναφέρθηκε στον ηθοποιό υποτιμητικά, αποκαλώντας τον «μίστερ Μπιν», δηλαδή ηλίθιο – ένας θρυλικός τηλεοπτικός ρόλος του Ατκινσον. Του απένειμε, επίσης, τον τίτλο του «ήρωα της ενεργειακής μετάβασης», αφού πρώτα έγραψε ότι τα στοιχεία στα οποία βασίστηκε ο Ατκινσον για να θεμελιώσει τις επιφυλάξεις του περί ηλεκτροκίνησης, όπως η έκθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo, έχουν ξεπεραστεί από τις ραγδαίες εξελίξεις στον κλάδο.

Η γενική θέση του Εβανς-Πρίτσαρντ συμπυκνώνεται στην απόφανση ότι «όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ίδια».

Ο καταναλωτής, κατά τη γνώμη του, πρέπει να γνωρίζει πού και πώς κατασκευάζεται ένα ηλεκτρικό όχημα, πόθεν προέρχονται τα υλικά του κ.ο.κ. «Πρέπει να είσαι τόσο επιλεκτικός για την προέλευση του αυτοκινήτου σου όσο και για το φαγητό σου».

Ο δημοσιογράφος έγραψε ότι ο ουαλικός χάλυβας, επί παραδείγματι, που χρησιμοποιείται για κάποια αμαξώματα τέτοιων οχημάτων, παράγεται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα (κατά 60% από πυρηνική ενέργεια και ΑΠΕ).

Κάποιες μπαταρίες είναι οικολογικότερες άλλων, σημείωσε επίσης. «Το Τρίγωνο Λιθίου της Χιλής, της Βολιβίας και της Αργεντινής έχει 6-7 φορές μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα» κ.λπ. Εξίσου σημαντική είναι η πηγή του ηλεκτρισμού που επαναφορτίζει τις μπαταρίες, έγραψε – αν και αυτό το στοιχείο δεν σχετίζεται με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτό καθαυτό. Και χαρακτήρισε την έκθεση της Volvo «υπερβολικά προκατειλημμένη υπέρ των παραδοσιακών κινητήρων» και, όπως προαναφέραμε, «ξεπερασμένη από την τεχνολογία».

Η θέση του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα είναι θετική, υπό την έννοια ότι εκεί έχουν συντελεστεί μεγάλες αλλαγές επί το οικολογικότερον.

Στιγμιότυπο από την έκθεση Auto Shanghai, όπου όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν ηλεκτρικά μοντέλα τους, παρά τον… κορονοϊό (EPA/Alex Plavevski)
Εύγε στην Κίνα

Η κατασκευή μπαταριών βασίζεται πλέον στην υδροηλεκτρική ενέργεια, μάλιστα υπάρχουν και οι σχετικές πιστοποιήσεις από Δυτικούς φορείς.

«Η εταιρεία μπαταριών CATL στοχεύει να είναι ουδέτερη από άνθρακα σε όλα τα μεγάλα εργοστάσιά της έως το 2025 και σε ολόκληρη την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της έως το 2035. Η Κίνα θα αντιπροσωπεύει το 55% των παγκόσμιων αιολικών και ηλιακών εγκαταστάσεων το 2023 και το 2024. Η έρημος της Εσωτερικής Μογγολίας θα καλυφθεί από ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες. Η εξάρτηση της Κίνας από τον άνθρακα έχει μειωθεί στη συνολική παραγωγή ηλεκτρισμού από 81% το 2007 σε 61% πέρυσι και οδεύει προς το 35% μέσα σε μια δεκαετία».

Η κατακλείδα του άρθρου του Εβανς-Πρίτσαρντ ήταν αρκούντως δηκτική: «Ο Ρόουαν Ατκινσον μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Εκανε το σωστό, αν και τα αυτοκίνητά του ήταν πολύ ακριβά και όχι αρκετά ‘‘πράσινα’’. Οι πρωτοπόροι έχουν μαζί τους την κρίσιμη μάζα των αγοραστών που απαιτούνται ώστε να προχωρήσει και να επιτευχθεί η τεχνολογική απογείωση. Ο Θεός να ευλογεί το πηγάδι του πλούτου. Κύριε Μπιν, είστε ήρωας της ενεργειακής μετάβασης».