Τα εξώφυλλα των περιοδικών λειτουργούν συχνά ως «κράχτες». Διαλαλούν την πραμάτεια τους, τα θέματα που φιλοξενούν στο εσωτερικό τους, βάζοντας τα δυνατά τους ώστε να τα αγοράσεις. Είναι η βιτρίνα των ιλουστρασιόν εντύπων. Και όπως συμβαίνει και με τις πραγματικές βιτρίνες, κάποιες είναι κακόγουστες, κάποιες αδιάφορες και κάποιες άλλες είναι πραγματικά έργα τέχνης. Μένουν στην Ιστορία, αποτυπώνονται στη συλλογική μνήμη, σφραγίζουν εποχές ολόκληρες, τα μνημονεύουν γενιές. Οπως πιθανότατα θα γίνει με το εξώφυλλο του τελευταίου τεύχους του National Geographic.
Το ιστορικό περιοδικό έκανε και πάλι τη διαφορά με ένα εξώφυλλο που τα λέει όλα: νομίζεις ότι είναι ένα παγόβουνο, η κορυφή του και αυτό που κρύβει κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, όμως είναι μια διάφανη πλαστική σακούλα – ένα τεράστιο οικολογικό πρόβλημα που πλέον έχει βαθιές, υποθαλάσσιες ρίζες και ένας κόσμος που είναι «πλανήτης ή πλαστικό»…
Το σύντομο κείμενο που τη συνοδεύει: «Οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικού (18 billion pounds) καταλήγουν κάθε χρόνο στη θάλασσα. Και αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου» – όπου κορυφή του παγόβουνου η άκρη της πλαστικής σακούλας, μια συνολικά αριστοτεχνική σύνθεση.
Και από την οικολογική αφύπνιση και τα προβλήματα του πλανήτη μας, στις ασύμμετρες στιγμές του ψηφιακού μας κόσμου. Συμβαίνει τελικά και στις καλύτερες οικογένειες ένα λάθος σαν αυτό: το αμερικανικό περιοδικό Vanity Fair, πασίγνωστο και για τα υπέροχα θέματά του αλλά και για τις καταπληκτικές πολυπρόσωπες φωτογραφίσεις που φιλοξενεί στα εξώφυλλά του, είχε ένα γραφιστικό ατυχηματάκι στο αφιερωματικό τεύχος για τα Οσκαρ 2018: η Ρις Γουίδερσπουν εικονιζόταν κατά τα άλλα απαστράπτουσα, αλλά με τρία πόδια αντί για δύο.
Συμβαίνουν αυτά, πάνω στον πανικό του photoshop, όταν ο γραφίστας θέλει να δώσει την καλύτερη δυνατή λήψη μιας ηθοποιού και επιλέγει να κρατήσει το κεφάλι της από μία φωτογραφία και το σώμα της από μια άλλη. Τότε, μπορεί κάλλιστα να προκύψει μια τέτοια τερατογένεση.
Το καλύτερο απ’ όλα είναι όμως, ότι το νέο εξώφυλλο του περιοδικού GQ που έχει αφιέρωμα στην κωμωδία, αποφάσισε να διακωμωδήσει αυτή τη γκάφα, προσθέτοντας πολλά, πάρα πολλά περιττά μέλη στις τρεις κυρίες που απεικονίζονται σ’ αυτό: η Κέιτ ΜακΚίνον του «Saturday Night Live», η Σάρα Σίλβερμαν και η Ισα Ρέι έχουν έξτρα χέρια που τις αγκαλιάζουν και πόδια που εμφανίζονται από το πουθενά, σε πόζες που θα έκαναν ακόμα και το κορίτσι λάστιχο να ζηλέψει την τόση ευλυγισία.
Το γεγονός μάλιστα ότι τόσο το GQ όσο και το Vanity Fair ανήκουν στον ίδιο Ομιλο, Conde Nast, αποδεικνύουν ότι λίγος αυτοσαρκασμός δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
Οπως αναφέρει και δημοσίευμα του BBC, το GQ έκανε την ακόλουθη δήλωση, συνεχίζοντας το παιχνίδι του αυτομαστιγώματος: «θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τις τρεις ηθοποιούς για τα εξώφθαλμα λάθη που έγιναν κατά τη διαδικασία δημιουργίας του εξωφύλλου του αφιερωματικού τεύχους στην κωμωδία. Λυπούμεθα πολύ που το απογοητευτικό αποτέλεσμα παραβιάζει τα υψηλά στάνταρντς του περιοδικού, αλλά και τους νόμους της φύσης».
Ενα από τα πιο επιτυχημένα σχόλια που είχαν γίνει στο Instagram όταν είχε κυκλοφορήσει το τεύχος του Vanity Fair, ήταν το εξής: «φανταστείτε πόσα εκατομμύρια δολάρια έχουν σπαταληθεί όλα αυτά τα χρόνια για να αφαιρείται το τρίτο πόδι της Γουίδερσπουν από όλες αυτές τις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές στις οποίες έχει παίξει!».