Eνας 25χρονος που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό πατίνι στο Παρίσι σκοτώθηκε τη Δευτέρα όταν συγκρούστηκε με φορτηγό.
Ο νεαρός αρνήθηκε να δώσει προτεραιότητα στο φορτηγό που τον χτύπησε. Οι διασώστες τον μετέφεραν με καρδιοαναπνευστική ανακοπή στο νοσοκομείο, όπου και υπέκυψε.
Είναι το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο Παρίσι που αφορά οδηγό ηλεκτρικού πατινιού, καθώς τον Απρίλιο ένας 80χρονος πεζός χτυπήθηκε από ηλεκτρικό πατίνι στο Λεβαλούα-Περέ, στα περίχωρα του Παρισιού, και σκοτώθηκε επιτόπου.
Τα ηλεκτρικά πατίνια εμφανίσθηκαν εδώ και έναν χρόνο στο Παρίσι, σήμερα αριθμούν περίπου 20.000, και έχουν γίνει πονοκέφαλος για τις δημοτικές αρχές, ελλείψει ρυθμιστικού πλαισίου για την κυκλοφορία τους -μια αντίστοιχη πολεμική ξεκίνησε πρόσφατα και στην χώρα μας.
Το περιστατικό αυτό δείχνει ότι υπάρχει «ανάγκη για την υπενθύμιση των στοιχειωδών κανόνων που πρέπει να σέβονται οι χρήστες» δήλωσε σήμερα ο αντιδήμαρχος Εμανουέλ Γκρεγκουάρ. «Η αστυνομία πρέπει να κινητοποιηθεί για να επιβάλει κυρώσεις στους χρήστες που παραβιάζουν, για παράδειγμα, σηματοδότη».
«Απαγόρευση στάθμευσης στα πεζοδρόμια, περιορισμός της ταχύτητας στα 20, ακόμη και στα 8 χιλιόμετρα»: η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό απαρίθμησε την περασμένη εβδομάδα σειρά μέτρων για να δοθεί τέλος στα προβλήματα που προκαλούν τα ηλεκτρικά πατίνια, που ενέχονται σε μεγάλο αριθμό ατυχημάτων.
Η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν δήλωσε από την πλευρά της ότι επί της αρχής τάσσεται υπέρ της ανάπτυξης νέων μέσων μετακίνησης και θεωρεί «καλό πράγμα» το ηλεκτρικό πατίνι. Ομως σημειώνει ότι η ανάπτυξη αυτού του μέσου είναι «τελείως άναρχη, πράγμα που θέτει προβλήματα ασφαλείας» για τους αναβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δημόσιου χώρου.
Η υπουργός υπενθύμισε ότι ένα σχετικό διάταγμα, που βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο, θα είναι έτοιμο, αλλά «το φθινόπωρο», καθορίζοντας τους όρους χρήσης, για τον φωτισμό, τη μέγιστη ταχύτητα, την απαγόρευση κυκλοφορίας επί των πεζοδρομίων.
Την Παρασκευή η Γαλλική Εθνοσυνέλευση ψήφισε, έπειτα από έντονες συζητήσεις, κατά της υποχρεωτικής χρήσης κράνους στο ποδήλατο ή στο ηλεκτρικό πατίνι, στο πλαίσιο της εξέτασης του νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις.