Από αριστερά: ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ |
Επικαιρότητα

Συνάντηση Καραμανλή – Πάιατ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Ο αμερικανός πρεσβευτής ενημέρωσε τον υπουργό για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υφίσταται από μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα των ΗΠΑ για το λιμάνι της ακριτικής πόλης, το οποίο αναδείχθηκε χάρη σε μια σειρά έργων που δρομολόγησε το υπουργείο Υποδομών
Protagon Team

Συνάντηση εργασίας είχαν την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ. Στη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετείχαν ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, η γενική γραμματέας Υποδομών Μαρία-Ελλη Γεράρδη, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ενώ τον αμερικανό πρεσβευτή συνόδευαν ο οικονομικός σύμβουλος Ερικ Ολμγκρεν και και η εμπορική σύμβουλος Γιούρι Αρθουρ.

«Με τον αμερικανό πρεσβευτή είχαμε όλο αυτό το διάστημα μια πολύ στενή και εποικοδομητική συνεργασία, ιδιαίτερα για να προωθήσουμε και να αναπτύξουμε το κοινό στρατηγικό μας σχέδιο: την αξιοποίηση και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία με σταθερά βήματα εξελίσσεται σε σημαντικό γεωστρατηγικό, οικονομικό και ενεργειακό κόμβο», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε και ανέλυσε στον αμερικανό αξιωματούχο όλες τις ενέργειες που έχει αναλάβει το υπουργείο, χωρίς τις οποίες δεν θα ήταν δυνατή καμία περαιτέρω αξιοποίηση του λιμένος. Οι ενέργειες που έγιναν επικεντρώθηκαν σε τρείς βασικούς τομείς:

Λιμενικά έργα: Επιλύθηκε ένα χρόνιο πρόβλημα –περίπου 30 ετών– που απασχολούσε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κι αφορούσε στα ακίνητα κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ εντός της λιμενικής ζώνης. Με νομοθετική ρύθμιση, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε η διαχείριση και η εκμετάλλευση αυτών των εκτάσεων να μην κατακερματίζεται. Ετσι, το δικαίωμα αυτό περιήλθε μεν στον οικείο Οργανισμό Λιμένος, χωρίς όμως να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ.

Οδικά έργα: «Συμβασιοποιήσαμε το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει κυρίως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αλλά και θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από το κυκλοφοριακό φόρτο», ανέφερε ο υπουργός. Ενα έργο που αναμένεται να είναι έτοιμο σε περίπου δύο χρόνια.

Σιδηροδρομικά έργα: Δημοπρατήθηκαν τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, Αλεξανδρούπολη–Ορμένιο και Θεσσαλονίκη–Καβάλα–Τοξότες (πεδινή χάραξη). Αναβαθμίστηκε η γραμμή με ηλεκτροκίνηση και μετατράπηκε σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων (θα αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα). Το έργο θα ενισχύσει τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Από την πλευρά του ο Τζέφρι Πάιατ ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υφίσταται από μεγάλα αμερικανικά επιχειρηματικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.