Γραμμή παραγωγής της Volkswagen στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Μπρατισλάβα | Reuters
Επικαιρότητα

«Συγγνώμη» για ρατσιστική διαφήμιση ζήτησε η Volkswagen

Ηταν τόσο εμφανώς ρατσιστικό το περιεχόμενο του βίντεο για το νέο Γκολφ, που είναι να απορεί κανείς πώς ανέβηκε στα σόσιαλ μίντια από την εταιρεία
Protagon Team

Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ζήτησε δημοσίως συγγνώμη για μία διαφήμιση για την προώθηση του νέου μοντέλου Golf, το περιεχόμενο της οποίας σκανδάλισε την κοινή γνώμη και προκάλεσε έντονες επικρίσεις για ρατσισμό από χρήστες του Διαδικτύου.

Το βίντεο διάρκειας 10 δευτερολέπτων, που αναρτήθηκε την Τρίτη στον λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Instagram, δείχνει ένα λευκό χέρι σε κοντινό πλάνο να αρπάζει έναν έγχρωμο άνδρα με κοστούμι και να τον πετά μέσα σε ένα κτίριο, που φέρει την επιγραφή «Le Petit Colon» (ο μικρός έποικος).

Κι όλα αυτά για να τον απομακρύνει από ένα κίτρινο Golf, που ήταν σταθμευμένο μπροστά στην είσοδο του κτιρίου.

Στο τέλος της διαφήμισης, εμφανίζεται η φράση «Der neue Golf» (το νέο Γκολφ), που σβήνει προοδευτικά έτσι ώστε να επιτρέπει να διακρίνει κάποιος τη λέξη «negro».

Ωστόσο, παρ’ όλο που κατέβηκε από το Instagram, το βίντεο εξακολουθούσε να κυκλοφορεί για μία ημέρα ακόμα στο Twitter.

«Χωρίς αμφιβολία, το βίντεο ήταν ένα λάθος» και «είναι κακόγουστο», τονίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας από το Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

Ο κατασκευαστικός όμιλος υποστηρίζει πως κατανοεί τις οργισμένες αντιδράσεις πολλών ανθρώπων που παρακολούθησαν τη διαφήμιση και προσθέτει ότι «θα αποσαφηνίσει τι μπορεί να έχει συμβεί» και «θα βγάλει συμπεράσματα από αυτό».

«Το ιστορικό πλαίσιο της δικής μας επιχείρησης» υποδηλώνει ότι «η Volkswagen λαμβάνει πάντα θέση ενάντια σε κάθε μορφή ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων», δήλωσε ο όμιλος, δημοσιεύοντας τη συγγνώμη του στο Instagram.

Η Volkswagen υπήρξε ο αγαπημένος κατασκευαστής του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία. Η εταιρεία, που η ονομασία της σημαίνει «αυτοκίνητο του λαού», ιδρύθηκε το 1937 από τον Φερδινάνδο Πόρσε, με πρωτοβουλία του ίδιου του ναζιστικού καθεστώτος και της συνδικαλιστικής του οργάνωσης, Γερμανικό Εργατικό Μέτωπο.

Η εταιρεία τόνισε πως «εξεπλάγη» και «σοκαρίσθηκε» για το γεγονός ότι η διαφημιστική εκστρατεία της «μπόρεσε να παρεξηγηθεί τόσο πολύ».

«Δεν είναι η δική μας εντύπωση που πρέπει να διορθωθεί, αλλά η συνεργασία σας με ρατσιστές», απάντησε από την πλευρά του στην ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας ένας χρήστης του Twitter.