Φωτογραφία από τη δοκιμαστική λειτουργία συρμών του Μετρό Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ/Pygmalion Karatzas
Επικαιρότητα

Στο β’ εξάμηνο του 2024 η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης – Κάτω από €1,20 η τιμή του εισιτηρίου

Aπό τα μέσα Δεκεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής. Παρουσία του Πρωθυπουργού η υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του μέσου για 11 χρόνια. Πάνω από 100 προσλήψεις οδηγών στον ΟΑΣΘ
Protagon Team

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και έξι μήνες μετά η επέκταση προς Καλαμαριά, με την τιμή του εισιτηρίου (που θα είναι ενιαίο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της πόλης) να είναι κάτω από 1,20 ευρώ, φθηνότερα δηλαδή, από αυτό του Μετρό της Αθήνας.

Αυτό ανακοινώθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ( τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τους υφυπουργούς Νίκο Ταχιάο και Χριστίνα Αλεξοπούλου), κατά την ξενάγηση την Τετάρτη των εκπροσώπων του Τύπου  στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης,  ενόψει της υπογραφής της σύμβασης με την εταιρεία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του μέσου για 11 χρόνια.

Σύμφωνα με όσα είπαν ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στο Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

Φωτογραφία που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023 από τον χώρο συντήρησης των συρμών στο αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ/Pygmalion Karatzas

Με συρμό του Μετρό η ηγεσία του υπουργείου μετέβη από το Αμαξοστάσιο στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου είναι η προγραμματισμένη σήμερα η υπογραφή της σύμβασης, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η σύμβαση υλοποιείται με την μορφή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) – η πρώτη του είδους της στην Ελλάδα. Ανάδοχος αναδείχθηκε η γαλλοϊταλική κοινοπραξία ATM-EGIS με την επωνυμία ΤΗΕΜΑ. Από την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης με τον ανάδοχο, θα πρέπει εντός 14 μηνών να θέσει σε εμπορική λειτουργία τη βασική γραμμή.

Την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Στοιχεία Βασικής Γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης

· 13 σύγχρονοι σταθμοί (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.)
· 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
· 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
· Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
· Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας.
Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά
· 5 σύγχρονοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα)
· 4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
· 15 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
· Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Πάνω από 100 προσλήψεις οδηγών στον ΟΑΣΘ

Στις  δηλώσεις του το πρωί από το Αμαξοστάσιο της  Πυλαίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε εξάλλου την άμεση πρόσληψη περισσότερων από 100 συμβασιούχων οδηγών από τον ΟΑΣΘ.

Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός, «φαίνεται ότι υπάρχει διαθέσιμος στόλος, αλλά λείπουν οι οδηγοί», με τις λεπτομέρειες του θέματος των προσλήψεων να οριστικοποιούνται κατά τη σημερινή κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση που θα έχει στις 17.00 με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ,  στα γραφεία του Οργανισμού.

Εντός των επόμενων μηνών αναμένονται στη Θεσσαλονίκη και τα πρώτα 120 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά λεωφορεία.

Πάντως, αυτό που εξακολουθεί να προβληματίζει την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι εάν θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον στον διαγωνισμό που θα «τρέξει» άμεσα για την κάλυψη των κενών που υπάρχουν σε ανθρώπινο δυναμικό και συγκεκριμένα κυρίως σε οδηγούς στον ΟΑΣΘ, αφού σε αντίστοιχη προκήρυξη των ΚΤΕΛ δεν καταγράφηκε μεγάλη συμμετοχή.

Μεταξύ άλλων, για το θέμα του ΟΑΣΘ, που παραμένει σε ειδική εκκαθάριση, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι μέχρι τέλος του έτους θα έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και αφού πρώτα ληφθούν υπόψη και οι απόψεις των εκπροσώπων των φορέων της πόλης. «Αναζητούμε τη βέλτιστη και εφικτή λύση για το μέλλον των αστικών λεωφορείων στην πόλη της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο υπουργός.