Τους άξονες για τον περιορισμό των δυσμενών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, την επίτευξη της πράσινης μετάβασης, με επίτευξη σταθερής βιώσιμης ανάπτυξης ανέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο συνέδριο του Economist με τίτλο «ΜμΕ: Καινοτομία, ανταγωνιστικότητα και ευημερία σε ένα άστατο οικονομικό περιβάλλον».
Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι οι πόροι που έχουν εξασφαλιστεί στη χώρα για την πράσινη μετάβαση και την αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της κλιματικής αλλαγής είναι επαρκέστατοι και κατευθύνονται στην κοινωνία.
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε τους εξής άξονες δράσης:
- Μόνιμη αποκατάσταση στη Θεσσαλία, με υψηλότερης ανθεκτικότητας υποδομές ύψους 1,4 δισεκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2025.
- Ανθεκτικότητα υποδομών: Δημιουργία μητρώου γεφυρών, φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα και προώθηση, εθνικής στρατηγικής για το Building Information Technology.
- Προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις πράσινες μεταφορές και στις πρωτοβουλίες για σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια και με τις ΒΙΠΕ στη χώρα αλλά και στη σύνδεση με διεθνείς διαδρόμους.
Αστικά λεωφορεία
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων, την ανάγκη της προσβασιμότητας για ΑμεΑ, αλλά και την ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς όπως είπε, περισσότερα από 80 λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας από τη Δευτέρα.
Τόνισε τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της Ηλεκτροκίνησης σε ΙΧ, με γενναία κίνητρα για την απόσυρση οχημάτων, όπως είπε, αλλά και τις πρωτοβουλίες για τις Αερομεταφορές, με προώθηση εναλλακτικών καυσίμων.