905
| Kim Klement-USA TODAY Sports/File Photo

Η πανδημία χαμηλώνει τα φώτα του Super Bowl

Sportscaster Sportscaster 5 Φεβρουαρίου 2021, 14:16

Η πανδημία χαμηλώνει τα φώτα του Super Bowl

Sportscaster Sportscaster 5 Φεβρουαρίου 2021, 14:16

Η πρώτη Κυριακή του Φεβρουαρίου είναι μια ιδιαίτερη μέρα για τη Βόρειο Αμερική. Κάτι σαν εθνική αργία, σαν μεγάλη θρησκευτική γιορτή. Είναι η μέρα του Super Bowl, του αγώνα που αναδεικνύει τον πρωταθλητή της NFL (National Football League). Αν και εθνικό σπορ των ΗΠΑ θεωρείται το μπέιζμπολ, το αμερικάνικο φούτμπολ παραμένει -μακράν- το πιο δημοφιλές. Ο Τελικός του αποτελεί το κορυφαίο αθλητικό ραντεβού στη χώρα, και το μεγαλύτερο μονοήμερο αθλητικό event στη Γη. Ενα τετράωρο υπερθέαμα με ιλιγγιώδη τζίρο και τεράστια τηλεθέαση, αλλά και ένα άτυπο φεστιβάλ διαφήμισης, στο οποίο επιχειρηματικοί κολοσσοί συναγωνίζονται με πανάκριβες παραγωγές (έως και 30 εκατομμυρίων δολαρίων) για το «σποτάκι της χρονιάς».

Η 55η έκδοση του Super Bowl θα φιλοξενηθεί στην Τάμπα, την τρίτη πολυπληθέστερη πόλη της Φλόριντα, και θα είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που μια ομάδα -οι Tampa Bay Buccaneers- θα διεκδικήσει το τρόπαιο στο γήπεδό της. Αυτή η ιδιαιτερότητα θα έδινε στον αγώνα ένα ξεχωριστό «χρώμα», όμως εφέτος υπάρχει και μια άλλη, πολύ πιο σημαντική: η πανδημία, που θα χαμηλώσει τα φώτα της γιορτής.

Στο «Ρέιμοντ Τζέιμς Στέιντιουμ» των 65.000 θέσεων, που μπορεί να χωρέσει έως και 75.000 ανθρώπους, οι θεατές δεν θα ξεπερνούν τους 24.700. Από αυτούς, 7.500 θα προέρχονται από το υγειονομικό προσωπικό της χώρας (με την προϋπόθεση πως θα έχουν εμβολιαστεί). Ο αμερικανικός λαός θέλησε, με αυτόν τον τρόπο, να τιμήσει γιατρούς και νοσηλευτές που εδώ και ένα χρόνο δίνουν σκληρή μάχη με τον φονικό ιό. Τα υπόλοιπα 17.200 εισιτήρια διατέθηκαν στις συνήθεις, εξωφρενικές τιμές: από 6.750 δολάρια τα φθηνότερα, έως 460.000 δολάρια τα ακριβότερα. Λόγω του περιορισμένου αριθμού τους, η «μαύρη αγορά» οργίασε, εφέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά.

Οι «φαν» των Buccaneers, αλλά και οι ταξιδιώτες από το Κάνσας που ταξίδεψαν στη Φλόριντα για να συμπαρασταθούν στους εν ενεργεία πρωταθλητές, Kansas City Chiefs, θα πρέπει να ακολουθήσουν πολύ αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, εάν θέλουν να παρακολουθήσουν το μεγάλο παιχνίδι σε δημόσιους χώρους. Σύμφωνα με τον Guardian, τα μπαρ και τα εστιατόρια της πόλης θα δέχονται περιορισμένο αριθμό πελατών, οι οποίοι τη στιγμή της κράτησης θα καταβάλλουν και μια προκαταβολή. Με εντολή της δημάρχου της Τάμπα, Τζέιν Κάστορ, οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές και στους εξωτερικούς χώρους, ιδίως στους τόπους των εκδηλώσεων για το Super Bowl. Τις τελευταίες μέρες, εθελοντές μοίραζαν μάσκες στους δρόμους της πόλης, ενημερώνοντας για τα έξτρα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ την Πέμπτη.

Οποιος δεν θέλει να ταλαιπωρηθεί, θα πρέπει να μείνει στο σπίτι και να δει τον αγώνα στο CBS. Με βάση τη συμφωνία των τριών τηλεοπτικών ομίλων (NBC, CBS και Fox) το 2006, εφέτος ήταν η σειρά του NBC να τον μεταδώσει, όμως άλλαξε θέση με το CBS για να προσφέρει στους τηλεθεατές του το επόμενο Super Bowl, «πακέτο» με τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2022. Πρόκειται για το τηλεοπτικό πρόγραμμα με την υψηλότερη τηλεθέαση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2014 είχαν παρακολουθήσει τον αγώνα 114,4 εκατομμύρια άνθρωποι – οι περισσότεροι ever.

Η πανδημία «χτύπησε» και τα περιβόητα διαφημιστικά σποτ του μισού λεπτού, που μεταδίδονται στη διάρκεια της δράσης εδώ και 54 χρόνια. Η Budweiser, που δεν έλειψε από τα Super Bowl τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, ανακοίνωσε πως εφέτος θα διαθέσει αυτό το κονδύλι στην καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού για την Covid-19. Το ίδιο και η Little Caesars, η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα πίτσας στις ΗΠΑ (Domino’s, Pizza Hut). Θα απέχουν, επίσης, η Coca-Cola και η Hyundai, ενώ η Pepsi αγόρασε διαφημιστικό χρόνο στο ημίχρονο.

Παρόλα αυτά, οι τιμές (176.000 δολάρια το δευτερόλεπτο!) δεν έπεσαν σε σύγκριση με πέρυσι. Επειδή κάποιες μικρότερες εταιρείες -όπως η υπηρεσία διανομής φαγητού DoorDash- αποφάσισαν να εκμεταλλευθούν τα κενά που άφησαν οι «γίγαντες» της αγοράς. Αλλά τα «σποτάκια» τους θα είναι πολύ πιο φθηνές παραγωγές. Δεν θα έχουν καμία σχέση με εκείνα του παρελθόντος, στα οποία πρωταγωνιστούσαν διασημότητες όπως η Σκάρλετ Γιόχανσον, ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ, ή ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, και ήταν σκηνοθετημένα από μεγάλες φίρμες. Σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά, το 1993, ο Μάικλ Τζόρνταν είχε μονομαχήσει με τον Λάρι Μπερντ για ένα μπέργκερ.

Πιο φτωχή θα είναι και η δεκαπεντάλεπτη μίνι συναυλία στο ημίχρονο του αγώνα, που μέχρι πέρυσι ανέβαζε στη σκηνή του Super Bowl τα μεγαλύτερα «αστέρια» του Χόλιγουντ και της μουσικής βιομηχανίας: τη Μαντόνα, τον Μάικλ Τζάκσον, τον Πρινς, τους Ρόλινγκ Στόουνς, τους U2, τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ με την Τζάνετ Τζάκσον, την Κέιτι Πέρι, τη Lady Gaga, την Μπιγιονσέ με τον Μπρούνο Μαρς και -πέρυσι- την Τζένιφερ Λόπεζ με τη Σακίρα. Εφέτος θα εμφανιστεί ο Εϊμπελ Μακόνεν Τεσφάγιε: ο καναδός τραγουδιστής, στιχουργός και παραγωγός, που είναι γνωστός με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «The Weeknd». Ενας καλλιτέχνης που έχει κερδίσει τρία Grammy και έχει πουλήσει πάνω από 70 εκατομμύρια αντίτυπα στην Αμερική, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τις διασημότητες που διασκέδασαν το κοινό του Super Bowl πριν από αυτόν.

Στο γήπεδο, το ενδιαφέρον εστιάζεται στη «μονομαχία» του Τομ Μπρέιντι (Tamba Bay Buccaneers) με τον Πάτρικ Μαχόμς (Kansas City Chiefs). Ο Μπρέιντι, το πιο λαμπρό αστέρι του NFL, έχει κατακτήσει έξι τίτλους, όλους με τους New England Patriots, και στα 43 του χρόνια θα εμφανιστεί σε Super Bowl για δέκατη φορά. Πέρυσι πήρε μεταγραφή στους Buccaneers, έναντι 30 εκατομμυρίων δολαρίων, επειδή θέλει να ζήσει στη Φλόριντα, μαζί με τη σύντροφό του και διάσημο μοντέλο, Ζιζέλ Μπούντχεν. Τον Δεκέμβριο αγόρασαν μια έπαυλη στο Μαϊάμι, αξίας 17 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Πάτρικ Μαχόμς, από την άλλη, είναι ο περυσινός MVP του πρωταθλήματος. Το περασμένο καλοκαίρι, στα 24, υπέγραψε νέο 10ετές συμβόλαιο με τους Kansas City Chiefs, έναντι συνολικής αμοιβής 503 εκατ. δολαρίων – το πιο γενναιόδωρο που προσφέρθηκε, ποτέ, στο αμερικανικό φούτμπολ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News