Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης | Nikos Paleologos / SOOC
Επικαιρότητα

Αναδίπλωση Σπίρτζη για το «Ελ. Βενιζέλος» αλλά με όρους

Σε επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Υποδομών στον πρόεδρο του «Ελ. Βενιζέλος», του ανάβει το πράσινο φως να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την επαναδιαπραγμάτευση με τους Καναδούς. Ομως ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες
Protagon Team

Δεν έχουν τέλος τα επεισόδια με το σίριαλ του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την παράταση κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης. Σε επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στον πρόεδρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Παναγιώτη Ρουμελιώτη, τού ανάβει το πράσινο φως να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Καναδούς. Με τη σειρά του ο κ. Ρουμελιώτης θα φέρει προς συζήτηση το θέμα στο διοικητικό συμβούλιο του ΔΑΑ, την Πέμπτη (25 Φεβρουαρίου).

Το ζήτημα ωστόσο που προκύπτει από την επιστολή Σπίρτζη, είναι ότι ο υπουργός ζητά αλλαγές σε όλα τα μέτωπα.

Ζητά καταρχήν η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης να αφορά και την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της υφιστάμενης σύμβασης, που λήγει το 2026. Τυχόν όμως αλλαγές στη τρέχουσα σύμβαση, πιθανότατα θα συναντήσουν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εδώ και χρόνια έχει ξεκαθαρίσει πως σε μια τέτοια περίπτωση η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, η επιστολή Σπίρτζη θέτει ζητήματα που άπτονται του επιχειρησιακού προγράμματος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για την περίοδο 2016-2046, της εμπορικής πολιτικής δηλαδή των τελών χρήσης του αεροδρομίου, της διαχείρισης κεφαλαίου, της αποπληρωμής δανείων και αποσβέσεων, των μισθωμάτων που εφαρμόζει το «Ελ. Βενιζέλος» στις δημόσιες υπηρεσίες, των δικαιωμάτων ψήφου, καθώς και της εκπροσώπησης (Δημοσίου και επενδυτών) στο διοικητικό συμβούλιο και στη γενική συνέλευση, όπως και θέματα προσωπικού και εργασιακών σχέσεων.

Πολλοί ωστόσο θεωρούν πως η επιστολή Σπίρτζη περισσότερο περιπλέκει παρά ξεδιαλύνει τα πράγματα. Διότι σε περίπτωση ολικής αλλαγής των όρων, δεν μπορεί να παραταθεί η σύμβαση που λήγει το 2026 κατά 20 χρόνια χωρίς διαγωνισμό και με μοναδικό υποψήφιο τη ΔΑΑ που διαχειρίζεται σήμερα το αεροδρόμιο.

Αυτό τουλάχιστον είχε απαντήσει πριν από λίγα χρόνια η Ευρωπαϊκή Ερώτηση σε ερώτηση έλληνα ευρωβουλευτή. Η συνέχεια του σίριαλ στο ΔΣ του ΔΑΑ την Πέμπτη.