Η σουηδική ναυπηγική εταιρεία Wallenius Marine παρουσίασε τα σχέδια ενός επαναστατικού, από κάθε άποψη, φορτηγού πλοίου. Το Oceanbird, όπως ονομάζεται το σκάφος, θα έχει μήκος 200 μέτρων, πλάτος 40 μέτρων και θα μπορεί να μεταφέρει 7.000 αυτοκίνητα από την ευρωπαϊκή ήπειρο στην αμερικανική.
Το σκάφος θα διαθέτει πέντε τεράστια κάθετα κατάρτια που μοιάζουν με τα φτερά των μεγάλων αεροπλάνων. Το κάθε κατάρτι θα έχει ύψος 80 μέτρων, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος του πλοίου από την επιφάνεια της θάλασσας στα 105 μέτρα. Τα κατάρτια μπορούν να περιστρέφονται 360 μοίρες χωρίς να ακουμπά το ένα το άλλο, ώστε να εκμεταλλεύονται τις καιρικές συνθήκες με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Μπορούν επίσης να συμπτύσσονται έτσι ώστε να μειώνεται το ύψος τους σε περίπτωση κακοκαιρίας, αλλά και για να μπορεί το πλοίο να περνάει, αν χρειαστεί, κάτω από γέφυρες.
Το Oceanbird θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα δέκα κόμβων, που είναι μικρότερη από εκείνη των συμβατικών φορτηγών πλοίων, για αυτό και θα χρειάζεται δώδεκα μέρες για να διασχίσει τον Ατλαντικό, αντί για επτά ημέρες, που χρειάζονται τα άλλα φορτηγά. Ο μεγαλύτερος χρόνος του ταξιδιού δεν σημαίνει ότι η ρύπανση της ατμόσφαιρας θα είναι εξίσου μεγάλη ή και μεγαλύτερη από αυτή που προκαλούν τα συμβατικά φορτηγά πλοία. Όπως αναφέρoυν σε δημοσίευμά τους οι Times, το Oceanbird θα παράγει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού 90% λιγότερους ρύπους από όσους παράγουν τα άλλα φορτηγά πλοία.
«Τα τελευταία 20 χρόνια οραματιζόμασταν την κατασκευή πλοίων που δεν θα ρυπαίνουν το περιβάλλον. Προσπαθήσαμε όλα αυτά τα χρόνια να βρούμε λύσεις και εξετάσαμε διάφορες μεθόδους και τεχνολογίες» αναφέρει ο Περ Τούνελ, διευθυντικό στέλεχος της Wallenius Marine. Αρχικά η εταιρεία μελέτησε τη χρήση της ηλιακής ενέργειας, αλλά οι τεχνικοί της αποφάνθηκαν ότι δεν ήταν αρκετή για τέτοιου είδους ταξίδια, αφού οι συνθήκες στον ωκεανό είναι περίπλοκες. Η μόνη ορατή λύση ήταν η αιολική ενέργεια, από τη στιγμή που είναι κάτι παραπάνω από άφθονη στις περιοχές όπου θα κινείται το σκάφος. Έπρεπε όμως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας να εφεύρουν έναν νέο τύπο πλοίου, που να εκμεταλλεύεται με απόλυτο τρόπο την αιολική ενέργεια. Το σκάφος που σχεδίασαν, θεωρητικά τουλάχιστον, το πετυχαίνει.
Τα μικρής κλίμακας πρωτότυπα του σκάφους που έχει κατασκευάσει η εταιρεία δείχνουν λειτουργικά στις δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, το πρώτο Oceanbird θα κάνει την εμφάνισή του το 2024. Στην εύλογη παρατήρηση ότι ένα άκρως φιλικό στο περιβάλλον όχημα θα μεταφέρει χιλιάδες καινούργια οχήματα που θα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, η Wallenius Marine υποστηρίζει ότι εκείνη κάνει ένα σημαντικό βήμα στην προστασία του περιβάλλοντος και δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της.