Δεν έχασε το θρυλικό της μειδίαμα, και αυτό χάρη στο προστατευτικό γυαλί: «Η Τζοκόντα», ο διασημότερος πίνακας στο κόσμο, έγινε στόχος επίθεσης με… τάρτα α λα κρεμ στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, χωρίς συνέπειες, αφού βρίσκεται πίσω από θωρακισμένη γυάλινη προθήκη, σύμφωνα με μαρτυρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το μουσείο του Λούβρου δεν θέλησε να κάνει σχόλια για το περιστατικό.
Σύμφωνα με φωτογραφίες και μαρτυρίες που αναρτήθηκαν από τουρίστες στο Twitter και το Instagram, το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της Κυριακής. Οι φωτογραφίες δείχνουν τη γυάλινη προθήκη της Τζοκόντα λερωμένη με κρέμα την οποία καθαρίζει ένα μέλος του προσωπικού ασφαλείας του μουσείου.
Χρήστης του Twitter που δήλωσε ότι ήταν παρών στο περιστατικό, εξήγησε ότι ο δράστης της επίθεσης ήταν ένας άνδρας που φορούσε περούκα και σηκώθηκε από αναπηρικό αμαξίδιο για να χτυπήσει την γυάλινη προθήκη και στην συνέχεια να πετάξει το γλυκό.
Ο @lukeXC2002 έχει αναρτήσει βίντεο στο οποίο εμφανίζεται ο άνδρας όρθιος δίπλα στο αμαξίδιο να συνοδεύεται προς την έξοδο από την ασφάλεια του μουσείου.
«Υπάρχουν άνθρωποι που καταστρέφουν τη Γη… Ολοι οι καλλιτέχνες, σκεφτείτε τη Γη. Γι’ αυτό το έκανα αυτό. Σκεφτείτε τον πλανήτη», λέει ο άνδρας, ντυμένος στα λευκά, που φοράει περούκα και κασκέτο.
Σε άλλες φωτογραφίες φαίνεται το αναπηρικό αμαξίδιο πίσω από το κορδόνι που κρατά τους επισκέπτες σε απόσταση ασφαλείας από το έργο τέχνης. Η ίδια η επίθεση δεν έχει απαθανατισθεί.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι πέφτει θύμα βανδαλισμού.
Τον Αύγουστο του 2009, ρωσίδα επισκέπτρια του Λούβρου συνελήφθη αφού πέταξε ένα φλιτζάνι με τσάι προς τον πίνακα. Το μουσείο είχε τότε ανακοινώσει ότι το φλιτζάνι έσπασε επάνω στη γυάλινη προθήκη, η οποία γρατζουνίστηκε ελαφρά.
Τον Δεκέμβριο του 1956, ένας Βολιβιανός είχε πετάξει πέτρα κατά του εμβληματικού πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, προκαλώντας φθορά στο αριστερό χέρι της Μόνα Λίζα. Υστερα από αυτό ο πίνακας τοποθετήθηκε πίσω από γυάλινη προθήκη.
Από το 2005 η Τζοκόντα βρίσκεται πίσω από θωρακισμένη γυάλινη προθήκη και προστατεύεται από κέλυφος που διατηρεί ελεγχόμενη την υγρασία και τη θερμοκρασία.
Μπροστά της περνούν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο που έρχονται για να τη θαυμάσουν στο μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου (10 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως πριν από την πανδημία).