Υδροπλάνο σε ελληνική θάλασσα (φωτογραφία αρχείου) | Intimenews
Επικαιρότητα

Υδατοδρόμια και από ιδιώτες!

Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια. Ρυθμίζονται διαδικασίες που διευκολύνουν την έκδοση αδειών σε έναν τομέα που έχει μείνει στον πάγο για μία δεκαετία
Protagon Team

Σε δημόσια διαβούλευση, έως τις 27 Δεκεμβρίου, έθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, στοχεύοντας στην άμεση επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας.

Το νέο νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιωτικό φορέα.

Εναν περίπου χρόνο μετά την ψήφιση του προηγούμενου νομοσχεδίου, το οποίο όμως, δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν να ανάψουν επιτέλους τις μηχανές σε μια αγορά που μένει στον πάγο εδώ και 10 χρόνια.

Με το νέο σχέδιο νόμου ρυθμίζονται εκ νέου «οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών», ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών και να θεσπιστεί «ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο», το οποίο ευνοεί την ανάπτυξή τους.

Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

α) Στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και τη χορήγηση «άδειας λειτουργίας»

β) Στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα

γ) Στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος με την απόκτηση αυτής να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου

δ) Στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα

ε) Στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υ.Π.Α. αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού

στ) Στη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Οπως αναφέρει tovima.gr, μια από τις μεγάλες αιτίες διαφωνιών, αλλά κυρίως καθυστέρησης στην αδειοδότηση, είναι ο καθορισμός των υδάτινων πεδίων. Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, λοιπόν, προτείνεται προκειμένου να διευκολυνθεί η επισκεψιμότητα περιοχών με τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και η εξυπηρέτηση επειγουσών περιπτώσεων (π.χ. αεροδιακομιδή ασθενών), την κατάργηση της σχετικής ΚΥΑ καθορισμού υδάτινων πεδίων από την αρμόδια υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού η έκδοση της οποίας απαιτεί χρονοβόρες διαδικασίες και στην ουσία θέτει ανενεργά τα υδάτινα πεδία.

Τα υδάτινα πεδία θα καθορίζονται με το παρόν σχέδιο νόμου μετά από έγκριση των αρμοδίων Διευθύνσεων Πολεμικού Ναυτικού και θα αποτυπώνονται/ενσωματώνονται στους αντίστοιχους ναυτικούς χάρτες ή πλοηγούς. Eτσι, επιτυγχάνεται απλοποίηση και ταυτόχρονα επιτάχυνση της διαδικασίας καθορισμού των υδάτινων πεδίων ενώ ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα χρήσης από οποιανδήποτε φορέα λειτουργίας.

Επίσης, στο κεφάλαιο Β’ του σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, με σκοπό τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.

Τέλος, στο κεφάλαιο Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις, που έχουν σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ.: καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.ά.) και διατάξεις που αφορούν την καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.