Το «Sounion» ρυμουλκούμενο | Χ@EUNAVFORASPIDES
Επικαιρότητα

Σε ασφαλές αγκυροβόλιο το τάνκερ «Sounion» – τι θα γίνει με το φορτίο του

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί η ομάδα του ναυαγοσωστικού πλοίου επί του καταστρώματος του τάνκερ, η θερμοκρασία αγγίζει τους 400 βαθμούς Κελσίου και αυτό που θα επιδιωχθεί το επόμενο διάστημα είναι η κατάσβεση των εστιών φωτιάς με αφρό και νερό και στη συνέχεια η στεγανοποίησή του στα σημεία όπου έχει υποστεί ζημιές από την ανατίναξη των εκρηκτικών που τοποθέτησαν οι Χουθι
Protagon Team

Σε ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης προς τα βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας ρυμουλκείται με αργή ταχύτητα από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos», το φλεγόμενο τάνκερ «Sounion» της Delta Τankers του εφοπλιστή Διαμαντίδη Διαμαντίδη, έμφορτο με 150.000 τόνους πετρελαίου.

Το «Aigaion Pelagos» συνοδεύεται επίσης από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», με δυνατότητες πυρόσβεσης και ανάκτησης πετρελαιοκηλίδων, καθώς και από τρία πολεμικά πλοία – ανάμεσά τους η φρεγάτα «Ψαρά»- αλλά και ειδική ένοπλη ομάδα.

Το δεξαμενόπλοιο εξακολουθεί να καίγεται περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι.

Το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), υπενθυμίζεται, μεταφέρθηκε με ασφάλεια από γαλλικό αντιτορπιλικό στο Τζιμπουτί.

 

Στόχος των ναυαγοσωστικών συνεργείων, μόλις αγκυροβολήσει το τάνκερ, είναι να υπάρξει επιχείρηση κατάσβεσης των εστιών φωτιάς στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου, οι οποίες προκλήθηκαν από την τοποθέτηση εκρηκτικών από ένοπλες ομάδες των φιλοϊρανών ανταρτών Χούθι.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί η ομάδα του ναυαγοσωστικού πλοίου επί του καταστρώματος του τάνκερ, η θερμοκρασία αγγίζει τους 400 βαθμούς Κελσίου και αυτό που θα επιδιωχθεί το επόμενο διάστημα είναι η κατάσβεση των εστιών φωτιάς με αφρό και νερό και στη συνέχεια η στεγανοποίησή του στα σημεία όπου έχει υποστεί ζημιές από την ανατίναξη των εκρηκτικών.

Θα ακολουθήσει αδρανοποίηση στις δεξαμενές καυσίμων (Inert Gas System), ώστε το πετρέλαιο στη συνέχεια να μεταγγιστεί και να μεταφερθεί με ασφάλεια σε άλλο πλοίο.

Όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών καυσίμων, για να ξεκινήσει μια πυρκαγιά και να διατηρηθεί θα πρέπει οπωσδήποτε να συνυπάρχουν ταυτόχρονα οξυγόνο, καύσιμο, κατάλληλη θερμοκρασία και η αλυσιδωτή αντίδραση. Αν ένα από αυτά τα στοιχεία απομακρυνθεί ή μειωθεί η αναλογία του, τότε η πιθανότητα εκρήξεως και πυρκαγιάς μειώνεται μέσω της αδρανοποίησης.