Κάποτε έριχναν τα τείχη για να περάσουν οι Ολυμπιονίκες, αλλά στη σημερινή εποχή ρίχνουν τις γέφυρες για να περάσουν οι κροίσοι.
Στο Ρότερνταμ τουλάχιστον αυτό θα κάνουν οι αρχές της πόλης για να μπορέσει να περάσει το νέο μεγαθήριο γιοτ του Τζεφ Μπέζος –πλουσιότερου ή δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, ανάλογα με τι μέρα ξημερώνει στη Γουόλ Στριτ.
Ετσι, η πόλη θα αποσυναρμολογήσει μία παλιά ιστορική γέφυρα από ατσάλι διότι το γιγαντιαίο τρικάταρτο γιοτ του ιδρυτή της Amazon, ύψους 40 μέτρων και αξίας 430 εκατ. ευρώ, που κατασκευάζεται στα ναυπηγεία του Αλμπλάσερνταμ, κοντά στο Ρότερνταμ, δεν χωράει να περάσει από κάτω.
Η γέφυρα Κόνινγκσχαβεν κατασκευάστηκε το 1878, βομβαρδίστηκε από τους Ναζί το 1940 και ξαναχτίσθηκε. Μέχρι το 1993 χρησιμοποιούνταν για τη διέλευση τρένων, αλλά από τότε παρέμεινε ως βιομηχανικό μνημείο. Τώρα, το κεντρικό της τμήμα θα διαλυθεί για να περάσει το γιοτ.
«Είναι ο μοναδικός δρόμος προς τη θάλασσα», δικαιολογήθηκε ο εκπρόσωπος του δημάρχου της πόλης και έσπευσε να προσθέσει ότι ο Μπέζος θα πληρώσει τα έξοδα της επιχείρησης. Αυτό έλειπε, να πληρώσουν οι φορολογούμενοι…
Η απόφαση δεν άρεσε σε πολλούς γιατί το δημοτικό συμβούλιο είχε δεσμευτεί το 2017, μετά από μία μεγάλη ανακαίνιση της γέφυρας, την οποία οι ντόπιοι αποκαλούν Ντε Χεφ, να μην αποσυναρμολογηθεί ποτέ ξανά. Ο δήμαρχος απάντησε ότι ο Μπέζος έδωσε ψωμί σε πολύ κόσμο με την κατασκευή του σκάφους και υποσχέθηκε ότι η γέφυρα θα ξαναγίνει όπως ήταν. Η επιχείρηση θα γίνει το καλοκαίρι και θα διαρκέσει μερικές εβδομάδες.
Η κορυφή ανήκει στον Αμπράμοβιτς
Παρόλα αυτά, ακόμα και όταν ολοκληρωθεί το σκάφος του Μπέζος, το ακριβότερο γιοτ όλων θα παραμείνει το υπερπολυτελές «Eclipse» (162 μέτρα), το οποίο κόστισε στον 55χρονο ρώσο μεγιστάνα Ρόμαν Αμπράμοβιτς 700 εκατ. δολάρια. Με εννέα καταστρώματα, πλήρωμα 100 ανθρώπων, πισίνα 17 μέτρων, η οποία μετατρέπεται σε πίστα χορού πριν πεις «ευρώ» και χώρο για τρία ελικόπτερα, κάνει τα υπόλοιπα γιοτ να φαίνονται σχεδόν… ψαρόβαρκες.