«Ηθοποιός» σημαίνει κυριολεκτικά «αυτός που ποιεί ήθος» και η Ρις Γουίδερσπουν μπορεί να επαίρεται πως πληροί 100% τις… κυριολεκτικές προϋποθέσεις του επαγγέλματος.
Και αυτό γιατί η 43χρονη Αμερικανίδα, μπορεί να ξεκίνησε ερμηνεύοντας «ελαφρούς» ρόλους ξανθών κορασίδων, αλλά τελικά, σχεδόν 20 χρόνια μετά, έχει εξελιχθεί σε μια… βαρέων βαρών εκπρόσωπο του φεμινιστικού κινήματος made in Hollywood, προασπίζοντας τα συμφέροντα πολλών γυναικών συναδέλφων της.
Ξεκίνησε ως «Legally Blonde», πήρε το Οσκαρ β’ γυναικείου ρόλου παίζοντας την Τζουν Κάρτερ, σύντροφο του Τζόνι Κας στο «Walk The Line», δίπλα στον Χοακίν Φίνιξ, και μετά… τίποτα, όπως λέει.
Ηταν απλώς μια όμορφη… φατσούλα για τις κωμωδίες τρόμου και τις ανάλαφρες κομεντί στη βιομηχανία του θεάματος.
«Είχα εκνευριστεί με τους ρόλους που μου πρόσφεραν», θυμάται.
Έκτοτε αφιέρωσε τον εαυτό της (και την περιουσία της) στην ανάδειξη των γυναικείων φωνών του αμερικανικού σινεμά.
Στην αρχή αγόρασε τα δικαιώματα του «Wild», της best seller αυτοβιογραφίας της Σέριλ Στρέιντ, και αναλαμβάνοντας την παραγωγή της κινηματογραφικής του μεταφοράς.
Και κάπου εκεί ίδρυσε την Hello Sunshine, εταιρεία παραγωγής ταινιών και σειρών που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή της πολυβραβευμένης σειράς «Big Little Lies».
Την βοήθησε φυσικά και το γεγονός πως η ίδια, για τον εαυτό της ως επαγγελματία, έχει θέσει απολύτως υψηλά στάνταρντ -και αντίστοιχα, αμοιβές.
Η Γουίδερσπουν δεν παίζει σε ταινία αν δεν έχει εξασφαλίσει αμοιβή κάπου μεταξύ 15-20 εκατ. δολαρίων, ενώ στις τηλεοπτικές σειρές αμείβεται με τουλάχιστον 1 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο.
Μόνο με τα επτά επεισόδια της δεύτερης σεζόν του «Big Little Lies» έβαλε στην τράπεζα 7 εκατ. δολάρια.
Και κάπως έτσι κατέληξε να είναι η τρίτη υψηλότερα αμειβόμενη ηθοποιός, με έσοδα 35 εκατ. δολαρίων (!) για το διάστημα καλοκαίρι 2018-καλοκαίρι 2019.
Πριν καιρό, οι «New York Times» έκαναν αφιέρωμα στην εταιρεία παραγωγής της.
«Αποστολή μου είναι να δημιουργήσω τηλεοπτικούς ρόλους για άλλες γυναίκες. Και πλέον δέχομαι προτάσεις για δουλειές ως παραγωγός – θέλουν να δουλέψουν μαζί μου», είπε η 43χρονη.
«Βλέπω συνεχώς γυναίκες με απίστευτο ταλέντο να παίζουν τον ρόλο της συζύγου ή της φιλενάδας σε ενότητες ενός έργου που δεν ανταποκρίνονται στην υποκριτική τους τέχνη. Αρκετά πια», είχε προσθέσει σε συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Κριτικών Τηλεόρασης.
Πλέον, η Γουίδερσπουν είναι από τους θεμέλιους λίθους της Apple TV πλατφόρμας έχοντας δημιουργήσει η ίδια και βγάλει στον αέρα, εδώ και ένα μήνα, το «Τhe Morning Show» με την Τζένιφερ Ανιστον, μία σειρά που αποκαλύπτει πολλά για τη σεξουαλική (κι όχι μόνο) παρενόχληση των γυναικών στον εργασιακό χώρο.
Η αμοιβή που εισέπραξαν εκάστη για κάθε επεισόδιο ανέρχεται στο 1,1 εκατ. δολάρια, δηλαδή περίπου 884.000 ευρώ, «ροκανίζοντας» το μεγάλο μισθολογικό χάσμα που υπάρχει με τους άνδρες συναδέλφους τους.
«Οταν ξεκινήσαμε την παραγωγή του “Τhe Morning Show” το κίνημα #metoo δεν είχε συμβεί ακόμα. Απλά είχα αγοράσει το βιβλίο που μου είχε φανεί ενδιαφέρον. Κανένα σκάνδαλο, ούτε του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν. Δουλεύαμε για ένα χρόνο και, ξαφνικά, τον Οκτώβριο του 2017 έγινε το μεγάλο μπαμ. Αποφασίσαμε να τα κάνουμε όλα από την αρχή. Ήταν η ευκαιρία να πούμε τις ιστορίες τόσων και τόσων γυναικών στα media, με μεγαλύτερη ειλικρίνεια και γενναιότητα και πρόκληση», λέει η ίδια η Γουίδερσπουν.
«Στο “Τhe Morning Show” οι άνδρες ήρωες είναι απίστευτα καλογραμμένοι και αυτό πιστεύουμε ότι θα δικαιώσει και το αντρικό κοινό. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Όταν συμβαίνει μία τέτοια κοινωνική κρίση, το σημαντικό είναι να την κοιτάμε από όλες τις πλευρές. Το #metoo έχει αποκαλύψει ότι υπάρχει ένα βαθύ τραύμα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Πώς αισθάνεται ένας άντρας σήμερα; Τι συμβαίνει όταν η γυναίκα του, η κόρη του, η φίλη του τού αποκαλύπτει τι της συνέβη; Πώς αντιδρά; Τι μπορεί να κάνει; Η σειρά κοιτά με προσοχή κι όλο αυτό το κομμάτι», τονίζει με νόημα η 43χρονη επιχειρηματίας και ηθοποιός για την σειρά, μία από τις πιο ακριβές παραγωγές στην ιστορία της τηλεόρασης με 20 επεισόδια που έχουν κοστίσει ήδη περίπου 240 εκατ. δολάρια.
Η Apple έχει ήδη αγοράσει τρεις παραγωγές της Γουίδερσπουν στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί το Netflix, το Amazon και το Hulu.
Ενώ και η αυτονομία της ως παραγωγός – κάτι που κέρδισε με το σπαθί της – της δίνει το δικαίωμα να ετοιμάζει μια σειρά για το Hulu βασισμένη στο μυθιστόρημα «Little Fires Everywhere», ενώ κάνει το ίδιο με το βιβλίο «Daisy Jones & The Six» για το Amazon.