Είναι η αδιαμφισβήτητη εμπορική επιτυχία της χρονιάς και μια από τις ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα κινηματογραφικά βραβεία της σεζόν. Αλλά στα φετινά Οσκαρ η «Barbie» σκόραρε λιγότερες υποψηφιότητες από όσες αναμένονταν –μόλις οκτώ. Αυτό φαίνεται να ενοχλεί ιδιαίτερα τον Ράιαν Γκόσλινγκ, παρότι ο ίδιος είναι υποψήφιος στην κατηγορία του β’ ανδρικού ρόλου.
Σύμφωνα με το BBC, ο αμερικανός ηθοποιός δήλωσε ότι η υποψηφιότητά του για την ερμηνεία μιας «πλαστικής κούκλας με το όνομα Κεν» αποτελεί «τιμή» για τον ίδιο, «αλλά δεν υπάρχει Κεν χωρίς την Μπάρμπι και δεν υπάρχει ταινία “Barbie” χωρίς τη (σκηνοθέτιδα) Γκρέτα Γκέργουιγκ και τη Μάργκοτ Ρόμπι».
Πολλοί περίμεναν ότι η σκηνοθέτις και η πρωταγωνίστρια της εμπορικότερης ταινίας της χρονιάς θα ήταν υποψήφιες στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, όπως είχε συμβεί στις Χρυσές Σφαίρες πριν από λίγες εβδομάδες. Δεν συνέβη, αν και η Ρόμπι είναι υποψήφια στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας ως συμπαραγωγός της, ενώ και η Γκέργουιγκ είναι συνυποψήφια (μαζί με τον σύζυγό της Νόα Μπάουμπαχ) για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο.
Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CBS, ο Γκόσλινγκ δήλωσε: «Αποτελεί μεγάλη τιμή για μένα το γεγονός ότι οι συνάδελφοί μου με ψήφισαν ως υποψήφιο δίπλα σε τόσο αξιόλογους καλλιτέχνες, σε μια χρονιά με τόσες σπουδαίες ταινίες». Παράλληλα, όμως, ο καναδός ηθοποιός περιέγραψε τις Γκέργουιγκ και Ρόμπι ως «τους δύο ανθρώπους που είναι περισσότερο υπεύθυνοι για την επιτυχία αυτής της διεθνώς φημισμένης ταινίας, που έγραψε Ιστορία».
«Καμία αναγνώριση δεν θα ήταν δυνατή, για κανέναν μας, στην ταινία, χωρίς το ταλέντο, το γούστο και την ιδιοφυΐα της Γκρέτα και της Μάργκοτ. Το να πω ότι είμαι απογοητευμένος που δεν είναι υποψήφιες στις αντίστοιχες κατηγορίες τους είναι το λιγότερο» τόνισε ο ηθοποιός στο CBS.
Και συνέχισε: «Ενάντια σε όλα τα προγνωστικά, έχοντας στη διάθεσή τους μόνο μερικές άψυχες, ελάχιστα ντυμένες και, ευτυχώς, χωρίς καβάλους κούκλες, μας έκαναν να γελάσουμε, να ερωτευθούμε, ώθησαν τα όρια της κινηματογραφικής κουλτούρας και έγραψαν Ιστορία. Το έργο τους θα έπρεπε να αναγνωριστεί μαζί με των υπόλοιπων άξιων υποψηφίων».
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι είναι «πολύ χαρούμενος» για την Αμέρικα Φερέρα –η οποία έλαβε μια υποψηφιότητα-έκπληξη για β’ γυναικείο ρόλο–, καθώς και για τους υπόλοιπους υποψήφιους και «εξαιρετικούς καλλιτέχνες, που συνέβαλαν με το ταλέντο τους για να γίνει αυτή η τόσο πρωτοποριακή ταινία».
Η Φερέρα δήλωσε επίσης «τρομερά απογοητευμένη» που η Γκέργουιγκ και η Ρόμπι δεν αναγνωρίστηκαν στις σημαντικότερες κατηγορίες υποψηφιοτήτων. Συνολικά, η ταινία έλαβε οκτώ υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για καλύτερη ταινία και καλύτερο διασκευασμένο σενάριο.
Πολλοί σινεφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διατύπωσαν τις ενστάσεις τους για τις επιλογές της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με ορισμένους να θεωρούν ότι η περιφρόνηση απέναντι στις Ρόμπι και Γκέργουιγκ, σε συνδυασμό με τη συμπερίληψη του Γκόσλινγκ στις υποψηφιότητες, ήταν τουλάχιστον ειρωνική, δεδομένου του μηνύματος της ταινίας για τον φεμινισμό και την πατριαρχία.
Στην προ ολίγων εβδομάδων απονομή των Χρυσών Σφαιρών, που διοργανώνεται από την Ενωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ, η Γκέργουιγκ, η Ρόμπι και ο Γκόσλινγκ είχαν τις τρεις από τις εννέα συνολικά υποψηφιότητες της ταινίας. Στο τέλος της βραδιάς η ταινία κέρδισε μόλις δύο βραβεία – καλύτερου τραγουδιού, το οποίο έγραψε και ερμήνευσε η Μπίλι Αϊλις, και στη νέα κατηγορία «κινηματογραφικής και μποξ όφις επιτυχίας».