Η φετινή ΔΕΘ δεν θύμιζε σε τίποτα τις προηγούμενες. Η εικόνα το βράδυ του Σαββάτου στο Βελλίδειο ήταν σχεδόν… σοκαριστική. Η μεγάλη αίθουσα δεν είχε ανοίξει πλήρως. Δεν βρίσκονταν εντός αυτής οι χιλιάδες παράγοντες και… ανθυποπαράγοντες, οι οποίοι διέκοπταν με διαρκή χειροκροτήματα. Σημειωτέον ότι, στη μικρότερη ομιλία στην ιστορία των πρωθυπουργικών παρουσιών στο Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, διαρκείας 45 λεπτών, κανείς δεν χειροκρότησε κατά τη διάρκεια της.
Και η εικόνα που στήθηκε για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όμως, ήταν ενδιαφέρουσα. Ο Πρωθυπουργός, τόσο στην ομιλία όσο και στη συνέντευξη Τύπου, είχε από πίσω ένα σκηνικό τηλεοπτικό. Στις τρεις ενότητες της ομιλίας του, τα εθνικά θέματα, την οικονομία και τον κορονοϊό, τα όσα έλεγε οπτικοποιούνταν με εικόνες ακριβώς από πίσω του, στο wall που στήθηκε στην φετινή πιο στενή σκηνή. Όσο για τα πλάνα που χρησιμοποιήθηκαν, ήταν της ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου, από τις επισκέψεις του Πρωθυπουργού στο Καστελόριζο, στον Έβρο, αλλά και από τις συναντήσεις του με ανθρώπους που βρέθηκαν στην αιχμή της αντιμετώπισης της πανδημίας.
Αυτοί οι άνθρωποι, μάλιστα, βρέθηκαν και στο ακροατήριο της ομιλίας. Εκτός των θεσμικών παραγόντων της οικονομίας και των προέδρων επιμελητηρίων, στην αίθουσα βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, μια δασκάλα, μια νοσηλεύτρια, μια εργαζόμενη στον κλάδο του τουρισμού, ακόμα και μια σερβιτόρα. Σημειωτέον, η αραιή τοποθέτηση των καλεσμένων έδωσε την ευκαιρία και για ένα ενδιαφέρον πλάνο, με τον γερανό της ΕΡΤ να βγαίνει μέσα από τους προσκεκλημένους και να ζουμάρει στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτό ήταν κάτι που, σε προηγούμενες ΔΕΘ με τους χιλιάδες καλεσμένους, θα ήταν πρακτικά ανέφικτο.
Οι συσκέψεις για την εικόνα της ΔΕΘ ήταν πυρετώδεις όλο το προηγούμενο διάστημα. Ο κ. Μητσοτάκης είχε ζητήσει κάτι… διαφορετικό, με τη στενή του συνεργάτιδα και διευθύντρια Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου, Κύρα Κάπη, να αναλαμβάνει την υλοποίηση του concept. Ο στόχος σαφής: ο Πρωθυπουργός να μην προβάλλεται απλώς με ένα μονοπλάνο.
O speechwriter του Μαξίμου Γιάννης Βλαστάρης φρόντισε να γράψει μια ομιλία λιτή, η οποία δεν απευθυνόταν σε… χειροκροτητές, αλλά υπηρετούσε το πνεύμα των εξαγγελιών για τους δύο βασικούς άξονες της «αυτοπεποίθησης», που λειτούργησε ως ομπρέλα για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες αναφορικά με τα εξοπλιστικά και την οικονομία.
Άκρως ενδιαφέρουσα ήταν και η εισαγωγή ερωτήσεων στη συνέντευξη Τύπου της Κυριακής με Zoom. Μετά από σκέψεις επελέγη μια από τις πλέον γνωστές εταιρείες του χώρου, ενώ έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις και με το Μαξίμου, αλλά και την ΕΡΤ, που έδινε την τηλεοπτική εικόνα.
Υπήρχε άγχος για το αν τελικά το… εφεύρημα θα πετύχει, λόγω του περιορισμού των 30 ατόμων εντός της αίθουσας, αλλά εν τέλει λειτούργησε πλήρως. Βεβαίως, το πρωί του Σαββάτου έγιναν και σχετικές πρόβες, προκειμένου και οι επιτελείς του Μαξίμου να έχουν εικόνα ότι το σχέδιο λειτουργεί, ενώ μόλις εμφανιζόταν ο ερωτών από περιφερειακό μέσο, στην οθόνη πίσω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη εμφανιζόταν με μια… καρφίτσα στον χάρτη και η προέλευση του περιφερειακού μέσου: 56 δημοσιογράφοι κάλυψαν τη συνέντευξη Τύπου μέσω Zoom.
Βεβαίως, όλη η ομάδα του Μαξίμου δούλεψε για τη φετινή, διαφορετική ΔΕΘ, η οποία φαινόταν σχετικά εύκολη στην υλοποίηση, χωρίς να είναι. Καίριος ήταν ο ρόλος στο παρασκήνιο και των μελών της επικοινωνιακής ομάδας, όπως της Αριστοτελίας Πελώνη, του Δημήτρη Τσιόδρα, του Γιώργου Ευθυμίου, του Αργυρή Παπαστάθη, του Χρήστου Ζωγράφου, αλλά και του Κωνσταντίνου Οικονομόπουλου από τη διεύθυνση Επικοινωνίας. Όσο για τον αρμόδιο υφυπουργό Στέλιο Πέτσα, αυτός περιορίστηκε κατά την συνέντευξη Τύπου στον ρόλο του τροχονόμου, δίνοντας τον λόγο στους ερωτώντες με βάση μια αμφισβητούμενης αντικειμενικότητας σειρά προτεραιότητας.