Με την κατάθεση πέντε μη δεσμευτικών προσφορών για τη «Μαλαματίνα» έκλεισε, αργά το βράδυ της Τετάρτης, η διαδικασία για την πώληση της οινοποιίας «Μαλαματίνα».
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μέλλιος, δεν αποκάλυψε ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι, ούτε το προτεινόμενο από πλευράς τους τίμημα για την είσοδο στην οινοποιία, αλλά σημείωσε ότι πρόκειται για πέντε «σοβαρές προσφορές από εταιρείες σχετικές με τον κλάδο».
«Οι μη δεσμευτικές προσφορές θα αξιολογηθούν εντός των επόμενων ημερών, ώστε να ακολουθήσει η κατάθεση των δεσμευτικών, με στόχο μέχρι το τέλος του Ιουλίου η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί με την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή», διευκρίνισε ο κ. Μέλλιος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ, οι περισσότερες από τις πέντε εταιρείες που κατέθεσαν μη δεσμευτικές προσφορές, προτείνουν διψήφιο τίμημα, για να μπουν στη βιομηχανία παραγωγής ρετσίνας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε το τελευταίο διάστημα, εξακολουθεί να έχει πολύ σημαντικό μερίδιο αγοράς. Αυτό το μεγάλο μερίδιο ενδεχομένως εξηγεί, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, γιατί αρχικά είχε εκδηλωθεί πολύ ισχυρό ενδιαφέρον για την εταιρεία, με 10-11 εταιρείες να ανταποκρίνονται στην πρόσκληση ενημέρωσης από την χρηματοοικονομικό σύμβουλο ΕΥ και να λαμβάνουν το σχετικό ενημερωτικό υλικό.
Η εταιρεία διαθέτει επίσης αξιόλογη υποδομή, με τρία ιδιωτικά οινοποιεία στην Ελλάδα (του Φάρου, της Ριτσώνας και της Ασωπίας), μια εγκατάσταση εμφιάλωσης και μια εγκατάσταση αποθήκευσης. Το εμφιαλωτήριο της εταιρείας, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, που εδρεύει εδώ και δεκαετίες στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, εκσυγχρονίστηκε το 1994 ως προς τον μηχανολογικό εξοπλισμό του και η γραμμή εμφιάλωσης αυτοματοποιήθηκε πλήρως, αποκτώντας τη δυνατότητα να εμφιαλώνει 40.000 φιάλες την ώρα. Με την προσθήκη τριών ανοξείδωτων δεξαμενών, η ικανότητα αποθήκευσης άγγιξε τους 1.500 τόνους ρετσίνας προς εμφιάλωση.
Η ρετσίνα της εξάγεται σε 37 χώρες, με προορισμό τα τραπέζια των Ελλήνων του εξωτερικού, αλλά και τους ξένους καταναλωτές, που αναζητούν διαφορετικές γευστικές εμπειρίες.
Η «Μαλαματίνα», που αντιμετώπιζε δυσκολία στην αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού της στη βάση της συμφωνίας με τις πιστώτριες τράπεζες προ τριετίας, πιέστηκε εσχάτως περαιτέρω, καθώς στον ίδιο μειωμένο τζίρο της, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, προστέθηκε και η αρρυθμία που προκάλεσε το lockdown λόγω πανδημίας, το οποίο κράτησε κλειστά χιλιάδες καταστήματα εστίασης.