Στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου, στην καρδιά της Αθήνας, το βράδυ της Τετάρτης 29 Ιουνίου κυκλοφορούσες και άκουγες κάθε τόσο «τρομερή φωτογραφία!», “είδες το βίντεο με τις μαρίνες της Ελλάδας;”. Ηταν οι στιγμές που προβάλλονταν στις οθόνες σχετικές εικόνες ή έβλεπαν οι παρευρισκόμενοι την έκθεση που έχει στηθεί στο καφέ του Μουσείου, με τις φωτογραφίες (και τα βίντεο) που βραβεύτηκαν από τον διαγωνισμό Public Moments Awards μέσω ψηφοφορίας κοινού αλλά και κριτικής επιτροπής.
Ο διαγωνισμός που απευθυνόταν σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες προσέλκυσε το ενδιαφέρον 50.000 ατόμων που υπέβαλλαν περισσότερες από 65.000 φωτογραφίες με ένα κοινό θέμα: Τις Κυριακές μας, χωρισμένες στις κατηγορίες Ανθρωπος, Φύση, Πόλη. Οι φωτογραφίες ήταν τραβηγμένες με κάθε δυνατό τρόπο που μας προσφέρει η τεχνολογία: φωτογραφικές μηχανές, κάμερες, κινητά τηλέφωνα, drone, action camera. Οι νικητές κέρδισαν χρηματικά έπαθλα και δωροεπιταγές Public συνολικής αξίας 8.600 ευρώ,
Τα αποτελέσματα ξεπέρασαν κάθε προσδοκία με τους ερασιτέχνες να παρουσιάζουν έργα απροσδόκητα, εικόνες πραγματικής ζωής μέσα από ένα πρίσμα προσωπικό. Γωνίες που προσπερνάμε γύρω μας αναδείχθηκαν και φωτίστηκαν, πήραν άλλη διάσταση, ενώ προσωπικές ιεροτελεστίες της καθημερινότητας έγιναν σπουδαίες εικόνες. Η συνύπαρξη και ο κοσμοπολιτισμός ήταν βασικά χαρακτηριστικά των νεότερων συμμετεχόντων (από το ταξίδι στη Σκωτία και στην Πράγα, μέχρι τη μάζωξη instagrammers από Γερμανία και Ελλάδα στα Χανιά), ενώ η κίνηση του σώματος και το παιχνίδι με τις σκιές ήταν ένα αγαπημένο και προκλητικό θέμα για τους διαγωνιζόμενους.
Ηταν μάλλον εύκολο να ξεχωρίσεις τους υποψήφιους για τα βραβεία στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου. Οι περισσότεροι είχαν κρεμασμένη στον λαιμό τη φωτογραφική μηχανή, άλλοι δεν την άφηναν από τα χέρια τους. Αλλωστε και ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, ο βραβευμένος με Πούλιτζερ φωτογράφος Γιάννης Μπεχράκης, ξεκίνησε την σύντομη ομιλία του λέγοντας «στη δουλειά μου είναι πολύ σημαντική η ακρίβεια του χρόνου. Δεν μου αρέσει ποτέ να αργώ. Σήμερα ήμουν στον υπολογιστή και διαπίστωσα ένα τέταρτο πριν την έναρξη της εκδήλωσης πως δεν είμαι έτοιμος. Ντύθηκα ήρθα τρέχοντας. Και διαπίστωσα πως δεν είχα πάρει μαζί μου το κινητό μου. Είχα πάρει όμως τη φωτογραφική μηχανή μου…»
Ο Γιάννης Μπεχράκης πρόσθεσε πως το Public Moments είναι «by far ο καλύτερος διαγωνισμός», ενώ τα Public είναι αποφασισμένα να τα καθιερώσουν ως θεσμό. Αλλωστε έχει ενδιαφέρον η ανθρωπογεωγραφία των συμμετοχών. Κάθε ηλικίας και από όλη την Ελλάδα με τη Θεσσαλονίκη να ξεχωρίζει στα βραβεία.
Ο Γιώργος Παπαδάκης, ηλεκτρολόγος στο τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης ήρθε από το Ηράκλειο στην Αθήνα για να βραβευθεί για τη φωτογραφία του που όπως είπε «την κατέθεσε στο διαγωνισμό για να γλυτώσει από την πίεση της κόρης του που επέμενε».Ο Χρήστος Κόκκινος ήρθε από τη Θεσσαλονίκη και πριν κατέβει από τη σκηνή, δικαίωσε το θέμα της εκδήλωσης, ζητώντας από το κοινό να σηκώσει ψηλά τα χέρια καθώς έβγαζε ένα σέλφι μαζί του για να στείλει στους φίλους του τη Θεσσαλονίκη από τη στιγμή της βράβευσης. Ο αγρότης Θοδωρής Αμπαρτζής έβγαλε τη φωτογραφία με τους σταλακτίτες περιμένοντας να περάσει η ώρα για να έρθει ο φίλος του. Αυτές είναι μερικές στιγμές και ιστορίες χαρακτηριστικές από τις βραβεύσεις, όπως και αυτή του νικητή που αφιέρωσε το βραβείο στον πατέρα του που έχασε πριν δέκα μήνες.
Τα παρακάτω βραβεία προέκυψαν από ψηφοφορία του κοινού στην κατηγορία για τους ερασιτέχνες «Είναι το χόμπι μου»:
– Τα βραβεία για τις κατηγορίες video action camera και video drone απονεμήθηκαν στους Γιάννη Παπαναστασόπουλο, για το βίντεο «A week to remeber|Mykonos» και στους Νέστορα Κεχαγιά & Αθανασία Λυκούδη για το «Marinière» από τον Jimi Δροσινός, φωτογράφο- σκηνοθέτη.
– Τα βραβεία για την κατηγορία φωτογραφία – κινητό τηλέφωνο απονεμήθηκαν για τη υποκατηγορία Φύση στον Χρήστο Κοσίδη, για την υποκατηγορία Ανθρωπος στον Χρήστο Κόκκινο και τέλος, για την υποκατηγορία Πόλη στον Θαναση Αμπαρτζή από τον Φάνη Παυλόπουλο, Instagrammer.
– Τα βραβεία για την κατηγορία φωτογραφία – ψηφιακή κάμερα απονεμήθηκαν για τη υποκατηγορία Φύση στον Δήμο Ζερβουδακη, για την υποκατηγορία Aνθρωπος στον Κωσταντίνο Βούβαλη και για την υποκατηγορία Πόλη στον Παντελή Γεωργίτση από τον Γιάννη Κοντογιάννη, Υπεύθυνος Κατηγορίας Φωτογραφικών των Public.
– Για την κατηγορία Portfolio, δηλαδή το σύνολο του έργου ενός δημιουργού, το βραβείο απονεμήθηκε από την τραγουδίστρια και συνθέτη, Μαριέττα Φαφούτη στον Αθηνόδωρο Κατσαβουνίδη.
Τα παρακάτω βραβεία προέκυψαν από ψηφοφορία του κοινού και ακολούθως της επιτροπής:
– Για την κατηγορία video απονεμήθηκαν για το video action camera στον Γιώργο Ρούσση για το βίντεο «Exploring Scotland» και για το video drone στον Αντώνη Βενίτη για το «Hyperlapse – Timelapse video in Athens», από το Γιώργο Φρέντζο, Κινηματογραφιστή και Ιδρυτικό μέλος της Ενωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών.
– Για την κατηγορία φωτογραφία κινητό τηλέφωνο στον Θανάση Αμπαρτζή από τον Γιώργο Τσεριώνη, εικαστικό και τον Αρη Παρασκευόπουλο, επικεφαλής τμήματος κινητής της Samsung Electronics Hellas.
– Το βραβείο για την κατηγορία ψηφιακή κάμερα στον Γιώργο Παπαδάκη από την Νατάσσα Πουλατζά, εικαστικό.
Τα βραβεία Κριτικής Επιτροπής που απονεμήθηκαν είναι τα εξής:
– Για την Φωτογραφία Φύση απονεμήθηκε στον Γιώργο Καμελάκη από τον Αριστείδη Κοντογεώργη, φωτογράφο, Καθηγητή φωτογραφίας και Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωτογραφικών Φεστιβάλ.
– Για την Φωτογραφία Πόλη απονεμήθηκε στον Γιώργο Χαριτάκη από την Ειρήνη Βουρλούμη, βραβευμένη φωτογράφο των New York Times.
– Για την Φωτογραφία Ανθρωπος απονεμήθηκε στον Κώστας Παπαιωάνου από τον Θοδωρή Μάρκου, Φωτογράφο.
– Και τέλος για την κατηγορία Portfolio, ήτοι το σύνολο του έργου ενός δημιουργού, απονεμήθηκε στον Βαγγέλη Τζερτζίνη από τον Γιάννη Μπεχράκη, πρόεδρο της κριτικής επιτροπής του Διαγωνισμού και πολυβραβευμένο φωτογράφο του Reuters.