Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς απαντά στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής την Πέμπτη | INTIMEnews
Επικαιρότητα

Ψηφίστηκε η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο

Πώς απάντησε ο υφυπουργός Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς, στις κατηγορίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης περί μη επωφελούς ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, αλλά και για την επιστροφή των €85,4 εκατ. από την Αegean στο Ελληνικό Δημόσιο
Protagon Team

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών και την κύρωση της συμφωνίας με τη Αegean για την επαναγορά των warrants του Δημοσίου έναντι 85,4 εκατ. ευρώ.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν κάνοντας λόγο στην μεν πρώτη περίππτωση, για μη επωφελή επιλογή ιδιωτικοποίησης επί της ουσίας του Αερολιμένα, και στη δεύτερη για ζημία του Δημοσίου αφού, όπως ανέφεραν, κατά την περίοδο της πανδημίας δόθηκαν στην αεροπορική εταιρεία  120 εκατ. ευρώ και σήμερα εισπράττονται μόνον τα 85 εκατ. εξ αυτών.

Απαντώντας, ο υφυπουργός Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς, τόνισε για την εισαγωγή του ΔΑΑ στο ΧΑΑ, ότι αντιθέτως πρόκειται για μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, διευκρινίζοντας ότι αυτό που κάνει η αλλαγή της σύμβασης, είναι να εναρμονίζει το πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυτό που πρέπει να ισχύει για εισηγμένες εταιρείες ώστε να μπορέσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.

Οπως επεσήμανε ο κ. Πετραλιάς, ενώ από την προηγούμενη κυβέρνηση υπήρξε σχεδιασμός να πουληθεί ο Διεθνής Αερολιμένας σε fund, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκανε την επιλογή να γίνει η εισαγωγή του στο ελληνικό χρηματιστήριο κάτι που αποτελεί «μια στρατηγικής σημασίας πράξη», ώστε να αυξηθεί η κεφαλαιοποίηση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς.

Ως προς το δεύτερο σκέλος του νομοσχεδίου, που αφορά την απόδοση 85 εκατ. ευρώ από την Aegean Airlines στο Ελληνικό Δημόσιο, ο κ. Πετραλιάς απάντησε ότι τα 120 εκατομμύρια που έδωσε το κράτος τον Ιούλιο του 2021, κατόπιν της εγκριτικής απόφασης DG-COM, του Δεκεμβρίου του 2020, δεν ήταν δάνειο, αλλά αφορούσαν επιχορήγηση κατά τα πρότυπα και άλλων χωρών (Ιταλία, Πορτογαλία, Κροατία, Αυστρία) που έδωσαν επιχορηγήσεις στις αεροπορικές τους μεταφορές, οι οποίες είχαν κλείσει με κρατική εντολή, χωρίς μάλιστα να πάρουν κάτι πίσω.

Η κυβέρνηση όμως, σημείωσε ο υφυπουργός, είχε την πρόνοια, κατά την πρώτη ενίσχυση, να βάλει τον όρο των warrants, ώστε σε περίπτωση που επανέλθει η εταιρεία και αναπτυχθεί, να πάρει πίσω το Δημόσιο μέρος της ενίσχυσης, κάτι που έγινε και μάλιστα στο διπλάσιο, αφού με την εκτίναξη της μετοχής της εταιρείας, από 40 εκατ. που ανέμενε να πάρει πίσω, τελικώς λαμβάνει 85,4 εκατ. ευρώ.