1011
To pop-up εστιατόριο «Coquillettes» στο Παρίσι | CreativeProtagon/Instagram

Pop-up κατάστημα κάνει σουξέ στο Παρίσι με αλγοριθμικό μακαρόνι με τυρί

Protagon Team Protagon Team 6 Φεβρουαρίου 2023, 20:46
To pop-up εστιατόριο «Coquillettes» στο Παρίσι
|CreativeProtagon/Instagram

Pop-up κατάστημα κάνει σουξέ στο Παρίσι με αλγοριθμικό μακαρόνι με τυρί

Protagon Team Protagon Team 6 Φεβρουαρίου 2023, 20:46

Μια κομψή Παριζιάνα τρώει κοφτό μακαρονάκι με τυρί από ένα ροζ χάρτινο μπολ, με ξύλινο πιρούνι. «Ακούσαμε για αυτό στο TikTok», λέει, ενώ βγάζει φωτογραφίες του πιάτου με το smartphone της. «Πώς σας φαίνεται;».

Η νεαρή Παριζιάνα  -είναι στα 20 της- φαίνεται πικραμένη όταν οι βρετανικοί Times κάνουν μια κάθε άλλο παρά ενθουσιώδη αξιολόγηση του πιάτου της, κόστους 12,90 ευρώ, που είναι η τελευταία μόδα του delivery food στη Γαλλία.

Καλώς ήρθατε στην κουζίνα με αλγόριθμο, ένα concept που καταγγέλλεται από παραδοσιακούς Γάλλους ως κακό του καπιταλισμού, μπορεί, όμως, να έχει μεγάλο μέλλον, γράφει στους Times ο Ανταμ Σέιτζ, ανταποκριτής της βρετανικής εφημερίδας στο Παρίσι.

Η ιδέα ήταν να αναλυθούν τα δεδομένα παράδοσης κατ’ οίκον από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο για να δουν τι αρέσει σε Βρετανούς και Αμερικανούς να παραγγέλνουν και να προσφέρουν κάτι παρόμοιο στους Γάλλους· σε αυτή την περίπτωση κοφτό μακαρονάκι με διαφορετικούς τύπους τυριών, όπως Emmental, Boursin ή Saint-Marcellin.

Εκ πρώτης όψεως, η ιδέα φαίνεται αντιφατική, δεδομένου ότι οι Γάλλοι θεωρούν γενικά τους Αγγλοσάξονες καταναλωτές malbouffe (πρόχειρο φαγητό). Στην πράξη, ωστόσο, λειτουργεί, γράφει ο Σέιτζ στους Times, αν κρίνουμε από την επιτυχία της «start-up, food-tech» Clone, που είναι ο εφευρέτης των «Coquillettes», όπως αποκαλείται το brand μακαρονιών take-away (το coquillette-κοκιγιέτ είναι το κοφτό μακαρόνι στα Γαλλικά).

Η Clone έχει ήδη πολλά άλλα brands, όπως το Orgasmeat, που ειδικεύεται στα χάμπουργκερ, το Walida, που κάνει κουσκούς, και το Como Kitchen, που προσφέρει μεσογειακά πιάτα.

Ολα σχεδιάστηκαν με γνώμονα την αγορά παράδοσης κατ’ οίκον, η αξία της οποίας στη Γαλλία είναι 10 δισ. ευρώ ετησίως και απολαμβάνει ετήσια διψήφια ανάπτυξη. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις σε παραδοσιακά εστιατόρια με καθίσματα σημείωσαν πτώση κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης και δεν έχουν ακόμη ανακάμψει: πέρυσι, ήταν κατά 10% μειωμένες σε σύγκριση με το 2019.

Η Clone λέει ότι θέλει να βοηθήσει τέτοια εστιατόρια να αυξήσουν τα έσοδά τους επιτρέποντάς τους να επεκταθούν στην επιχείρηση delivery φαγητού. Οι σεφ καλούνται να μαγειρέψουν χάμπουργκερ Orgasmeat, κουσκούς Walida ή ζυμαρικά Coquillettes σε μια αχρησιμοποίητη γωνιά των εγκαταστάσεων τους και να τα διανείμουν μέσω υπηρεσιών delivery όπως το Uber Eats. Εκατοντάδες έχουν δεχτεί την προσφορά και τώρα λοιπόν, φτιάχνουν, παραδοσιακό γαλλικό φαγητό για καθιστούς πελάτες στη μία πλευρά των κουζινών τους, και μοντέρνα πιάτα αγγλοσαξονικού στιλ του Clone για ντελίβερι από την άλλη.

Η Clone λέει ότι δημιουργεί τα brands χρησιμοποιώντας αλγόριθμους για τη μελέτη δεδομένων, ιδίως από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, για τον εντοπισμό «αναδυόμενων γαστρονομικών τάσεων» σε πλατφόρμες παράδοσης φαγητού κατ’ οίκον. Η εταιρεία πιστεύει ότι παρ’ όλη την εξαιρετικά κακή φήμη τους όσον αφορά το φαγητό, οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί είναι πολύ μπροστά στο γαστρονομικό παιχνίδι. Και οι επενδυτές φαίνεται να συμφωνούν, επιτρέποντας στην start-up να συγκεντρώσει 105 εκατ. ευρώ από την έναρξή της πριν από δύο χρόνια.

Κατά γενικό κανόνα, τα στελέχη της Clone «μαγειρεύουν» ελάχιστα. Αλλά έκαναν μια εξαίρεση για να ανοίξουν ένα «pop-up εστιατόριο» στη Ρι Σεν Ντενί, – έναν (κακόφημο) δρόμο στο κέντρο του Παρισιού που για πολύ καιρό ήταν συνδεδεμένος με τις ιερόδουλες της πόλης-, όπου οι Times συνάντησαν την νεαρή Παριζιάνα και τη φίλη της.

Η pop-up εγκατάσταση, που θα είναι ανοιχτή μόνο για δέκα ημέρες και θα σερβίρει μόνο κοφτό μακαρονάκι με τυρί, είναι κάτι περισσότερο από ένα κόλπο δημοσίων σχέσεων το οποίο αποσκοπεί στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας των Coquillettes στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ολοι οι τοίχοι είναι βαμμένοι ροζ γιατί φαίνονται ωραίοι στο Instagram.

Δεν είναι όμως όλοι ευχαριστημένοι. Η αριστερή καθημερινή εφημερίδα Libération, για παράδειγμα, κατήγγειλε την ιδέα ως μια «πολύ ακριβή γιορτή της οπισθοδρόμησης», που χρεώνει μεταξύ 11 και 13 ευρώ για ένα πιάτο που θα μπορούσε να παρασκευαστεί στο σπίτι με 1 ευρώ. Υποστήριξε ότι η πρωτοβουλία ήταν μια «πολύ μεγάλη πρόκληση», τη στιγμή που εκατομμύρια Γάλλοι διαμαρτύρονταν για την προσπάθεια του Προέδρου Μακρόν να αυξήσει την ηλικία συνταξιοδότησης από τα 62 στα 64 χρόνια. Το δεξιό ειδησεογραφικό κανάλι CNews ανέφερε, εξάλλου, ότι πολλοί χρήστες του Διαδικτύου έκαναν την ίδια επισήμανση, προσθέτοντας ότι το εστιατόριο έχει δημιουργήσει «κακό θόρυβο».

Ωστόσο τα στελέχη της Clone είναι απίθανο να ανησυχούν. Μπορούν να παρηγορηθούν από μια άλλη αγγλοσαξονική άποψη, σύμφωνα με την οποία κάθε δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα, γράφουν οι Times.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...