Το Λούβρο γέμισε χάρη στη Μπιγιονσέ και τον Τζέι Ζι, και στην Ουάσινγκτον ο κόσμος έτρεξε να δει τα πορτρέτα του Μπαράκ και της Μισέλ Ομπάμα, ενώ στο Λονδίνο οι επισκέπτες έκαναν ουρά έξω από την Tate Modern τόσο για την έκθεση «Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy» αλλά και για τη λαμπερή έκθεση με τα 1300 έργα που διοργάνωσε πέρσι το καλοκαίρι ο Γκρέισον Πέρι για τον εορτασμό των 250 χρόνων της Royal Academy of Arts.
Με άλλα λόγια, τη χρονιά που πέρασε, η λάμψη των celebrities, τόσο από τον χώρο της μόδας και της ψυχαγωγίας όσο και της ιστορίας, φάνηκε ότι ήταν ο καλύτερος τρόπος που βρήκαν μουσεία και πινακοθήκες για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Guardian, η ετήσια έρευνα «Art’s Most Popular» της έκδοσης The Art Newspaper, που πρόκειται να δημοσιευθεί τις επόμενες ημέρες, επιβεβαιώνει ότι το κοινό είναι περίεργο κυρίως για γνωστά ονόματα. Αποκαλύπτει επίσης ότι η Tate Modern έχει εκθρονίσει το Βρετανικό Μουσείο από την πρώτη θέση για πρώτη φορά σε εννέα χρόνια, μια επιτυχία η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται στην έκθεση με πολύτιμους πίνακες του Πάμπλο Πικάσο στους οποίους απεικονίζονται ερωμένες του.
Στο Λούβρο, χάρη στην προβολή του βίντεο Ape**it της Μπιγιονσέ και του Τζέι Ζι, ο αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε κατά ένα τέταρτο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ στην Εθνική Πινακοθήκη Σμιθσόνιαν της Ουάσινγκτον, δύο εντυπωσιακά πορτρέτα των Ομπάμα έφεραν ένα εκατομμύριο περισσότερους επισκέπτες.
Εκτός από το γεγονός πάντως ότι δίνει το χρίσμα της κορυφαίας πινακοθήκης του Ηνωμένου Βασιλείου στην Tate Modern, η έρευνα, η οποία βασίζεται σε στοιχεία 22 ετών, αποκαλύπτει ότι το μουσείο μοντέρνας τέχνης στην Μπανκσάιντ του Λονδίνου έχει σκαρφαλώσει στην 5η θέση παγκοσμίως, προσελκύοντας 5,9 εκατ. επισκέπτες το 2018. Η V&A έκανε επίσης ρεκόρ, με 178.000 περισσότερους επισκέπτες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά χάρη σε εκθέσεις όπως οι «Frida Kahlo: Making Her Self Up», «Winnie the Pooh» αλλά και με την κομψή παρουσίαση του έργου του ισπανού σχεδιαστή μόδας Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγκα.
Αντίστοιχα, με την θερινή έκθεση που διοργανώθηκε από τον Γκρέισον Πέρι η Βασιλική Ακαδημία Τεχνών δέχτηκε ρεκόρ επισκεπτών –έφθασαν το 1,6 εκατ.- ενώ επίσης κέρδισε τον τίτλο της κορυφαίας έκθεσης που διοργανώθηκε στο Λονδίνο την περασμένη χρονιά.
Πρώτο παγκοσμίως ήρθε το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη με τη διοργάνωση των δύο δημοφιλέστερων εκθέσεων για το 2018 σε όλο τον κόσμο, τις «Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination», μια τολμηρή έκθεση που συνδυάζει την θρησκευτική τέχνη με την υψηλή ραπτική η οποία έκανε ένα νέο ρεκόρ προσελκύοντας σχεδόν 1,7 εκατ. ανθρώπους, και «Michelangelo: Divine Draftsman and Designer».
Εν τω μεταξύ η δημοτικότητα της μόδας συνεχίζεται: μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεση για τον Ντιόρ, στις 6 Απριλίου στην πινακοθήκη V & A εγκαινιάζεται μια έκθεση για τη Μέρι Κουάντ. Εξάλλου και άλλες κορυφαίες βρετανικές γκαλερί και μουσεία θα εστιάσουν φέτος σε προσωπικότητες, αντί για ιστορικά κινήματα ή δημόσιες εκδηλώσεις.
Στα τέλη Απριλίου, για παράδειγμα, με αφορμή την 20ή επέτειο από το θάνατο του σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το λονδρέζικο Μουσείο Design θα παρουσιάσει μια έκθεση σε μια σειρά από αίθουσες, η κάθε από τις οποίες θα έχει θέμα μία από τις ταινίες του κορυφαίου σκηνοθέτη, συμπεριλαμβανομένων των «Μπάρι Λίντον» (1975), «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» ((1968), «Full Metal Jacket» (1987), «Το Κουρδιστό Πορτοκάλι» (1971), «Η Λάμψη» (1980), «Σταυροί στο Μέτωπο» (1957), «Σπάρτακος» (1960), «Λολίτα» (1962), «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» (1999) και «S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα» (1964).
Σχολιάζοντας την έκθεση, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δήλωσε: «Ο Στάνλεϊ ήταν ένας χαμαιλέοντας με την εκπληκτική ικανότητα να επανεφευρίσκει τον εαυτό του με κάθε νέα ιστορία του».
Τέλος ακόμη δύο νέες εκθέσεις, οι «The EY Exhibition Van Gogh and Britain» στην Tate Britain (27/3 – 11/8/2019) και «Edvard Munch love and angst» στο Βρετανικό Μουσείο (11/4-21/7/2019), θα προσφέρουν στους επισκέπτες μια διεισδυτική εικόνα στην ταραγμένη ψυχή των σπουδαίων καλλιτεχνών.