| Getty / Photo by Dave Benett/WireImage
Επικαιρότητα

Ο Τζόνι Ντεπ αποκαλύπτει τον ζωγράφο που κρύβει μέσα του

Μια έκθεση του αμερικανού ηθοποιού στη Νέα Υόρκη, με τίτλο «A Bunch of Stuff», θα περιλαμβάνει «έργα για την ταυτότητα, την ενδοσκόπηση και τη φήμη», ανάμεσά τους και πίνακες της μητέρας του
Protagon Team

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου αναμένεται να εγκαινιαστεί στη Νέα Υόρκη μια «καθηλωτική βιωματική έκθεση» αφιερωμένη στους πίνακες και τα κολλάζ του Τζόνι Ντεπ, με τίτλο «A Bunch of Stuff» .

Ο ηθοποιός έχει δημιουργήσει «πολλές εκατοντάδες πίνακες που απεικονίζουν την πορεία του στη ζωή», σύμφωνα με τους διοργανωτές της έκθεσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε μια γκαλερί στo Τσέλσι του Μανχάταν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται πρώιμα έργα που απεικονίζουν τη μητέρα του και «μια σειρά έργων για την ταυτότητα, την ενδοσκόπηση και τη φήμη», γράφει στους Times του Λονδίνου ο Γουίλ Παβία, ανταποκριτής της βρετανικής εφημερίδας στη Νέα Υόρκη.

Μια εταιρεία που κατασκευάζει σκηνές και σκηνικά για περιοδεύοντα συγκροτήματα μετέτρεψε τα έργα του αμερικανού σταρ σε ταινία κινουμένων σχεδίων ενσωματώνοντας  τη φωνή του ίδιου του καλλιτέχνη, ο οποίος μιλάει «για τη ζωή και την καλλιτεχνική διαδρομή του». Πρόκειται για μια «οπτική εμπειρία 360 μοιρών που βυθίζει τους θεατές στα έργα τέχνης του Τζόνι Ντεπ» δήλωσαν οι διοργανωτές.

Ο 61χρονος ηθοποιός έκανε το ντεμπούτο του στον κόσμο της τέχνης το 2022, λίγες εβδομάδες μετά από μια πολύκροτη δίκη, όπου ισχυρίστηκε ότι η πρώην σύζυγός του, Αμπερ Χερντ, τον είχε δυσφημίσει καταγγέλλοντάς τον για ενδοοικογενειακή βία.

Δύο χρόνια νωρίτερα, ένα βρετανικό δικαστήριο είχε αποφανθεί ότι ο ισχυρισμός της Χερντ –και μια έκθεση που απέδιδε στον Ντεπ τον «ξυλοδαρμό της συζύγου» του– ήταν «ουσιαστικά αληθινός» και ο σταρ είχε εκδιωχθεί από τη σειρά ταινιών «Οι Πειρατές της Καραϊβικής». Αλλά στη δίκη της Βιρτζίνια, που μεταδιδόταν διαδικτυακά σε ένα διαρκώς αυξανόμενο κοινό, οι ένορκοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πρώην σύζυγός του τον είχε δυσφημίσει και επιδίκασαν υπέρ του αποζημίωση ύψους 10,35 εκατ. δολαρίων.

Ο Ντεπ βγήκε επίσης από τη δίκη με ένα τεράστιο και αφοσιωμένο πλήθος διαδικτυακών θαυμαστών, που ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ακολούθων στο Instagram, γράφει ο Παβία στους Times. Λίγες ημέρες μετά την ετυμηγορία, δε, διοργάνωσε μια διαδικτυακή πώληση τεσσάρων μοναδικών πορτρέτων, η οποία συγκέντρωσε σχεδόν 800.000 δολάρια (σχεδόν 725.000 ευρώ) για τέσσερα παιδικά νοσοκομεία, και στη συνέχεια διοργάνωσε μια έκθεση στη λονδρέζικη γκαλερί Castle Fine Art, όπου βγήκαν προς πώληση 780 εκτυπώσεις της ίδιας σειράς και εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες, συγκεντρώνοντας 3,6 εκατ. λίρες (4,3 εκατ. ευρώ).

Ωστόσο η υποδοχή, που του έγινε από τους κριτικούς τέχνης ήταν λίγο πιο ψυχρή. Η Λόρα Φρίμαν των Times θεώρησε ότι η σειρά με τίτλο «Friends and Heroes» («Φίλοι και ήρωες») με πορτρέτα των Κιθ Ρίτσαρντς, Αλ Πατσίνο, Μπομπ Ντίλαν και Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ήταν μια χλωμή απομίμηση του είδους της ποπ αρτ που είχε δημιουργήσει με μεγαλύτερη επιτυχία ο Αντι Γουόρχολ 60 χρόνια νωρίτερα. Ενιωσε, μάλιστα, ότι έργα παρόμοιας ποιότητας θα μπορούσαν να παραχθούν από ένα φίλτρο του Instagram.

Ο Ντεπ δεν πτοήθηκε. Την επόμενη χρονιά παρουσίασε στην ίδια βρετανική γκαλερί ένα δεύτερο σύνολο με τίτλο «Friends and Heroes», καθώς και μια αυτοπροσωπογραφία με τίτλο «Five», που δημιουργήθηκε εν μέσω των νομικών περιπετειών του. «Απλώς έγραψα “Five” εκεί, επειδή ήμουν έτοιμος να μπω στον πέμπτο χρόνο της τρέλας», είχε πει τότε.

Ο σταρ του Χόλιγουντ είχε περιγράψει στο παρελθόν τη ζωγραφική ως μια μακρόχρονη ενασχόληση. Οταν βαριόταν, έφτιαχνε μια ελαιογραφία, ανέφερε το 2009 ένας δημοσιογράφος του Vanity Fair που ταξίδεψε μαζί με τον Ντεπ με το γιοτ του. «Αυτό που μου αρέσει να κάνω είναι να ζωγραφίζω τα πρόσωπα των ανθρώπων, ξέρετε, τα μάτια τους», του είχε πει ο Ντεπ. «Επειδή θέλεις να βρεις αυτό το συναίσθημα, να δεις τι συμβαίνει πίσω από τα μάτια τους».

Η Castle Fine Art υποστηρίζει ότι ο Ντεπ ήταν ζωγράφος πολύ πριν γίνει ηθοποιός. Εχει «μόνιμα στο χέρι του» ένα σημειωματάριο με σκίτσα, αναφέρεται στην ιστοσελίδα της γκαλερί. «Το μυαλό του απορρίπτει το συνηθισμένο, αμφισβητεί το αποδεκτό και ταλαντεύεται μεταξύ του ζωγραφικού και του λυρικού, δημιουργώντας το δικό του πολυεπίπεδο εξπρεσιονιστικό στιλ». Το καλοκαίρι που πέρασε ο Ντεπ παρουσίασε στην Castle Fine Art άλλη μια σειρά, βασισμένη στις κάρτες ταρό.

Η Castle Fine Art υποστηρίζει ότι ο Ντεπ ήταν ζωγράφος πολύ πριν γίνει ηθοποιός

Ο Νόα Μπέκερ, ζωγράφος και εκδότης του περιοδικού Whitehot, δήλωσε ότι πολλοί αμερικανοί ηθοποιοί και μουσικοί ήταν παράλληλα και ζωγράφοι. «Ο Τόνι Κέρτις ζωγράφιζε, ο Τόνι Μπένετ ζωγράφιζε. Πρόσφατα η Σάρον Στόουν» είπε στους Times.

Πρόσθεσε ότι σκέφτεται τον Ντεπ ως «κάποιον που θέλει να γίνει ποπ ζωγράφος, όπως ο Γουόρχολ». Αλλά ένιωθε ότι αν αυτός ήταν ο στόχος, «οι ίδιοι οι πίνακες θα πρέπει να σπρώχνουν τα όρια προς τα εμπρός. Οχι απλώς να επαναλαμβάνουν τον Γουόρχολ».

Παρ’ όλα αυτά, η έκθεση του Ντεπ στη Νέα Υόρκη αναμένεται να προσελκύσει μέγα πλήθος. Τα έργα των διασημοτήτων «έχουν ένα είδος μαγικής απήχησης», παρατήρησε o Μπέκερ. Οι άνθρωποι θέλουν να τα συλλέγουν, είπε, με τον ίδιο τρόπο που μπορεί να θέλουν και τα παπούτσια τους ή την οδοντόβουρτσά τους.

Ως μια πιθανή νύξη προς αυτή την παρόρμηση, η έκθεση «A Bunch Of Stuff» του Τζόνι Ντεπ θα περιλαμβάνει αυτό που οι διοργανωτές αποκαλούν «αντικείμενα από τον κόσμο του». Οπως ανακοίνωσαν, εκτός από τις «μεγάλης κλίμακας καθηλωτικές αίθουσες», στις οποίες θα ζωντανεύει η τέχνη του με προβολές animation, σε έναν πιο παραδοσιακό χώρο της γκαλερί, θα εκτεθούν 60 έργα που δημιούργησε ο Ντεπ μέσα σε τρεις δεκαετίες.