Η διέλευση των οχημάτων στη Λ. Ποσειδώνος το βράδυ των Χριστουγέννων προκάλεσε μέχρι και... κυματισμό | ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Ποιος φταίει για την Παραλιακή-«κανάλι της Βενετίας»; «Θα χρειαστούν δύο χρόνια για να λυθεί το πρόβλημα»

Οπως σχεδόν κάθε φορά που οι εικόνες της «λιμνοθάλασσας» της Ποσειδώνος κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου, έτσι και τις τελευταίες ημέρες ακολούθησε το γνωστό μπαλάκι ευθυνών για τα αίτια της πλημμύρας. Τι λέει η ΕΥΔΑΠ (δηλώνοντας αναρμόδια). Τι απαντά ο δήμαρχος Αλίμου. Τι δήλωσε την Παρασκευή ο αρμόδιος υπουργός
Protagon Team

Για πολλοστή φορά, την περασμένη Τετάρτη, ανήμερα τα Χριστούγεννα, η Παραλιακή από το ύψος της Αλίμου μετατράπηκε λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης σε… «κανάλι της Βενετίας» και το ερώτημα επανήλθε: πώς είναι δυνατόν να πλημμυρίζει η Ποσειδώνος, ειδικά όταν είναι δίπλα στη θάλασσα;

Και όπως σχεδόν κάθε φορά που οι εικόνες της «λιμνοθάλασσας» της Ποσειδώνος (φωτογραφίες και βίντεο κάτω) κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου, έτσι και τις τελευταίες ημέρες ακολούθησε το γνωστό μπαλάκι ευθυνών για τα αίτια της πλημμύρας (η οποία την Τετάρτη «εμπλουτίστηκε» και από τους αγωγούς λυμάτων).

Επιρρίπτοντας την ευθύνη αποκλειστικά στην ΕΥΔΑΠ, ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης, εκτίμησε σε δηλώσεις του το πρωί της Παρασκευής στο Open ότι «θα χρειαστούν δύο χρόνια για να λυθεί το πρόβλημα».

Η ΕΥΔΑΠ –είπε ο κ. Κονδύλης– έχει δεσμευτεί ότι θα παρουσιάσει μέχρι τον Μάρτιο του 2025 τη μελέτη για το έργο που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα έργα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλημμύρα που δημιουργήθηκε στην Ποσειδώνος «είναι θέμα αποχέτευσης. Λύματα από την αποχέτευση έπεσαν στη σχάρα των ομβρίων». Απαντώντας, δε, στον ισχυρισμό της ΕΥΔΑΠ ότι το πρόβλημα δημιουργείται από τις 7.000 παράνομες συνδέσεις στο αποχετευτικό δίκτυο, στο τμήμα από τη Βάρκιζα μέχρι την Ψυτάλλεια, ο δήμαρχος Αλίμου αρκέστηκε να σχολιάσει πως «έχει μια σχετική αξία όσα λέει η ΕΥΔΑΠ, αλλά αυτή είναι αρμόδια να επιβάλει τα πρόστιμα».

«Σε όλο το μήκος από τη Βάρκιζα μέχρι την Ψυττάλεια –παρατήρησε– μόνο στο σημείο αυτό ανοίγει η αποχέτευση. Δεν ανοίγει ούτε στη Βάρκιζα, ούτε στη Βούλα, ούτε στον Πειραιά. Αρα υπάρχει κατασκευαστικό πρόβλημα».

«Δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνω, φταίει 100% η ΕΥΔΑΠ που έχει φτιάξει την αποχέτευση με ελάττωμα. Πρέπει να γίνει παρέμβαση σε αρκετό μήκος από τη Βάρκιζα μέχρι τον Αλιμο», επέμεινε ο κ. Κονδύλης που εξέφρασε φόβους ότι «η διαρκής υγρασία που περνάει και η μικρή διαρροή προς το υπέδαφος μπορεί να προκαλέσει στο μέλλον και καθίζηση στο οδόστρωμα».

Είχε προηγηθεί σχετική ανακοίνωση της ΕΥΔΑΠ για την κατάσταση στην Ποσειδώνος κάθε φορά που σημειώνεται ισχυρή καταιγίδα, όπου δηλώνει –τι άλλο;– αναρμόδια!

«Σε συνέχεια δημοσιευμάτων για υπαιτιότητα της ΕΥΔΑΠ για το πλημμυρικό φαινόμενο στη συμβολή Κανάρη με την Λεωφόρο Ποσειδώνος, διευκρινίζεται ότι η ΕΥΔΑΠ δεν έχει καμία αρμοδιότητα για τα όμβρια», τονίζεται στην ανακοίνωση που συνεχίζει με την ακόλουθη εξήγηση για το πρόβλημα που παρατηρείται στον Αλιμο:

«Ωστόσο, το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται σε περιπτώσεις έντονης βροχόπτωσης με αποτέλεσμα να ανοίγει το καπάκι του δικτύου αποχέτευσης στο συγκεκριμένο σημείο. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι από την Βάρκιζα έως τον Άλιμο έχουν γίνει παράνομες συνδέσεις ομβρίων από ιδιώτες στον αγωγό αποχέτευσης, για τις οποίες η ΕΥΔΑΠ λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της, τα οποία μπορεί να φτάσουν έως και τη διακοπή υδροδότησης ακινήτου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΥΔΑΠ υπάρχουν 7.000 ακίνητα στην περιοχή που έχουν κάνει παράνομη διοχέτευση ομβρίων στην αποχέτευση, αυξάνοντας σημαντικά τον όγκο των εισροών στο δίκτυο αποχέτευσης όταν βρέχει. Το πρόβλημα, δε, διογκώνεται υπέρμετρα στις έντονες βροχοπτώσεις».

Διαβεβαιώνεται τέλος, ότι «η κινητοποίηση της ΕΥΔΑΠ ήταν άμεση με τα συνεργεία της Εταιρείας να επιχειρούν στο σημείο από τις 3.00 π.μ., αποκαθιστώντας την ομαλή λειτουργία του συστήματος και καθαρίζοντας με εκπλύσεις το σημείο».

«Η ΕΥΔΑΠ προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα μακροπρόθεσμα», καταλήγει η ανακοίνωση, «θα ολοκληρώσει μελέτη, που έχει ήδη ανατεθεί, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, για κατασκευή νέου ανακουφιστικού αγωγού στην περιοχή και θα ανατεθεί το σχετικό έργο».

Τι λέει το υπουργείο

«Η ευθύνη είναι ότι για 20 χρόνια δεν έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των παράνομων συνδέσεων. Η ΕΥΔΑΠ έχει ευθύνη γιατί άνοιξε ένα καπάκι, ο δήμος αντικειμενικά πρέπει να φροντίζει η παροχέτευση ομβρίων να είναι αποτελεσματική», δήλωσε από την πλευρά του στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Περιβάλλοντος Θοδωρής Σκυλακάκης.

Κατά τον κ. Σκυλακάκη, «το σύνολο αυτού του πράγματος στην Αττική πρέπει να το αναλάβει η ΕΥΔΑΠ για να ξέρουμε έναν που θα είναι υπεύθυνος». Είναι βέβαιο, πρόσθεσε, ότι «χρειαζόμαστε περισσότερη ευελιξία για να είναι πιο γρήγορη η ΕΥΔΑΠ στους διαγωνισμούς που κάνει και αυτό –δεσμεύθηκε– θα το κάνουμε με νομοσχέδιο τον Ιανουάριο».

«Για να έχουμε υπερχείλιση στα λύματα, πρέπει να μπει νερό της βροχής στους αγωγούς των λυμάτων. Αυτό κανονικά δεν πρέπει να συμβαίνει, έλα ντε που έχουμε 5% των κτισμάτων στην Αττική που έχουν παράνομες συνδέσεις στους αγωγούς λυμάτων. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλές περιοχές που είναι μαζικό το πρόβλημα, όπως στην επίμαχη περιοχή, έχουμε υπερφόρτωση του συστήματος», παρατήρησε ο υπουργός και συνέχισε λέγοντας:

«Αυτό με τις παράνομες συνδέσεις έγινε το 1970-1980 όταν κατασκευάστηκαν τα κτίρια αυτά. Το κόστος για να “ξεκάνεις” αυτές τις παρανομίες, είναι αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ ανά κτίριο, οπότε το πιο λογικό είναι να το λύσουμε με έργα υποδομής». «Σήμερα, αυτό εμποδίζεται γιατί υπάρχει ο ελεγκτής δόμησης που ψάχνεις με χρώμα που βγαίνουν τα λύματα».

«Αυτό είναι γνωστό από το 2000. Αυτό που έχει ξεκινήσει να γίνεται είναι ένα μικρό έργο στην περιοχή που θα καλύψει το πρόβλημα. Πρόκειται για έναν αγωγό που θα είναι παράλληλος με τον υπάρχοντα και θα τελειώσει τέλη 2025-αρχές 2026. Παράλληλα δρομολογείται ένα μεγάλο έργο για έναν αγωγό που θα κινείται παράλληλα με την Αθηναϊκή Ριβιέρα», κατέληξε ο υπουργός Περιβάλλοντος.