Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε τον συμπληρωματικό ρόλο της τεχνολογίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (φωτ. αρχείου) | INTIME NEWS/ΣΑΡΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Επικαιρότητα

Πιερρακάκης: Το Ψηφιακό Σχολείο λειτουργεί επικουρικά και δεν υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό

Για τον ρόλο του «Ψηφιακού Σχολείου», ως βασική παράμετρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας από φέτος και για τα επόμενα χρόνια, μίλησε ο υπουργός Παιδείας
Protagon Team

«Η σχέση μεταξύ δασκάλου και καθηγητή με τον μαθητή είναι ο πυρήνας κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν αλλάζει», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε δηλώσεις του το Σάββατο για το Ψηφιακό Σχολείο, τη μεταρρύθμιση που παρουσιάστηκε την προηγούμενη ημέρα σε εκδήλωση σε απομακρυσμένο σχολείο της Ημαθίας παρουσία του Πρωθυπουργού.

Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, πως  «η τεχνολογία έρχεται και βοηθάει σημαντικά αυτή τη σχέση, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες εκπαίδευσης, δεν υποκαθιστά αυτή τη σχέση».

Ο υπουργός Παιδείας περιέγραψε το Ψηφιακό Σχολείο ως ένα συνολικό εκπαιδευτικό σχέδιο, τμήμα του οποίου αποτελεί το Ψηφιακό Φροντιστήριο, η υλοποίηση του οποίου γίνεται εξελικτικά και ήδη έχει ξεκινήσει για την 1η και τη 2α Γυμνασίου η ανάρτηση εκπαιδευτικών βίντεο στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα.

«Από την 1η Δημοτικού έως και τη Γ΄ Λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να ανατρέχουν σε μικρά εκπαιδευτικά βίντεο για όλα τα μαθήματα και να στηρίζονται στη διαδικασία μάθησης από εκπαιδευτικούς που θα περιγράφουν ψηφιακά το μάθημα», ανέφερε.

Ζωντανό φροντιστήριο

Συνεχίζοντας διευκρίνισε πως «το ζωντανό φροντιστήριο είναι άλλη υπόθεση και αφορά στις μεγάλες τάξεις του Λυκείου, ειδικά στην Γ΄ Λυκείου. Καθηγητές, αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας όπου υπάρχει όλη τη τεχνική υποδομή θα κάνουν ζωντανό φροντιστήριο σε μαθητές από όλη τη χώρα που θα μπορούν να συνδεθούν με την πλατφόρμα και να παρακολουθούν δια ζώσης φροντιστηριακό μάθημα εντελώς δωρεάν. Η έναρξη του θα γίνει τον Σεπτέμβριο του 2024».

Αποκάλυψε, επίσης, λεπτομέρειες για την πλατφόρμα για τους γονείς που ήδη δημιουργείται και με αυτή «ο γονιός θα μπορεί σε κάθε στιγμή να γνωρίζει τις επιδόσεις του παιδιού του στα μαθήματα, τις απουσίες αλλά επίσης θα μπορεί να κλείνει ραντεβού με τον καθηγητή δια ζώσης ή με βιντεοκλήση».

Ψηφιακές τάξεις σε δυσπρόσιτες περιοχές

Για τις Ψηφιακές Τάξεις, οι οποίες αναφέρονται σε παιδιά εξαιρετικά απομακρυσμένων ή δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας (με παράδειγμα τη Γαύδο) ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως «σε αυτές τις περιπτώσεις επιδιώκεται να υπάρχει ζωντανή διδασκαλία από 3 εκπαιδευτικούς των βασικών μαθημάτων και τα υπόλοιπα μαθήματα να γίνονται ψηφιακά από δασκάλους ή καθηγητές διπλανού βασικού-επιβλέποντος κοντινότερου σχολείου».

Διαδραστικοί πίνακες

Τέλος, αναφερόμενος στους διαδραστικούς ψηφιακούς πίνακες υποστήριξε ότι «θα τοποθετηθούν σε κάθε τμήμα, κάθε σχολείου σε όλη τη χώρα. Χρειαζόμαστε περίπου 34.000 τέτοιους πίνακες και ήδη έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν περί τις 21.000».

Ο υπουργός μιλώντας για τις ευρωεκλογές υπερθεμάτισε της συμμετοχής της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε αυτή την ψηφιακή επανάσταση που συντελείται στη χώρα, «όπως την αποτύπωσε και η μέτρηση της ETERON για τις βασικές κατακτήσεις της Μεταπολίτευσης, μέτρηση στην οποία το gov.gr προβάλλει ως μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσει. Να σημειωθεί πως χωρίς το Ταμείο Ανάκαμψης και τους ευρωπαϊκούς πόρους όλα αυτά θα ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθούν», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης και συμπλήρωσε ότι «η ψηφιακή πολιτική είναι κοινωνική πολιτική».