| Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Επικαιρότητα

Πιερρακάκης: Συνεχείς οι αλλαγές στα σχολεία μέχρι την ολοκλήρωση της τετραετίας

«Θα επανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια», υποσχέθηκε σε ραδιοφωνική συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας. Είχε ξεχειλώσει η κατάσταση με τα κινητά και χρειάζεται να αντιμετωπιστεί, τόνισε για την απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου από τους μαθητές μέσα στο σχολείο
Protagon Team

Στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στoν χώρο της εκπαίδευσης και τα σχολεία της χώρας με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real FM, από το Παρίσι όπου βρίσκεται για να λάβει μέρος σε συνέδριο της UNESCO σχετικά με την ψηφιακή τεχνολογία.

«Θα επανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια για τα σχολεία, οι αλλαγές θα είναι συνεχείς έως την ολοκλήρωση της θητείας της κυβέρνησης», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, σταχυολογώντας τις κυριότερες αλλαγές που έρχονται, αλλά και αυτές που σχεδιάζονται:

α. προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μαθητών. «Στην περσυνή περίοδο η αναλογία μονίμων-αναπληρωτών ήταν 150.000 προς 50.000, θέλουμε να μειώσουμε κι άλλο αυτή την αναλογία για να στηρίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία», διευκρίνισε ο υπουργός.

β. Χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία με συγκεκριμένους κανόνες και συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπειών για όσους τους περιφρονούν: «Εχει αναδειχθεί η διασύνδεση της αλόγιστης χρήσης των κινητών με την έξαρση του bullying στα σχολεία και αυτό χρειάζεται να σταματήσει», σημείωσε ο κ. Πιερρακάκης για να επαναλάβει ότι «σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κυβερνήσεις και υπουργοί Παιδείας αναζητούν τρόπους να σταματήσουν αυτή την χρήση των κινητών για να προστατευθούν βασικές ανθρώπινες αξίες, η ίδια η UNESCO προτρέπει προς αυτή την κατεύθυνση».

«Είχε ξεχειλώσει αυτό το πράμα με τα κινητά και χρειάζεται να αντιμετωπιστεί», παρατήρησε χαρακτηριστικά για την απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου από τους μαθητές μέσα στο σχολείο.

«Ολη την προηγούμενη περίοδο –σημείωσε– οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν εργαλεία για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, τώρα τους τα δίνουμε και μάλιστα με υπουργική απόφαση που θα υπογραφεί πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αναλυτικά θα προβλέπει και το πλαίσιο συνεπειών. Αυτή τη φορά δεν μένουμε, όπως οι προηγούμενοι, σε μια απλή εγκύκλιο, αλλά πάμε να λύσουμε το θέμα με υπουργική απόφαση».

γ. Τήρηση κανόνων εντός της σχολικής κοινότητας (νέος Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείων) με ευθεία αναφορά στις επιπτώσεις για τις οικογένειες των μαθητών σε περιπτώσεις βανδαλισμών των υποδομών. «Θα πληρώνει η οικογένεια για κάθε καταστροφή που προκαλεί το παιδί τους», δειμήνυσε.

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στο εκτενές πρόγραμμα ανακαινίσεων σε σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα. « Eίναι 12.812 σχολεία και παρόλο που η ευθύνη ανήκει στους δήμους δεν μπορεί η πολιτεία να μένει αμέτοχη. Καλός ο διαδραστικός πίνακας, αλλά δεν γίνεται να λειτουργεί από τη μία αυτός και από την άλλη να πέφτουν σοβάδες στην αίθουσα» δήλωσε, διευκρινίζοντας πως οι λεπτομέρειες αυτής της πρωτοβουλίας θα ανακοινωθούν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό τις επόμενες μέρες.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τις λεπτομέρειες για την ίδρυση και λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου τόσο για την Γ΄ Λυκείου, «για τους μαθητές της οποίας θα είναι ζωντανό με καθηγητές που αποσπούμε στο υπουργείο, ενώ ετοιμάζουμε και τις ψηφιακές προϋποθέσεις για την ενότητα ερωτήσεων-απαντήσεων από τους μαθητές», όσο και για τις υπόλοιπες τάξεις γυμνασίου και λυκείου «στις οποίες ήδη λειτουργούν ψηφιακά μαθήματα σε μαθηματικά και γλώσσα».

«Ειδικά για την Γ’ Λυκείου, μπορεί ο κάθε μαθητής από όλη την Ελλάδα να εγγραφεί και να παρακολουθήσει τα μαθήματα χωρίς κανένα κόστος», επεσήμανε, δεσμευόμενος παράλληλα ότι «έως το τέλος του σχολικού έτους θα έχουμε ψηφιοποιήσει όλη την ύλη του σχολείου».

Οσον αφορά τις μετεγγραφές των τριτέκνων φοιτητών σε ΑΕΙ της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους χωρίς κανένα άλλο κριτήριο, ο υπουργός ανέφερε ότι «είμαστε υποστηρικτές αυτής της προοπτικής, εξετάζουμε τον τρόπο που αυτό θα γίνεται» και παρέπεμψε στις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.

Τέλος, αναφερόμενος «στην χρονιά του σχολείου» δήλωσε πως «δεν θα μείνουμε σε αυτά που έως τώρα έχουμε υλοποιήσει ή υλοποιούμε. Οι αλλαγές θα συνεχιστούν. Από την επόμενη χρονιά θα έχουμε σε ψηφιακή μορφή το πολλαπλό βιβλίο και την μεθεπόμενη σε έγχαρτη. Θα ανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια στα σχολεία» κατέληξε.