Ο υπουργός Παιδείας συζητά με δημοσιογράφους του ΟΤ | In Time News / ΣΑΡΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Επικαιρότητα

Πιερρακάκης: Ναυαρχίδα της πολιτικής μας το δημόσιο πανεπιστήμιο

Για τις πολιτικές στοχεύσεις του ΥΠΑΙΘ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπου πρέπει να επέλθει το «τέλος του κρατικού μονοπωλίου», μίλησε στο OT FORUM ο υπουργός Παιδείας. Αναφέρθηκε, παράλληλα, στις προσπάθειες του υπουργείου για να αντιστραφεί η εικόνα της πρόσφατης έρευνας PISA για τους έλληνες μαθητές
Protagon Team

«Τα πολύ μεγάλα ξένα πανεπιστήμια θέλουμε να έρθουν μέσα από τα δημόσια που είναι ναυαρχίδα της πολιτικής της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αρα θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια να συμπράξουν ώστε να γίνουν εδώ προγράμματα».

Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης την Τετάρτη, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου.

«Οταν λέμε παραρτήματα (ξένων πανεπιστημίων) μιλάμε για εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών», διευκρίνισε ο ίδιος, παραμένοντας στη συζήτηση περί ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

«Αυτήν τη στιγμή έχουμε 33 κολέγια που παράγουν επαγγελματικά δικαιώματα, αναγνωρίζονται διεθνώς και, λόγω του ότι κάνουμε πως δεν το βλέπουμε, έχουμε απεμπολήσει το δικαίωμα να πούμε τι είναι ποιοτικό. Η συζήτηση πρέπει να γίνει σε επίπεδο ποιότητας και αυτό θα κάνουμε», πρόσθεσε.

Επικαλέστηκε, ακόμη, το ενωσιακό δίκαιο το οποίο όπως σημείωσε έχει καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Αυτό το δίκαιο έχει να κάνει με παραρτήματα και όχι με αυτοτελείς επιχειρήσεις, τόνισε ο ίδιος. «Αλλά», συμπλήρωσε με έμφαση, «οφείλουμε να βάλουμε τον πήχη και να είναι υψηλός. Εχουμε μελετήσει όλα τα αντίστοιχα πλαίσια κάθε χώρας και το ελληνικό θα είναι το αυστηρότερο». Η κυβέρνηση είναι προσανατολισμένη, όπως είπε, χαρακτηριστικά, στο να «λυθεί αυτή η εκπαιδευτική ανορθογραφία».

Στόχος είναι οι 26.000 έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό να μπορέσουν να σπουδάσουν στη χώρα μας με ναυαρχίδα το ελληνικό πανεπιστήμιο, με διεθνοποίησή του και με το «τέλος του κρατικού μονοπωλίου», είπε ο υπουργός Παιδείας.

Αυστηρά κριτήρια

Στην ερώτηση εάν θα μπορεί να ιδρυθούν κολέγια ως μια επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπική, ο υπουργός Παιδείας περιορίστηκε στο να παραπέμψει για απαντήσεις στο σχετικό νομοσχέδιο, προσθέτοντας: «Μας ενδιαφέρει η ουσία: το παρεχόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι δικλείδες ποιότητας που θα είναι αυστηρότατες. Στην πραγματικότητα ως παραρτήματα δρουν. Αυτό που σήμερα είναι αρρύθμιστο θα πάμε να το ρυθμίσουμε. Θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει συνεργασία σε συνάρτηση με ξένα πανεπιστήμια».

Δίνοντας το στίγμα, ξεκαθάρισε, επίσης, ότι «δεν θα έχουμε πανεπιστήμιο του ενός ορόφου».

«Ανοιχτό σχολείο»

Μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας PISA για τους έλληνες μαθητές, δήλωσε προβληματισμένος και αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που παίρνει το υπουργείο με σκοπό να αντιστρέψει την εικόνα.

«Η πολιτική μας λέγεται ανοιχτό σχολείο: από το πώς διδάσκουμε μέχρι οργανωτικά προβλήματα και κενά, πώς χειριζόμαστε τις 14.000 σχολικές δομές», σημείωσε.

«Αν δει κανείς αποφοίτους ελληνικών σχολείων σε μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα διαπιστώσει ότι έχουμε πολύ καλή θεωρητική κατάρτιση, αλλά μας λείπει περισσότερο το πείραμα, παρά η εξίσωση, όπως λένε στη Χημεία», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, εξηγώντας την ανάγκη του να γίνεται η διδασκαλία των μαθημάτων πιο ενδιαφέρουσα και αναγνωρίζοντας τις αδυναμίες της τεχνολογίας σε μια εποχή που αυτή έχει προσφέρει πολλά θετικά.