Την αλλαγή όλων των σχολικών βιβλίων και την εισαγωγή στην σχολική εκπαίδευση του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου, ως δυνατότητα επιλογής από περισσότερα του ενός βιβλία», προανήγγειλε σε δηλώσεις του στο Μega ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στην σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026», διευκρίνισε ο κ. Πιερρακάκης.
Μιλώντας για τους 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, σε όλες τις βαθμίδες σχολικής εκπαίδευσης, πριν από την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς», επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%» (όπως έχει πει και ο ιδιος ο Πρωθυπουργός), ενώ υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος, δεσμευόμενος ότι «στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
«Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους», σημείωσε στη σχετική αναφορά του ο κ.Πιερρακάκης.
«Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».
Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμπορευτεί με τις παγκόσμιες σταθερές και επανέλαβε τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και αυτές που αναμένονται από τον Σεπτέμβριο με την εισαγωγή στο Λύκειο του «ζωντανού φροντιστηρίου με ερωτήσεις και διδάσκοντες καθηγητές που θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας».
Ειδική αναφορά, τέλος, έκανε ο υπουργός Παιδείας σε θέματα υποδομών: Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, δηλωσε, «αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».
Οσο για τις βάσεις στις φετινές Πανελλαδικές, ο κ. Πιερρακάκης εκτίμησε πως σε γενικες γραμμές θα είναι ίδιες με πέρυσι:
«Υπήρξε μια συζήτηση για τα θέματα, ήταν πιο δύσκολα στη Φυσική, αλλά πήγαν καλύτερα στη Βιολογία και στη Χημεία. Κάθε χρόνο μονοπωλεί το δύσκολο μάθημα αλλά το σημαντικό που πρέπει να θυμάται ο κόσμος είναι ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι απόλυτης επίδοσης, με μια σταθερή βάση, διαγωνισμός. Είναι μια σειρά κατάταξης οπότε σε κάθε τμήμα αν είναι να μπουν 100, θα μπουν 100. Σε κάποιες περιπτώσεις περιμένουμε πτώση των βάσεων, σε άλλες άνοδο. Σε γενικές γραμμές οι βάσεις θα είναι ίδιες με πέρυσι, μικρές διαφορές θα υπάρξουν».
Και για το ίδιο το σύστημα των Πανελληνίων πρόσθεσε:
«Θα αλλάξουμε πάρα πολλά στο σχολείο αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε επιπόλαιου τύπου αλλαγές. Στις Πανελλαδικές υπάρχει ένα κεκτημένο: σεβόμαστε την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητό τους. Αυτό πρέπει να το κρατήσεις αλλά από την άλλη δεν μπορούμε διαρκώς να απομνημονεύουμε πράγματα. Αυτό δεν αφορά μόνο την Γ’ Λυκείου αλλά όλο το σχολείο. Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης μάθημα – μάθημα και αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε. (…) Συνεργαζόμαστε με τον ΟΟΣΑ για να μας πει μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα».