Mε την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, ύψους 1.000 ευρώ, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, στα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά Euro-5b, επιχειρεί η κυβέρνηση να αποθαρρύνει την αγορά παλαιών ρυπογόνων οχημάτων.
Οπως έκανε γνωστό στη Βουλή ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κώστας Σκρέκας, σε τροπολογία για τη ΛΑΡΚΟ εισάγεται τροποποίηση του άρθρου 5 του ν.4710/2020 σχετικά με την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους για παλαιά ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα.
Συγκεκριμένα, επεκτείνεται η υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους 1.000 ευρώ, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro-5b.
Δεν θέλουμε οι πολίτες να αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που μολύνουν τον περιβάλλον, όταν μάλιστα είναι πιθανόν να επιβληθεί σε λίγα χρόνια σχετικό περιβαλλοντικό τέλος, σε μόνιμη βάση, από την ΕΕ, εξήγησε ο κ. Σκρέκας.
Η τροπολογία εντάχθηκε στο συζητούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο κυρώνεται η από 28/01/2022 ΠΝΠ «Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος της δικαστικής προστασίας».
Οσον αφορά τη ΛΑΡΚΟ, ο υπουργός γνωστοποίησε πως έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τρία επενδυτικά σχήματα.
Η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ολοκληρώθηκε και τώρα είμαστε στην τελική φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αυτή τη στιγμή έχουμε τρία σχήματα, ανέφερε ο κ. Σκρέκας,