Η Ελλάδα παραμένει εδώ και χρόνια ουραγός στην Ευρώπη, όσον αφορά στην κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το 2016 κατείχαν οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και των υβριδικών Plug-in τεχνολογίας, τα οποία φορτίζονται και από εξωτερική πηγή ενέργειας, το 1,5% των συνολικών ταξινομήσεων στη Γηραιά Ήπειρο. Το μερίδιο δεν ακούγεται μεγάλο, ωστόσο ήταν η πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις των συγκεκριμένων οχημάτων ξεπέρασαν τις 200.000.
Στη χώρα μας το μερίδιο των ηλεκτρικών και των υβριδικών Plug-in καθηλώθηκε πέρυσι μόλις στο 0,03%, παραμένοντας επί της ουσίας ανύπαρκτο. Λογικό βέβαια, καθώς λείπουν οποιαδήποτε κρατικά κίνητρα, όπως επιδότηση στις τιμές αγοράς, δωρεάν χώροι στάθμευσης στα αστικά κέντρα, κλπ. Ταυτόχρονα οι απαραίτητες υποδομές λάμπουν δια της απουσίας τους, αφού δεν έχει αναπτυχθεί κάποιο –έστω υποτυπώδες- δίκτυο ταχυφορτιστών σε νευραλγικά σημεία, ώστε να αφήνεις το ηλεκτρικό σου όχημα να φορτίζεται εκεί, ενώ την ίδια ώρα να εργάζεσαι στο γραφείο ή να διεκπεραιώνεις άλλες δουλειές.
Σε αυτά τα προβλήματα με τις ελληνικές ιδιαιτερότητες έρχονται να προστεθούν βεβαίως και τα αντικειμενικά μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δηλαδή η σχετικά περιορισμένη αυτονομία τους και η ακριβή τιμή κτήσης. Αν τα προσθέσουμε λοιπόν όλα αυτά, θα εξηγήσουμε αμέσως, γιατί δεν επιλέγουν οι Ελληνες ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ελληνική αντιπροσωπεία της VW και η εταιρεία Protergia, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιώτη παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας στην πατρίδα μας, φιλοδοξούν να ανατρέψουν αυτή την κατάσταση με μία ριζοσπαστική πρωτοβουλία.
Συγκεκριμένα επιδότησαν την αγορά του ηλεκτροκίνητου VW e-up! και δημιούργησαν ένα εξαιρετικά ελκυστικό πακέτο παροχών, ώστε να γίνει το συγκεκριμένο μοντέλο ανταγωνιστικό απέναντι σε αντίστοιχα συμβατικής τεχνολογίας.
Το αποτέλεσμα ονομάζεται VW e-up! powered by Protergia και πρόκειται για μία εκδοχή του ηλεκτροκίνητου μίνι με εξοπλισμό μεγαλύτερων κατηγοριών, θεαματικά μειωμένη τιμή αγοράς, δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια για ένα χρόνο, μεγάλες εκπτώσεις έως 21% στην τιμή του ηλεκτρικού και –πιθανότατα- ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα αποκλειστικά και μόνον για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Το VW e-up! Powered by Protergia εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και απίστευτη ροπή, γιαυτό και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,1΄΄, δηλαδή όσο ένα σπορ μοντέλο βενζίνης. Επίσης η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας εκτιμάται στα 1,1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, οπότε διανύεις την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 5,5 ευρώ, ενώ η αυτονομία του αγγίζει έως και τα 160 χιλιόμετρα. Αν σκεφτούμε, ότι πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, θα αντιληφθούμε ότι με τη συγκεκριμένη αυτονομία απαιτείται φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου κάθε δύο έως τρεις ημέρες και όχι σε καθημερινή βάση.
Εδώ να τονίσουμε, ότι η Kosmocar VW παρέχει οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για τη μπαταρία, η οποία αποτελεί και το πλέον ακριβό εξάρτημα του ηλεκτρικού μοντέλου της. Μάλιστα η εταιρεία προσφέρει δωρεάν στην τιμή του αυτοκινήτου και το Wallbox, χάρη στο οποίο φορτίζεται πλήρως η μπαταρία σε έξι ώρες αντί των εννέα, που απαιτούνται με τροφοδοσία ενέργειας από κανονική οικιακή πρίζα.
Η τιμή του αυτοκινήτου καθορίστηκε στις 19.950 ευρώ και είναι βέβαια ακριβή, αν την εξετάσεις μεμονωμένα και χωρίς την υπόλοιπη δέσμη παροχών. Θα πρέπει όμως να συνυπολογισθούν η δωρεάν χρήση του αυτοκινήτου για έναν χρόνο, η μεγάλη μείωση στους λογαριασμούς οικιακής κατανάλωσης ρεύματος του κατόχου του Ι.Χ., η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και τα φτηνότερα σέρβις, που κοστίζουν έως 40% λιγότερο από εκείνα ενός αντίστοιχου συμβατικού μοντέλου.
Να αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι το ηλεκτρικό VW e-up! powered by Energia εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με κλιματισμό Climatronic, φώτα ημέρας LED, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αισθητήρα βροχής, δερμάτινο τιμόνι με πολυχειριστήρια, αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος στις χαμηλές ταχύτητες, Wallboxγια ταχύτερη φόρτιση των μπαταριών του, κλπ.
Ανεκτίμητη παραμένει βέβαια η αίσθηση, ότι οδηγείς ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, το οποίο δεν εκλύει ρύπους στην ατμόσφαιρα και δεν προκαλεί ηχορρύπανση.