Μια ευρωπαϊκή υπερ-μηχανότρατα έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των Αρχών καθώς φέρεται να πέταξε πάνω από 100.000 νεκρά ψάρια στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Σύμφωνα με εκπροσώπους του συγκεκριμένου αλιευτικού κλάδου, η μηχανότρατα FV Margiris – το δεύτερο μεγαλύτερο αλιευτικό σκάφος στον κόσμο – απέρριψε τα αλιεύματά της επειδή έσπασε το δίχτυ της. Σε ανακοίνωσή της, η Pelagic Freezer-Trawler Association (PFA) ανέφερε ότι η διαρροή έγινε «ακούσια» και ήταν ένα «πολύ σπάνιο περιστατικό».
Ωστόσο, σύμφωνα με την Telegraph, οι γαλλικές αρχές έχουν πλέον ξεκινήσει έρευνα καθώς περιβαλλοντικές ομάδες αμφισβήτησαν αυτόν τον ισχυρισμό, λέγοντας ότι επρόκειτο για παράνομη απόρριψη.
Η Ανίκ Ζιραρντέν, υπουργός Ναυτιλίας της Γαλλίας, χαρακτήρισε τις εικόνες των νεκρών ψαριών «σοκαριστικές» και δήλωσε ότι ζήτησε από την εθνική αρχή εποπτείας της αλιείας της χώρας να ξεκινήσει έρευνα για το ατύχημα.
Ο Ντέιβιντ Τζόουνς, αναπληρωτής πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ερευνητικής Ομάδας, δήλωσε ότι η απόρριψη ψαριών από την FV Margiris «καταδεικνύει τι παρωδία είναι η κοινή αλιευτική πολιτική» και πρόσθεσε πως ότι τα επιχειρήματα του Brexit σχετικά με την αλιεία ήταν σωστά.
Ο γαλλικός βραχίονας της ακτιβιστικής ομάδας Sea Shepherd δημοσίευσε εικόνες που έδειχναν την επιφάνεια του ωκεανού καλυμμένη από ένα πυκνό, στρώμα από «προσφυγάκια» – ένα υποείδος του μπακαλιάρου που χρησιμοποιείται για τη μαζική παραγωγή ψαροκροκέτας, ιχθυέλαιου και αλεύρων.
Η Sea Shepherd Γαλλίας δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι το περιστατικό ήταν τυχαίο, αλλά μάλλον μια προσπάθεια της μηχανότρατας να απορρίψει ένα είδος ψαριού που δεν ήθελε να επεξεργαστεί, όπως είπε η επικεφαλής της οργάνωσης, Λάμια Εσεμλαλί. Πρόκειται για μια πρακτική γνωστή ως απόρριψη παρεμπιπτόντων αλιευμάτων, η οποία απαγορεύεται σύμφωνα με τους αλιευτικούς κανόνες της ΕΕ. Σύμφωνα με τη Sea Shepherd Γαλλίας, η διαρροή επηρέασε πάνω από 100.000 ψάρια.
Το Margiris έχει μήκος περίπου 140 μέτρα, δίχτυ που απλώνεται σε μια έκταση μήκους 650 επί 200 μέτρων και στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας που διαθέτει μπορεί να επεξεργαστεί πάνω από 250 τόνους ψαριών την ημέρα. Το σκάφος αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου «στόλου καταψύκτη» που ανήκει στην ολλανδική εταιρεία Parlevliet & Van der Plas.
Ακτιβιστές της Greenpeace λένε ότι ήρθαν αντιμέτωποι με το Margiris – παλαιότερα γνωστό ως Abel Tasman – στη Δυτική Αφρική τον Μάρτιο του 2012 και ένα χρόνο αργότερα στην Αυστραλία η οποία και απαγόρευσε την είσοδο του σκάφους στα χωρικά της ύδατα.