Για μονοπωλιακές τακτικές στον τομέα της διαφήμισης κατηγορούν οι πολιτείες των ΗΠΑ την Google | REUTERS/Dado Ruvic
Επικαιρότητα

Πενήντα αμερικανικές πολιτείες κήρυξαν πόλεμο στην Google

Πενήντα από τις 52 πολιτείες των ΗΠΑ θεωρούν ότι ο διαδικτυακός γίγαντας έχει αναπτύξει μονοπωλιακές τακτικές στον τομέα της διαφήμισης και γενικότερα δρα ανεξέλεγκτα. Ετσι, ξεκινούν τη διενέργεια σχετικής έρευνας
Protagon Team

Ενας συνασπισμός 50 πολιτειών στις ΗΠΑ με επικεφαλής τον γενικό εισαγγελέα του Τέξας Κεν Πάξτον ξεκίνησαν μια έρευνα για το κατά πόσο η Google έχει αποκτήσει την αποκαλούμενη «δεσπόζουσα θέση» στην διαφημιστική αγορά του Internet μέσω αθέμιτων πρακτικών. Οι μόνες πολιτείες που δεν συμμετέχουν σε αυτή την έρευνα είναι η Καλιφόρνια –στην οποία εδρεύει ο ψηφιακός γίγαντας– και η Αλαμπάμα.

Η ανησυχία του συνασπισμού είναι ότι η Google απειλεί με εξαφάνιση τον ανταγωνισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την σωστή εμπορική ενημέρωση των καταναλωτών αλλά και τις τιμές που θα καλούνται τελικά να πληρώνουν τα προϊόντα. Ο συνασπισμός αυτός εκφράζει επίσης σοβαρές ανησυχίες για το πώς εμφανίζει η μηχανή αναζήτησης της Google τη λίστα των αποτελεσμάτων και τις θέσεις που καταλαμβάνει η κάθε απάντηση ενώ επιπλέον εκφράζει φόβους και για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Η πρωτοβουλία αυτή προστίθεται σε άλλες ανάλογες κινήσεις που γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πριν από λίγες hμέρες ένας άλλος συνασπισμός αμερικανικών πολιτειών ανακοίνωσε ότι επανέρχεται στο θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων από το Facebook και ξεκινά νέα έρευνα για αυτό το ζήτημα. Το Κογκρέσο έχει ήδη σε εξέλιξη έρευνα για την πιθανότητα να αναπτύσσεται μονοπωλιακό καθεστώς στην online διαφημιστική αγορά.

Η Google συγκεντρώνει το 38% της διαφημιστικής δαπάνης των ΗΠΑ στο Διαδίκτυο

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το BBC στις πρωτοβουλίες αυτές συμμετέχουν στελέχη τόσο των Δημοκρατικών όσο και των Ρεπουμπλικάνων και υπάρχει σε εξέλιξη ένα δυναμικό πολιτικό κίνημα που θέλει να θέσει νέους πιο αυστηρούς όρους και κανόνες λειτουργίας στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.

«Η Google ηγεμονεύει εκτός από τον τομέα της αναζήτησης πληροφοριών και τον τομέα της διαφήμισης στο Internet. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με μια εταιρεία που καταφέρνει να γίνεται η πιο μεγάλη σε ένα κλάδο αρκεί να το κάνει μέσα σε μια αγορά ελεύθερου ανταγωνισμού. Όμως έχουμε αποδείξεις ότι οι πρακτικές της Google οδηγούν στον απόλυτο έλεγχο της ροής των πληροφοριών μέσα στο Internet, στον περιορισμό και την υπονόμευση των επιλογών των καταναλωτών, σε κινδύνους για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και επιπλέον εμποδίζει την εξέλιξη και καινοτομία στον χώρο αυτόν» δηλώνει ο Κεν Πάξτον.

Η Google συγκεντρώνει το 38% της διαφημιστικής δαπάνης των ΗΠΑ στο Διαδίκτυο (αποκομίζοντας περίπου 48 δισ. δολάρια) και ακολουθεί το Facebook με 22%. To τελευταίο διάστημα τα ποσοστά των δύο εταιρειών μειώνονται αφού μπαίνουν νέοι παίκτες στο παιχνίδι, με την Amazon να αρχίζει να απορροφά ολοένα και περισσότερα διαφημιστικά κονδύλια.

Η Google, από την πλευρά της, με δηλώσεις στελεχών της αναφέρει ότι όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και Αρχές όσον αφορά την λειτουργία της και το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει.

H κίνηση των 50 πολιτειών εναντίον της Google θυμίζει έντονα της απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, να οδηγήσει σε δίκη την Microsoft για προσπάθεια δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος στον τομέα του λογισμικού η οποία κατέληξε μετά από τρία χρόνια διαμάχης σε συμβιβασμό των δύο πλευρών: η Microsoft αποδέχτηκε να έχουν πρόσβαση όσοι επιθυμούν στον πυρήνα του λογισμικού που ανέπτυσσε για τα δημοφιλή προϊόντα της όπως τα Windows. Μένει να δούμε τώρα το πώς θα καταλήξει η έρευνα για την Google.