Ο φουτουριστικός αερολιμένας έχει σχεδιαστεί για να υποδέχεται 45 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο | Facebook
Επικαιρότητα

Πεκίνο: Ανοιξε τις πύλες του το «διαστημικό» αεροδρόμιο Ντασίνγκ

Η Κίνα ξεκίνησε τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας εγκαινιάζοντας το Bejing Daxing, μια εντυπωσιακή αρχιτεκτονική σύλληψη της εκλιπούσας Ζάχα Χαντίντ που μοιάζει με γιγάντιο αστερία
Protagon Team

Η Κίνα εγκαινίασε την Τετάρτη το νέο γιγάντιο αεροδρόμιο νότια του Πεκίνου, το Bejing Daxing, μια εντυπωσιακή κατασκευή που άνοιξε τις πύλες της μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Ο ίδιος ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε τον αερολιμένα που έχει τη μορφή ενός αστερία με μεταλλική οροφή και η πρώτη εμπορική πτήση, ένα Airbus A380 της εταιρίας China Southern Airlines, πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες αργότερα με προορισμό την Γκουαγκτζόου.

Το νέο αεροδρόμιο με το σχεδόν «διαστημικό» σχεδιασμό είναι έργο της – εκλιπούσας από το 2016 – αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ και της εταιρείας της, η οποία ανέλαβε και την ολοκλήρωση του.

Με έκταση 700.000 τ.μ., το νέο κτίριο διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο.

Καλύπτεται από μία ενιαία στέγη που αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου.

«Η συνολική συμμετρία του αεροδρομίου θυμίζει την αρμονία και την ισορροπία από τα κινεζικά μνημεία, ενώ τα χρώματα και τα υλικά εκφράζουν την παραδοσιακή κινεζική κουλτούρα», αναφέρει η ιστοσελίδα της αρχιτεκτονικής εταιρείας της Χαντίντ.

Το διεθνές αεροδρόμιο του Ντασίνγκ, που βρίσκεται σε απόσταση 46 χιλιομέτρων νότια του κέντρου της κινεζικής πρωτεύουσας, αναμένεται να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα το 2025 με 72 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, κάτι που θα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μεμονωμένο τερματικό σταθμό, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του.

Με ορίζοντα το 2040, το αεροδρόμιο θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση.

Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου σε ό,τι αφορά την επιβατική δυναμικότητα.

 

Ο νέος αερολιμένας αναμένεται να αποσυμφορήσει το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου, το Beijing Capital International Airport, του οποίου οι τρεις τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στα βορειοανατολικά της μητρόπολης των 21 εκατ. κατοίκων.

Το αεροδρόμιο αυτό, δεύτερο στον κόσμο σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση μετά το αεροδρόμιο της Ατλάντα στις ΗΠΑ, έχει ήδη κορεστεί, με λίγο περισσότερους από 100 εκατ. επιβάτες ετησίως, όταν, λόγου χάρη, όλοι οι τερματικοί σταθμοί στο Paris-Charles-de-Gaulle, το 10ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, δέχθηκε λιγότερους από 70 εκατ. επιβάτες το 2017.

Με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου και το ενδιαφέρον των Κινέζων για ταξίδια, οι αερομεταφορές γνωρίζουν άνθηση στην ασιατική χώρα: σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IΑΤΑ), στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Κίνα θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο.

Το 2037, η χώρα θα προσφέρει 1,6 δισ. αεροπορικά ταξίδια κατ’ έτος, κατά ένα δισ. περισσότερα σε σχέση με το 2017.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η πρωτεύουσα αναμένεται να υποδεχθεί 170 εκατ. επιβάτες το 2025, που θα είναι μοιρασμένοι μεταξύ των δύο αεροδρομίων της.

 

Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό και υπερταχείας.

Μια γραμμή εξπρές αναμένεται να επιτρέψει τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης σε περίπου 20 λεπτά, αλλά η σύνδεση με το σημερινό αεροδρόμιο, σε απόσταση 67 χιλιομέτρων, κινδυνεύει να είναι πιο περίπλοκη.

Το έργο κόστισε 120 δισ. γιουάν (15 δισ. ευρώ) και πάνω από 400 δισ. γιουάν (55 δισ. ευρώ) εάν συνυπολογιστούν και οι σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις.

Δύο από τις τρεις μεγάλες κινεζικές εταιρίες, η China Eastern Airlines και η China Southern Airlines, σχεδιάζουν να μετακινηθούν στο Ντασίνγκ, ενώ η Air China αναμένεται να διατηρήσει τις περισσότερες από τις πτήσεις της στο σημερινό αεροδρόμιο της κινεζικής πρωτεύουσας.