Κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας απολαμβάνουν το Παρίσι με το ποδήλατο | EPA/TERESA SUAREZ
Επικαιρότητα

Παρίσι: Το ποδήλατο νίκησε το IX – οι κάτοικοι το προτιμούν για τις μετακινήσεις τους

Χάρη σε έργα, γενναία χρηματοδότηση και μεγάλη καμπάνια από την κεντροδεξιά γαλλική κυβέρνηση και τη σοσιαλίστρια δήμαρχο της γαλλικής πρωτεύουσας, ιδίως μετά την πανδημία, οι Παριζιάνοι χρησιμοποιούν πια συχνότερα το φιλικό προς το περιβάλλον και την ευεξία τους, μέσο
Protagon Team

Μπορεί η πρώτη έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο να έγινε στο Παρίσι, το 1898, αλλά πλέον η γαλλική πρωτεύουσα δείχνει σαφή προτίμηση στα ποδήλατα.

Οι Παριζιάνοι χρησιμοποιούν πλέον περισσότερο το ποδήλατό τους παρά το αυτοκίνητο, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της Περιφέρειας του Παρισιού, την υπηρεσία αστικού σχεδιασμού.

Για τους σκοπούς της έρευνας, τοποθέτησαν ανιχνευτές της γεωγραφικής θέσης (GPS) σε 3.337 κατοίκους της μητρόπολης, τους οποίους παρακολουθούσαν για έξι μήνες.

Το 11% των μετακινήσεών τους ήταν με ποδήλατο, το 9% με αυτοκίνητο, το 2% με βέσπα ή μηχανή, το 44% με τα πόδια (ο δημοφιλέστερος τρόπος μετακίνησης) και το 34% με δημόσια συγκοινωνία.

Τα ευρήματα χαροποίησαν την δήμαρχο Αν Ινταλγκό και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης, όπου οι Σοσιαλιστές κατέχουν την πλειοψηφία. Ο δήμος έχει λάβει πολλά μέτρα υπέρ του ποδηλάτου τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας την αντίδραση των οδηγών ΙΧ, οχημάτων που κάνουν παραδόσεις και ανεφοδιασμό καταστημάτων, καθώς και ταξί.

Εκπρόσωποι της αριστερής πτέρυγας του δημοτικού συμβουλίου χαιρέτησαν τα συμπεράσματα της έρευνας ως απόδειξη ότι οι Παριζιάνοι συμφωνούν με τα μέτρα. «Πριν από 10 χρόνια, ποιος θα περίμενε ότι το ποδήλατο θα ξεπερνούσε το αυτοκίνητο;», είπε χαρακτηριστικά, ο Νταβίντ Μπεγιάρ, αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για την κινητικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι, μόνο το 33,5% των 2,16 εκατομμυρίων κατοίκων του Παρισιού είχαν αυτοκίνητο. Αν υπολογίσει κανείς και τα προάστια (συνολικά 10,14 εκατ. κάτοικοι), το 65,6% διαθέτει αυτοκίνητο, σύμφωνα με τους Times.

Σε αντίθεση με την Ελλάδα και την Αθήνα, η γαλλική κυβέρνηση και ο δήμος του Παρισιού εκμεταλλεύθηκαν την πανδημία και τη μειωμένη κίνηση των αυτοκινήτων για να λάβουν μέτρα υπέρ του ποδηλάτου.

Η γαλλική κυβέρνηση κατασκεύασε νέους ποδηλατοδρόμους αξίας δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ στηρίχθηκαν οι εργοδότες που έδωσαν κίνητρα στο προσωπικό τους να μεταβεί στην εργασία με ποδήλατο και όχι με αυτοκίνητο.