Τα SUV αποτελούν το 15% των αυτοκινήτων στο Παρίσι | Ryan Pierse/Getty Images
Επικαιρότητα

Παρίσι εναντίον SUV: Υψηλότερα τέλη στάθμευσης

Το δημοτικό συμβούλιο ψήφισε ομόφωνα το μέτρο που έχει στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς τα τέσσερα τελευταία χρόνια η παρουσία τους στους δρόμους έχει αυξηθεί κατά 60%
Protagon Team

Το δημαρχείο του Παρισιού πρόκειται να επιβάλει υψηλότερα τέλη στάθμευσης στους ιδιοκτήτες SUV στην προσπάθεια να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πρωτεύουσα.

Λεπτομέρειες σχετικά με τις χρεώσεις δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά θα ληφθούν υπόψη το μέγεθος, το βάρος του οχήματος και η ισχύς του κινητήρα του.

Τα ηλεκτρικά οχήματα και εκείνα για πολύτεκνες οικογένειες που απαιτούν μεγαλύτερο αυτοκίνητο, θα εξαιρεθούν από τα αυξημένα τέλη που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024.

Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε το μέτρο με ομοφωνία τον περασμένο μήνα.

Ο εκπρόσωπος των οικολόγων είπε ότι στόχος  είναι να σταματήσει η συνεχής αύξηση του βάρους και του μεγέθους των οχημάτων που κυκλοφορούν στις γαλλικές πόλεις και ιδιαίτερα στο Παρίσι.

Αξιωματούχοι λένε ότι ο αριθμός των SUV στην πρωτεύουσα έχει αυξηθεί κατά 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια και πλέον αποτελούν το 15% των 1,15 εκατομμυρίων Ι.Χ. που σταθμεύουν στο Παρίσι κάθε βράδυ.

Οι σύμβουλοι ελπίζουν ότι η αύξηση των τελών θα ενθαρρύνει την χρήση ελαφρύτερων οχημάτων.

«Από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι ιδιοκτήτες SUV μπορούν να αναμένουν να πληρώσουν υψηλότερα τέλη για να σταθμεύσουν στη γαλλική πρωτεύουσα», ανέφερε το δημοτικό συμβούλιο.

Ο Νταβίντ Μπεγιάρ, αναπληρωτής δήμαρχος, υπεύθυνος για την πολιτική δημόσιου χώρου και κινητικότητας, δήλωσε ότι τα SUV δεν έχουν θέση στο αστικό περιβάλλον.

«Δεν υπάρχουν χωματόδρομοι, ούτε ορεινοί δρόμοι. Τα SUV είναι απολύτως άχρηστα στο Παρίσι. Ακόμη χειρότερα, είναι επικίνδυνα, δυσκίνητα και χρησιμοποιούν πάρα πολλούς πόρους για την κατασκευή τους», τόνισε.

Ο Πιέρ Σασερέ, εκπρόσωπος της Ενωσης Αυτοκινητιστών, δήλωσε ότι ο αριθμός των SUV αυξήθηκε επειδή τα χρειάζονται οι μεγαλύτερες οικογένειες.

«Είναι οικογενειακά οχήματα που χρησιμοποιούνται για να φύγουν τα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές. Υποκύπτουμε σε μια μικρή μειοψηφία που αποφάσισε να κάνει το SUV το σύμβολο της μάχης κατά της ρύπανσης», πρόσθεσε.

Εκτός από το Παρίσι, αντίστοιχα μέτρα πήρε η Λυών, όπου οι αρχές ανακοίνωσαν υψηλότερα τέλη στάθμευσης με βάση το βάρος του οχήματος από το επόμενο έτος, ενώ αναμένεται να ακολουθήσει και η Γκρενόμπλ.