Ποδηλάτης διασχίζει μία από τις γέφυρες πάνω από τον Σηκουάνα | ΑΠΕ - ΕΡΑ
Επικαιρότητα

Παρίσι: Δίνουν 50 χιλιόμετρα των δρόμων στα ποδήλατα

Η δήμαρχος Αν Ινταλγκό μηχανεύεται τρόπους προκειμένου να αποσυμφορήσει τους δρόμους αλλά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω κορονοϊού
Protagon Team

Σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα στις 11 του μήνα, θα αρθεί η καραντίνα στη Γαλλία και ήδη οι Αρχές σκέφτονται τρόπους να αποσυμφορήσουν τους δρόμους αλλά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η Αν Ινταλγκό, δήμαρχος του Παρισιού, ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να μετατραπούν 50 χιλιόμετρα από τους δρόμους της πόλης σε ποδηλατόδρομους προκειμένου ο κόσμος να ενθαρρυνθεί να παίρνει το ποδήλατο του και να μην κυκλοφορεί με το μετρό ή με λεωφορεία.

Μάλιστα, η Ρι ντε Ριβολί, εκ των κυριότερων αρτηριών της πρωτεύουσας, από τη Δευτέρα 11 Μαΐου θα υπάρχει αποκλειστικά για την κυκλοφορία των ποδηλάτων.

Επίσης θα δημιουργηθούν προσωρινά μονοπάτια ποδηλασίας κατά μήκος των πιο πολυσύχναστων γραμμών του μετρό, ενώ και άλλοι δρόμοι θα εισάγουν λωρίδες ποδηλασίας,  όπως η λεωφόρος Σεν Μισέλ στο Σεν Ζερμέν.

Και δεν είναι μόνο αυτό.

Η κυβέρνηση θα πληρώνει 50 ευρώ ανά άτομο για επισκευές ποδηλάτων ως κίνητρο για την μετακίνηση μετά την άρση του lockdown.

Η υπουργός Περιβάλλοντος Ελιζαμπέτ Μπορν ανακοίνωσε ένα σχέδιο 20 εκατομμυρίων ευρώ για επισκευή ποδηλάτων, εγκατάσταση προσωρινών χώρων στάθμευσης ποδηλάτων και χρηματοδότηση συνεδριών προπόνησης ποδηλασίας.

«Θέλουμε αυτή η περίοδος να είναι ένα νέο στάδιο προς μια ποδηλατική κουλτούρα και θέλουμε το ποδήλατο να είναι ο βασιλιάς της αποσυμφόρησης», δήλωσε η υπουργός στο Twitter της.

Η γαλλική ομοσπονδία ποδηλασίας FUB, η οποία θα συντονίσει το πρόγραμμα επισκευής ποδηλάτων, δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει ετοιμάσει 300.000 επιταγές αξίας 50 ευρώ για το πρόγραμμα επισκευής και είπε ότι το σχέδιο θα επεκταθεί εάν είναι επιτυχές.

«Η ποδηλασία μπορεί να συμβάλει στην αποτροπή ενός δεύτερου κύματος πανδημίας», δήλωσε ο πρόεδρος της FUB Ολιβιέ Σνάιντερ.

Ο Πιερ Σερν, ο οποίος συντονίζει το ποδηλατικό σχέδιο της κυβέρνησης, δήλωσε ότι στη περιοχή γύρω από το Παρίσι θα δημιουργηθούν έως και 750 χιλιόμετρα νέες λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτου σε επαρχιακούς δρόμους για να διευκολύνουν τους ποδηλάτες σε πόλεις έξω από την πρωτεύουσα.

Τι γίνεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Μιλάνο: Το αρχικό σχέδιο της δημοτικής αρχής περιλαμβάνει 35 χλμ. οδικού δικτύου που παραχωρείται κατά προτεραιότητα σε πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και κάποιους δρόμους με όριο τα 30χλμ/ώρα.

Βαρκελώνη: Με μία απλή σήμανση των νέων διαδρομών με χρώμα, διευρύνθηκαν τα πεζοδρόμια σε πολυσύχναστες περιοχές με στόχο κατά την επιστροφή στην κανονικότητα να μην παρατηρηθεί συνωστισμός και να επιτυγχάνονται οι συνιστώμενες αποστάσεις ασφαλείας για τους πεζούς. Η Βαρκελώνη θα κερδίσει με αυτόν τον τρόπο 21 επιπλέον χιλιόμετρα για ποδήλατα.

Βερολίνο: Η γερμανική πρωτεύουσα δημιούργησε πιλοτικούς ποδηλατόδρομους στις μεγάλες λεωφόρους. Μάλιστα προβλέπεται ότι το πλάτος της λωρίδας ποδηλάτου πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό της λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων. Αυτό θα συμβεί με το να καταργείται μια λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων σε μεγάλες αρτηρίες.

Βρυξέλλες: Από τις αρχές Μαΐου και μέχρι νεωτέρας, όλοι οι δρόμοι και οι λεωφόροι στο κέντρο της πόλης κηρύχθηκαν «ζώνη πρώτης προτεραιότητας» για πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ταξί, λεωφορεία και τραμ συνεχίζουν να κυκλοφορούν, αλλά με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 20 χιλιόμετρα ανά ώρα!

Γλασκώβη: Μετατρέπει στενά πεζοδρόμια σε φαρδύτερα και δημιουργεί νέους ποδηλατόδρομους σε όλο το οδικό δίκτυο της πόλης. Η απόφαση ήρθε μετά την παρατήρηση ότ,ι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, μειώθηκε η χρήση του ΙΧ κατά 75%, ενώ η χρήση του ποδηλάτου αυξήθηκε κατά 215%.