Η εικόνα ήταν προσεκτικά μελετημένη. Γύρω στις 20:25, το βράδυ του Σαββάτου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης, αυτό που εκατομμύρια επισκέπτες του νησιού έχουν απαθανατίσει τα τελευταία χρόνια. Ηταν η ώρα που ο ήλιος έδυε. Η τηλεοπτική και φωτογραφική εικόνα που έφτασε σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία ήταν προϊόν σκέψης και λεπτομερούς προετοιμασίας από μια ομάδα ανθρώπων που πολλές φορές παραμένουν αθέατοι. Οπως έλεγαν ακόμα και άνθρωποι της διαφημιστικής αγοράς, ήταν μια παραγωγή αμερικανικών προδιαγραφών. Μια εικόνα που πολλές άλλες χώρες θα ήθελαν να μπορούσαν να προβάλουν στην εκκίνηση μιας εξαιρετικά δύσκολης τουριστικής περιόδου.
Η ιδέα για τη Σαντορίνη ανήκει στον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Συζητήθηκαν και άλλες εναλλακτικές, ο Πρωθυπουργός, όμως, κατέληξε στο νησί, γνωρίζοντας αφενός το φυσικό του κάλλος, που έχει αποτυπωθεί σε πλείστες όσες φωτογραφίες, αλλά και το γεγονός ότι είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ελληνικούς προορισμούς στο εξωτερικό.
Την υλοποίηση της ιδέας ανέλαβε η Κύρα Κάπη, σε μια από τις πιο απαιτητικές αποστολές που έχει διαχειριστεί. Η αεικίνητη διευθύντρια Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου είναι ένας άνθρωπος που βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό του πρωθυπουργού. Είναι υπεύθυνη για τη δημόσια εικόνα του, τον συνοδεύει σε όλες τις εκτός Μαξίμου αποστολές του, ενώ είναι και από τα πρόσωπα της απόλυτου εμπιστοσύνης του κ. Μητσοτάκη. Το project προετοιμάστηκε λεπτομερώς τις προηγούμενες εβδομάδες, ενώ μόλις ερρίφθη ο κύβος για τη Σαντορίνη, στο νησί μετέβησαν ο Κωνσταντίνος Οικονομόπουλος, άμεσος συνεργάτης της κ. Καπή στη διεύθυνση Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου και ο Γιώργος Μπότσης, με την εταιρεία παραγωγής του οποίου υπάρχει συνεργασία εδώ και καιρό. Αμφότεροι έκαναν ρεπεράζ στο νησί δύο φορές και παρέδωσαν εναλλακτικές τοποθεσίες. Από αυτές, επελέγη το μπαλκόνι της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών του νησιού, με τις απαραίτητες μετατροπές, καθώς βασικό μέλημα της κ. Κάπη ήταν στην εικόνα να υπάρχουν, πέραν του κ. Μητσοτάκη, το γαλάζιο του Αιγαίου και το ηλιοβασίλεμα.
Τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη του, ούτε καν ο καιρός. Εξ ου και έως τις τελευταίες ώρες, η ΕΜΥ έδινε λεπτομερή πρόβλεψη για την εξέλιξη των καιρικών συνθηκών, οι οποίες, εν τέλει, ήταν ιδανικές.
Αξιοπρόσεκτη ήταν και η παραγωγή της ΕΡΤ. Για παράδειγμα, για το εντυπωσιακό πανοραμικό πλάνο με τη θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα, επιστρατεύτηκε το drone της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, ενώ σκηνοθέτης της εκδήλωσης ήταν η προερχόμενη από την ΕΡΤ Ναταλία Τέτερη.
Και άλλοι άνθρωποι, βεβαίως, ενεπλάκησαν. Ο υφυπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος και ο διευθυντής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης, συνεργάστηκαν με τον κ. Μητσοτάκη για το πολιτικό σκέλος της εκδήλωσης, ενώ για πρώτη ίσως φορά εξετέθη στις κάμερες, σε ρόλο συντονιστή, ο Θανάσης Μπακόλας. Ο άνθρωπος του κ. Μητσοτάκη για τις διεθνείς αποστολές, πλέον είναι σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα Ε.Ε. και ΗΠΑ, ενώ διατηρεί ευρύ δίκτυο επαφών με κοινοτικούς αξιωματούχους, αλλά και ανθρώπους των ΜΜΕ. Επί των διεθνών ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν ο αναπληρωτής διευθυντής του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού, Αργύρης Παπαστάθης, ο οποίος όλες τις προηγούμενες μέρες ανέλαβε να διασφαλίσει τους καλύτερους δυνατούς όρους για την κάλυψη του event, ώστε το μήνυμα να φτάσει εκτός συνόρων.