| Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Επικαιρότητα

Παπαστεργίου: 6.500 παραλίες στο MyCoast – σε πλήρη λειτουργία η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών

Προσεχώς «μπαίνουν» άλλες 1.000. Το «MyCoast» συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας
Protagon Team

Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται πλέον η νέα ψηφιακή εφαρμογή  ΜyCoast για τον έλεγχο και την τήρηση της νομιμότητας στους αιγιαλούς και τις παραλίες που παραχωρούνται προς εκμετάλλευση από το Δημόσιο

Μέσω του MyCoast οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες, στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία -ανώνυμα ή επώνυμα- σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης.

Με την ενσωμάτωση εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης η  νομιμότητα θα ελέγχεται αυτόματα από τα πληροφοριακά συστήματα.

«Τώρα στην εφαρμογή υπάρχουν 6.500 παραλίες σε όλη τη χώρα και σταδιακά θα μπουν άλλες 1000», δήλωσε στον ΣΚΑΪ υπουργός  Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Η εφαρμογή MyCoast είναι διαθέσιμη δωρεάν για  κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω του App Store σύντομα και μέσω του Play Store και είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική.

Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:

Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.

Μετά την επιτυχή υποβολή της επώνυμης καταγγελίας, η εφαρμογή εμφανίζει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μόνο στο ιστορικό των επώνυμων καταγγελιών τους και στα στοιχεία αυτών, όπως για παράδειγμα την κατάσταση της καταγγελίας.

Οι υποβληθείσες καταγγελίες εμφανίζονται στο υποσύστημα «Μητρώο Παραχωρήσεων Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας» του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να εξετασθούν από τις αρμόδιες Κτηματικής Υπηρεσίες.

Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της καταγγελίας μέσω του «MyCoast», οι πολίτες μπορούν την πραγματοποιήσουν με κάθε πρόσφορα μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η υλοποίηση της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Ικανοποιητικά λειτουργεί και το my.gov με λειτουργίες Action Bot, η πρώτη μεγάλης κλίμακας εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης του Δημοσίου, με εξελιγμένες υπηρεσίες προς όφελος των πολιτών.

Για παράδειγμα, ο ψηφιακός βοηθός θα εκδίδει στο εξής και ληξιαρχική πράξη γάμου.

«Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει παραγωγή ΑΙ στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει το “Μελτέμι”, το πρώτο ελληνικό μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης», είπε ο κύριος Παπαστεργίου.