Ο Μέιτλαντ Τζόουνς, επιφανής καθηγητής Οργανικής Χημείας, απολύθηκε από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU), αφού περισσότεροι από 80 φοιτητές -από τους 350 συνολικά που παρακολουθούν το μάθημά του- υπέγραψαν ένα αίτημα διαμαρτυρίας, σύμφωνα με το οποίο, οι βαθμοί που βάζει είναι χαμηλοί, η διδασκαλία δύσκολη και ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid δεν ήταν υποστηρικτικός.
Ο 84χρονος Τζόουνς έμαθε για την απομάκρυνσή του, με ένα μήνυμα που έλαβε από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου τον περασμένο Αύγουστο, ανέφεραν οι New York Times.
Οι καθηγητές Χημείας που αντιτάχθηκαν σε αυτή την απόφαση έστειλαν επιστολές στους κοσμήτορες του NYU, λέγοντας ότι ανησυχούν πως η υπόθεση θα μπορούσε να υπονομεύσει την ελευθερία του εκπαιδευτικού Σώματος και να αποδυναμώσει τις διδακτικές πρακτικές, γράφει ο Guardian.
«Είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά, όλοι θέλουμε οι φοιτητές να επιτύχουν, αλλά χρησιμοποιούμε διαφορετικούς τρόπους για να αξιολογήσουμε την επιτυχία, μερικές φορές εσφαλμένες », ανέφερε σε tweet η Στέφανι Λι, μία από τις καθηγήτριες που υπέγραψαν την επιστολή.
Το αίτημα των φοιτητών που διαμαρτυρήθηκαν έλεγε ότι ο Τζόουνς ήταν πολύ σκληρός απέναντί τους και ότι οι φοιτητές δεν είχαν τη βοήθεια και τις πηγές που χρειάζονταν για τις εργασίες τους -διευκρίνισαν όμως ότι δεν ζητούσαν την απόλυσή του.
«Σας ζητάμε να αντιληφθείτε ότι μια τάξη με τόσο υψηλό ποσοστό αποχωρήσεων και χαμηλούς βαθμούς έχει, προφανώς, αποτύχει και αυτό δεν τιμά το τμήμα Χημείας, αλλά και το Πανεπιστήμιο συνολικά», ανέφερε το έγγραφο που κατατέθηκε, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Guardian.
Ο Τζόουνς, ένας ευρέως αναγνωρισμένος καθηγητής, γνωστός για τη συγγραφή ενός εγχειριδίου Οργανικής Χημείας, είπε στους Times ότι σκεφτόταν να συνταξιοδοτηθεί, αλλά ανησυχούσε τι θα μπορούσε να σημαίνει η απόφαση του NYU για άλλους καθηγητές και καθηγητές.
Πάντως, ένας εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου τάχθηκε υπέρ της απόλυσης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις μεγάλες σε αριθμό αποχωρήσεις των φοιτητών και τις κακές αξιολογήσεις των μαθημάτων. Η δήλωσή του ανέφερε ότι η απόφαση βασίστηκε, επίσης, σε καταγγελίες για απορριπτική συμπεριφορά, έλλειψη ανταπόκρισης και έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τη βαθμολόγηση.
Αρκετοί φοιτητές πιστεύουν ότι η πανδημία διέκοψε εντελώς τη δυνατότητα να προετοιμαστούν για μαθήματα που είναι πολύ βασικά για εκείνους που στοχεύουν στην Ιατρική Σχολή, όπως είναι η Χημεία που διδάσκει ο συγκεκριμένος καθηγητής.
Από την άλλη, κάποιοι γονείς υποστήριξαν ότι η απόφαση του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης είναι ενδεικτική ενός προβληματικού σχολικού συστήματος, που είναι πολύ επιεικές για τους σπουδαστές. «Οταν πληρώνουμε ένα αξιόπιστο πανεπιστήμιο, περιμένουμε από τους κορυφαίους καθηγητές να προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους φοιτητές, βοηθώντας τους να προχωρήσουν πέρα από αυτό που είναι βολικό και άνετο», είπε η Ελίσια Μπραντ, ιδρύτρια του συλλόγου γονέων.