Η εταιρεία Rhaetian Railway, για να τιμήσει την 175η επέτειο του πρώτου σιδηροδρόμου της Ελβετίας και να αναδείξει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά μηχανικά επιτεύγματα της χώρας, έφτιαξε το μεγαλύτερο επιβατηγό τρένο του κόσμου. Η ατμομηχανή αποτελείται από 25 ηλεκτρικά τρένα συνδεδεμένα μεταξύ τους και καθένα από αυτά είχε τέσσερα βαγόνια –δηλαδή το τρένο έχει συνολικά 100 βαγόνια, όπως είπε και ο διευθυντής της Βελγικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων, Ρενάτο Φασάτι.
Το εντυπωσιακό τρένο, σε μία επίδειξη που έγινε για τους λάτρεις του μέσου, πέρασε μέσα από σήραγγες, βουνά και κοιλάδες κατά μήκος της γραμμής Albula –η οποία είναι χαρακτηρισμένη προστατευόμενη τοποθεσία από την Unesco το 2008– και ταξίδεψε για μία ώρα, περίπου 24 χιλιόμετρα, μέσα από μερικά από τα πιο εντυπωσιακά περάσματα των Ελβετικών Αλπεων, γράφει το Smithsonian magazine.
«Κάντε το εικόνα: μια διαδρομή με πολύ στενές γωνίες και απότομες κλίσεις, 22 σήραγγες και 48 γέφυρες που περνούν πάνω από βαθιές κοιλάδες –και με τις προκλήσεις να είναι προφανείς», έγραψε ο Μπεν Τζόουνς του CNN.
Οι δημοσιογράφοι που είχαν προσκληθεί στο event σκαρφάλωσαν σε λόφους ή περίμεναν σε γραφικές κοιλάδες για να παρακολουθήσουν το τρένο να κάνει το ήσυχο ταξίδι του μέσα από τις «κυματιστές καμπύλες» της γραμμής. Στο φεστιβάλ που διοργάνωσε η εταιρεία σιδηροδρόμων, 3.000 άνθρωποι που είχαν αγοράσει εισιτήριο συγκεντρώθηκαν στο χωριό Bergün για να παρακολουθήσουν το ταξίδι μέσω ζωντανής σύνδεσης σε videowall.
Για να προετοιμαστούν για το ταξίδι, ελβετοί μηχανικοί έκαναν το δρομολόγιο ξανά και ξανά εδώ και μήνες, δοκιμάζοντας τα μέσα επικοινωνίας και ασφάλειας, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα επιτυχημένο ταξίδι. Οι τεχνικοί έφτιαξαν και ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας για να διασφαλίσουν ότι και οι επτά μηχανοδηγοί θα μπορούσαν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και την κλίση ενώ περνούσαν από τις Αλπεις.
«Υστερα από εντατική προετοιμασία, είμαστε πολύ χαρούμενοι που πετύχαμε αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ», είπε ο Φασάτι. «Οχι μόνο είχαμε ένα υπέροχο φεστιβάλ σιδηροδρόμων εδώ στο Bergün, αλλά μπορέσαμε να παρουσιάσουμε σε όλο τον κόσμο έναν συναρπαστικό και καινοτόμο ορεινό σιδηρόδρομο».
Ο Αντρέας Κράμερ, επικεφαλής του σιδηροδρομικού σταθμού, είπε ότι η ομάδα γνωρίζει καλά τη διαδρομή και ότι έγιναν πάρα πολλές «πρόβες» για να πάει καλά το εγχείρημα. «Πρέπει να είμαστε 100% συγχρονισμένοι, κάθε δευτερόλεπτο», πρόσθεσε. «Ολοι πρέπει να διατηρούν την ταχύτητά τους και τα άλλα συστήματα υπό έλεγχο συνεχώς».
Η γραμμή Albula ολοκληρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα. Μέχρι τότε, οι ταξιδιώτες μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στην περιοχή μόνο μέσω αμαξών και ελκήθρων.