Μετά τις αναβολές και την καθυστέρηση της περσινής τελετής εξαιτίας της πανδημίας, που μοιράστηκε σε τρεις χώρους (σε μια υπαίθρια αυλή στο Union Station του Λος Αντζελες, στο Dolby Theatre, όπου συνήθως λαμβάνει χώρα η τελετή, και σε έναν μικρότερο χώρο στο Λονδίνο για τους παρευρισκόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο), η φαντασμαγορική τελετή των Οσκαρ, η 94η φέτος, επέστρεψε στο Dolby Theatre του Λος Ανζελες με 2500 καλεσμένες και καλεσμένους. Και οι εμφανίσεις τους τόσο στο κόκκινο χαλί κατά την άφιξή τους όσο και στο πάρτι που ακολούθησε μετά την τελετή, ήταν πραγματικά εντυπωσιακές.
Πολλές και πολλοί σταρ προτίμησαν κλασικά glam look, αρκετές και αρκετοί, ωστόσο, από την Κρίστεν Στιούαρτ που εμφανίστηκε με σορτς και τον Τιμοτέ Σαλαμέ με λαμπερό μαύρο σακάκι χωρίς πουκάμισο, με τις τολμηρές εμφανίσεις τους επαναπροσδιόρισαν το νόημα του κόκκινου χαλιού, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα μείνει και φέτος στην ιστορία προς τιμήν τους.
Δείτε μερικές χαρακτηριστικές εικόνες.
Η Τζέσικα Τσαστέιν παρέλαβε το Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για τον ρόλο της Τάμι Φέι στην ταινία «The eyes of Tammy Faye» με μια τουαλέτα γεμάτη πούλιες με εφαρμοστό μπούστο και φούστα που άνοιγε από τους γοφούς και κάτω για να καταλήξει σε φρου φρου στο στρίφωμα.
Πριν ανακηρυχθεί καλύτερος ηθοποιός της χρονιάς, ο Γουίλ Σμιθ με μαύρο κοστούμι και σταυρωτό γιλέκο σε στυλ «english country gent» και η σύζυγός του με τουαλέτα από πράσινο κυπαρισσί σατέν με μαξιμαλιστικές σούρες πόζαραν χαρούμενοι στο κόκκινο χαλί. Λίγο αργότερα όμως μετά το κακόγουστο σχόλιο του παρουσιαστή Κρις Ροκ για το ξυρισμένο κεφάλι της Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ, η οποία πάσχει από αλωπεκίαση, η κυρία Σμιθ αποχώρησε ενοχλημένη, ενώ ο Γουίλ Σμιθ όρμησε σαν μαινόμενος ταύρος στη σκηνή, χαστούκισε τον παρουσιαστή και τον έβρισε αναλόγως, επειδή έπιασε τη γυναίκα του στο στόμα του. Μετά βέβαια, όταν ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «King Richard», ο Σμιθ ζήτησε συγγνώμη από τους διοργανωτές των Οσκαρ και από το κοινό. Αλλά ήταν πλέον αργά. Το σκάνδαλο της χρονιάς είχε συμβεί. Αναμφίβολα ήταν ένα από τα πιο αηδιαστικά και χοντροκομμένα «αστειάκια», που συνηθίζονται στις τελετές των Οσκαρ, αλλά ο ηθοποιός έχασε την ευκαιρία να βάλει στη θέση του τον γελοίο παρουσιαστή χωρίς να χειροδικήσει. Και τότε όλο το δίκιο θα ήταν με το μέρος του.
Η Αριάνα ΝτεΜποζ πρώτη φορά υποψήφια με το «West Side Story» ποζάρει με ένα εντυπωσιακό κόκκινο σύνολο τριών κομματιών: φαρδύ παντελόνι, αποκαλυπτικό μπουστάκι και μια τεράστια κάπα από το ίδιο ύφασμα και περισσότερο glam. Πλάι της στάθηκαν οι παρουσιαστές του βραβείου της, ο Ντάνιελ Καλούα με εκτυφλωτικό γαλαζοπράσινο σακάκι με μαύρα πέτα και μαύρα κουμπιά και η τραγουδίστρια H.E.R. με ένα εξίσου εκτυφλωτικό κίτρινο λεμονί «ανισόπεδο» σύνολο και γυαλιά ηλίου για να προστατεύεται από τα φλας…
Ο νεαρός Κόντι Σμιτ-ΜακΦι, υποψήφιος Β’ Ανδρικού Ρόλου με την ταινία «Η Εξουσία του Σκύλου» έκανε μεν την ασφαλή επιλογή του ταξίντο πλην όμως αντί για το κλασικό μαύρο προτίμησε κοστούμι με σταυρωτό σακάκι και πουκάμισο σε αχνό γαλάζιο, που το συνόδευσε με μια ασημένια αλυσίδα στο λαιμό αντί για παπιγιόν ή γραβάτα και λευκές πλατφόρμες με χοντρή μαύρη σόλα για επιπλέον ύψος. Οχι πως το χρειαζόταν, βέβαια, αφού έχει ύψος πάνω από 1,85 …
Η Εμίλια Τζόουνς, πρωταγωνίστρια του «CODA», που αναδείχτηκε σε καλύτερη ταινία της χρονιάς, ήταν μια από τις ηθοποιούς, που επέλεξαν να αποκαλύψουν μεγάλο μέρος τις επιδερμίδας τους. Η νεαρή Βρετανίδα εμφανίστηκε με μια απαστράπτουσα τουαλέτα που άφηνε γυμνή τη μέση, το στήθος και την πλάτη της με εντυπωσιακά κοψίματα.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν και ο Τιμοτέ Σαλαμέ πρωταγωνιστής του «Dune», ταινίας υποψήφιας για 10 βραβεία που σάρωσε στη φετινή 94η απονομή, φεύγοντας με έξι Οσκαρ (Φωτογραφίας, καλύτερου Ήχου, Μουσικής, Μοντάζ και Σκηνογραφίας και Οπτικών Εφέ). Αποφεύγοντας το άγχος, που μπορεί να προκαλεί το δέσιμο του παπιγιόν ή της γραβάτας, ο νεαρός ηθοποιός εμφανίστηκε με ένα μαύρο κοστούμι από τη γυναικεία κολεξιόν του οίκου Louis Vuitton χωρίς πουκάμισο, με ψηλόμεσο παντελόνι και σακάκι κεντημένο με πούλιες, και μπόλικα κοσμήματα στα χέρια και στο στήθος.
Πάει το σμόκιν (λέμε τώρα) με γόβες στιλέτο; Η Κρίστεν Στιούαρτ, υποψήφια για το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου με την ταινία «Σπένσερ», στην οποία υποδύεται την πριγκίπισσα Νταϊάνα, το έκανε να πάει: εμφανίστηκε με καυτό μαύρο σατέν σορτσάκι, ξεκούμπωτο λευκό σιφόν πουκάμισο και μαύρο σμόκιν σακάκι. Καυτό ναι μεν, αλλά καλόγουστο δεν το λες αυτό το look.
Η τραγουδίστρια Μπίλι Αϊλις και ο στιχουργός αδελφός της Φινέας Ο’Κόνελ, πρώτοι φορά υποψήφιοι για Οσκαρ και νικητές με το θεματικό τους τραγούδι για τη νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ «No Time to Die», εμφανίστηκαν ασορτί. Η Μπίλι τράβηξε στα άκρα το gothic glam με ένα σύνολο από μαύρο μουαρέ μεταξωτό σατέν, μαύρες πανύψηλες μπότες (πλατφόρμα, εννοείται) με κορδόνια, και μαλλιά βαμμένα κατάμαυρα, ενώ ο αδελφός της φορούσε κλασικό ταξίντο με μουαρέ σακάκι.
Η, όπως συνήθως συντηρητικά κομψή, Ολίβια Κόλμαν, υποψήφια με την ταινία «Χαμένη Κόρη» επέλεξε μια εκλεπτυσμένη ασημί τουαλέτα με γυριστό γιακά, αιθέριες πιέτες, και στα μανίκια, και ασημένια κοσμήματα.
Ο Τζέισον Μομόα, ο πρωταγωνιστής του «Aquaman» και του «Dune», από τη Χαβάη, περπάτησε στο κόκκινο χαλί για πρώτη φορά μόνος του μετά τον χωρισμό του από τη Λίσα Μπονέ. Κομψός με μαύρο ταξίντο και μαύρο πουκάμισο και παπιγιόν, γυαλιά από ταρταρούγα και τα μαλλιά του πλεγμένα γαλλική κοτσίδα, ο Μομόα (όπως και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς) φορούσε επίσης μαντηλάκι με τα χρώματα της ουκρανικής σημαίας στο πέτο του. Αλλοι ηθοποιοί, πάλι, όπως η Τζέιμι Λι Κέρτις, ο Σάμιουελ Τζάκσον και η Νταϊάν Γουάρεν πρόσθεσαν μια γαλάζια κορδέλα στην εμφάνισή τους, υποδηλώνοντας την υποστήριξή τους στους πρόσφυγες από την Ουκρανία.
Η Νικόλ Κίντμαν ήταν υποψήφια για το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Λούσιλ Μπολ στην ταινία «Being the Ricardos» (το οποίο κέρδισε τελικά η Τζέσικα Τσαστέιν). Η αυστραλή σταρ περπάτησε στο κόκκινο χαλί απαστράπτουσα, με μια γκριζογάλανη στράπλες τουαλέτα εντυπωσιακά φουσκωτή στη μέση ενώ τη συνόδευε ο σύζυγός της Κιθ Ούρμπαν με επίσημο μαύρο κοστούμι, λευκό πουκάμισο και παπιγιόν.
Ο φακός συνέλαβε την ανερχόμενη ηθοποιό Τζέσι Μπάκλεϊ, υποψήφια για το Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην «Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ μαζί με την σκηνοθέτιδα της ταινίας. Η Μπάκλεϊ φορούσε μια κρεμ τουαλέτα με βαθύ ντεκολτέ ενώ η Τζίλενχαλ ένα στράπλες φόρεμα με γεωμετρική φόρμα και χρυσά διακοσμητικά στοιχεία.
Η Πενέλοπε Κρουζ και ο Χαβιέ Μπαρδέμ απέφυγαν τις ακρότητες. Η ισπανίδα ηθοποιός εμφανίστηκε με εξώπλατη μαύρη τουαλέτα και ασπρόμαυρο φιόγκο στον λαιμό, που συγκρατούσε τις τιράντες του φορέματός της, ενώ ο σύζυγός της ήταν επίσης στα μαύρα αλλά με κακοδεμένο παπιγιόν. Ο Μπαρδέμ ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Being the Ricardos» και η Κρουζ υποψήφια για το Οσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου με την ταινία «Parallel Mothers».
Αν η 87χρονη Τζούντι Ντεντς κέρδιζε το Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο «Belfast» του Κένεθ Μπράνα, θα ήταν η μεγαλύτερη σε ηλικία ηθοποιός που θα κέρδιζε Οσκαρ. Το έχασε από την Αριάνα ΝτεΜποζ για το «West Side Story», ωστόσο ήταν εντυπωσιακά κομψή στο κόκκινο χαλί με ένα μακρύ λευκό φόρεμα και μαντό με τρέσα κεντημένη με λευκές πέρλες, και λευκό vintage τσαντάκι με αλυσίδα.