Το σκετς περιλάμβανε 18 ερμηνευτές. Ανάμεσά τους drag queens, τρανς άτομα και ένας ημίγυμνος τραγουδιστής | Screenshot μέσω ΕΡΤ
Επικαιρότητα

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: «Δεν απεικόνιζε τον Μυστικό Δείπνο το σκετς με τον Διόνυσο»

«Νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές πως ήταν ο Διόνυσος αυτός που φτάνει στο τραπέζι» εξήγησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πολυσυζητημένης τελετής έναρξης Τομά Ζολί. Εκπρόσωπος της διοργάνωσης επανήλθε εξηγώντας πως «η τελετή επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή» και εξέφρασε τη λύπη της για το γεγονός ότι μέρος των θεατών ένιωσε προσβεβλημένο
Protagon Team

Στη διάψευση όσων συνέδεσαν το σκετς της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού όπου πρωταγωνιστούσε ο θεός Διόνυσος με τον «Μυστικό Δείπνο» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, και επομένως «είδαν» σε αυτό χλεύη προς τη χριστιανοσύνη, προχώρησε την Κυριακή ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Τομά Ζολί.

«Ο “Μυστικός Δείπνος” δεν ήταν η έμπνευσή μου. Νομίζω πως ήταν αρκετά σαφές ότι είναι ο Διόνυσος αυτός που φτάνει στο τραπέζι, είναι ο θεός της γιορτής και του κρασιού και πατέρας της Σηκουάνα, της θεότητας που συνδέεται με το ποτάμι» τόνισε ο 42χρονος σκηνοθέτης και ηθοποιός σε συνέντευξή του στο BFM TV, κληθείς να σχολιάσει την επίμαχη περφόρμανς και τις αντιδράσεις που προκάλεσε, μεταξύ άλλων, σε κύκλους της Εκκλησίας και της Ακροδεξιάς.

Το σκετς περιλάμβανε 18 ερμηνευτές. Ανάμεσά τους drag queens, τρανς άτομα και ένας ημίγυμνος τραγουδιστής που υποδυόταν την αρχαιοελληνική θεότητα του τρύγου, του κρασιού, του γλεντιού και του θεάτρου.

«Η ιδέα», λοιπόν, «ήταν κυρίως να παρουσιάσουμε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή συνδεδεμένη με τους θεούς του Ολύμπου» συνέχισε ο Ζολί, τονίζοντας τη σύνδεση που τον ενέπνευσε: «θεοί του Ολύμπου – Ολυμπος – Ολυμπισμός».

«Δεν θα βρείτε ποτέ σε εμένα ούτε στη δουλειά μου καμία κοροϊδευτική διάθεση, διάθεση να υποτιμήσω τον οποιονδήποτε» τόνισε ακόμη ο ίδιος.

Στη διάρκεια του «πολιτιστικού πολέμου» που ξέσπασε στα social media αρκετοί χρήστες είχαν ήδη αναδείξει πως η έμπνευση του Ζολί θα μπορούσε να είναι άλλη από το διάσημο έργο του Ντα Βίντσι, όπως κυκλοφόρησε αρχικά μεταξύ αρκετών προφίλ:

La référence n’est pas du tout la Cène de Léonard de Vinci.

Et Thomas Jolly l’a confirmé.

C’est un Festin des Dieux…

Posted by Olivier Joseph on Saturday, July 27, 2024

Αντίστοιχα μηνύματα εξέπεμπψε την ίδια ημέρα και η εκπρόσωπος της διοργάνωσης «Παρίσι 2024» Αν Ντεσάμπ. «Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα» δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου.

Είχε προηγηθεί ανακοινωθέν της Καθολικής Εκκλησίας της Γαλλίας που αποδοκίμαζε τις «σκηνές χλευασμού του χριστιανισμού» στην τελετή της Παρασκευής.

Στις αντίστοιχες τοποθετήσεις οι υποστηρικτές του σκετς απάντησαν αντιπαραβάλλοντας, όχι μόνο το μήνυμα για συμπερίληψη και ανεκτικότητα, αλλά και τη μακρά παράδοση της κοσμικότητας στη χώρα, όπου η βλασφημία όχι απλώς είναι νόμιμη, αλλά θεωρείται από πολλούς απαραίτητος πυλώνας της ελευθερίας του λόγου.

«Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία» επέμεινε η Ντεσάμπ. «Λυπούμαστε πολύ», πρόσθεσε, «αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε».